2021-05-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är ju svårt att säga något om allt egentligen - huruvida Anna åkte dit och fick uppmana pågen att ta en dusch och klä på sig rena kläder. Laga mat till honom. Skicka en videohälsning.

Allt ovanstående är saker som jag som god vän kanske hade kunnat göra.

Dock inte lagt ut som händelse.

Annas inlägg säger allt om anna! Och inte något om Mys man eller son. 🥸
Citera
2021-05-14, 21:39
Medlem
Undrar om hon pjataj med sin bebijöst med Lilleman?
Stackars barn att utsättas för kvinnan.
Varför åkte hon ens på en spontanfika? Skulle hon barnvakta eller vad var grejjen?
Brukar hon vara ensam med Jonas?
Grabben blir beordrad att duscha av Anna, hoppas hon inte tvättade honom också.
Sen fotar hon honom när han valt kläder "alldeles själv".
Brukar inte barn i 10-års åldern välja kläder själva?
Att Anna kammade Adolf-lugg på grabben, kanske är hennes sätt att visa att hon tycker att det är dax att klippa honom? Han har faktiskt en skum "frisyr".
Varför måste hon lägga upp så mycket bilder? På någon annans barn?!
Citera
2021-05-14, 22:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Det är ju svårt att säga något om allt egentligen - huruvida Anna åkte dit och fick uppmana pågen att ta en dusch och klä på sig rena kläder. Laga mat till honom. Skicka en videohälsning.

Allt ovanstående är saker som jag som god vän kanske hade kunnat göra.

Dock inte lagt ut som händelse.

Känns inte friskt någonstans att uppmuntra sin väninnas son på 10 år att duscha, tycka det är så bra att han valt ut kläder själv och sedan raljera att hans kammande av den egna frisyren inte dög. Hade aldrig hållt på så med någon väns unge och hade jag haft barn hade jag inte uppskattat om någon vän höll på sådär..
Citera
2021-05-14, 22:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Känns inte friskt någonstans att uppmuntra sin väninnas son på 10 år att duscha, tycka det är så bra att han valt ut kläder själv och sedan raljera att hans kammande av den egna frisyren inte dög. Hade aldrig hållt på så med någon väns unge och hade jag haft barn hade jag inte uppskattat om någon vän höll på sådär..

Nä fast ponera att det kanske finns någon anledning till ovanstående.

Isf är det faktum att det blev en händelse avgörande.
Citera
2021-05-14, 22:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Nä fast ponera att det kanske finns någon anledning till ovanstående.

Isf är det faktum att det blev en händelse avgörande.

Är ungen förståndshandikappad eller har någon diagnos visst då köper jag det men annars inte
Citera
2021-05-14, 22:15
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Riktigt obehagligt att se. "L har valt kläder heelt själv" säger hon. Hon förminskar grabben. L är 10 år, då är man kapabel att både välja kläder själv och kamma sig.
Chilla!
Man måste komma ihåg Antonio..
Annas referensramar är lite annorlunda på grund av Antonio.
Anna har sannolikt fått klä honom, duscha honom och följa honom på toa tills han fyllde 20.
Klart hon är imponerad av Mys lillkille.
Citera
2021-05-14, 22:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Chilla!
Anna har sannolikt fått klä honom, duscha honom och följa honom på toa tills han fyllde 20.

Hahaha ja och han får säkert belöning i form av glass om han varit duktig
Citera
2021-05-14, 22:23
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Undrar om hon pjataj med sin bebijöst med Lilleman?
Stackars barn att utsättas för kvinnan.
Varför åkte hon ens på en spontanfika? Skulle hon barnvakta eller vad var grejjen?
Brukar hon vara ensam med Jonas?
Grabben blir beordrad att duscha av Anna, hoppas hon inte tvättade honom också.
Sen fotar hon honom när han valt kläder "alldeles själv".
Brukar inte barn i 10-års åldern välja kläder själva?
Att Anna kammade Adolf-lugg på grabben, kanske är hennes sätt att visa att hon tycker att det är dax att klippa honom? Han har faktiskt en skum "frisyr".
Varför måste hon lägga upp så mycket bilder? På någon annans barn?!

Får det inte heller att gå ihop. Tänkte att grabben har autism och att det därför var ett framsteg i hans utveckling gällande dusch. Men av allt att döma är han en helt ordinär pojke i 10-års-åldern. Vad fan i helvete håller satkärringen Anna på med?
Citera
2021-05-14, 23:07
Medlem
Trodde ändå och hoppades på att My var lite mer smart och kanske tänka till när det gäller att inte lägga ut kränkande inlägg men hon tycker ju att Anna inte gjort något konstigt eller fel när hon förlöjligade pojken. Han är 10 år. Man ser ju att han tycker det är pinsamt och obekvämt när Anna överraskar med glass och ber honom tacka Jonas.
Blir ledsen för pojkens skull. Undrar vad han tycker om några år.
Citera
2021-05-14, 23:11
Medlem
Oavsett om han har diagnos eller inte så lägger man inte ut att han duschat efter att Anna sagt till och att han fått välja kläder själv.
Vad är det de inte förstår? Jag hade aldrig uppskattat eller tyckt att det hade känts ok som barn. Så tragiskt att vuxna beter sig så.
Citera
2021-05-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Får man ens exponera ett barn i sociala medier på det sättet? Att My som förälder väljer att visa honom på bild ibland kan jag tycka är tveksamt men att en utomstående gör som Anna gjorde borde inte vara ok.

Intrycket man får av Annas inlägg är att Jonas inte tar hand om Mys son på ett ordentligt sätt. Anna var tvungen att få sonen att duscha, byta kläder och ge honom mat. Med andra ord så var sonen både smutsig, sjabbig och hungrig om man ska tolka Annas inlägg.

Nu far sonen säkert inte illa hos Jonas medan My är borta men Anna borde tänka på hur hon formulerar sig och vad hon lägger ut. Risken finns att någon gör en orosanmälan om att sonen far illa hemma hos My som har psykiska problem, är borta i flera veckor på träningsläger och lämnar sonen till sin sambo som inte är barnets far där sonen inte blir väl omhändertagen.
Exakt så blir tolkningen av inlägget. Vilken tuur att Anna dök upp så det "stackars barnet" fick mat och rena kläder. Hade jag varit My eller Jonas så hade jag blivit förbannad. Jag blir förbannad å deras vägnar. Grabben tittar på Anna som om hon vore ett UFO vilket hon är men väluppfostrad som han verkar vara så säger han ingenting.
Senast redigerad av divadnil 2021-05-15 kl. 01:29.
Citera
2021-05-15, 01:27
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Chilla!

Och Roberto. Utan Anna som duschar, klär och skickar iväg honom till hans dagliga p-plats så ligger han på rygg som en sköldpadda, viftar med armar och ben och ropar på mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in