Citat:
Ursprungligen postat av
Muminflickan
Innerst inne förstår Anna säkert att hon inte kommer få något jobb som artist längre. Hon har skyllt på corona nu men hade inga jobb innan heller , hon fick vara med i fångarna på fortet , klassfesten och liknande. Nu när det sätter igång igen kommer hon inte få vara med. Hon blir inte kontaktad till så mycket bättre, stjärnorna på slottet, allsång på skansen, Lotta på Liseberg, sommarpratarna mm där alla som skall delta i redan är utvalda. Det är därför hon blir så arg så fort någon frågar. Hon springer hos frisören oftare än de flesta och sitter och visar sig i sina lives för tantfansen.
Ibland blir man lite fartbild här i tråden. Vi är ju kanske inte fer än kanske 100 som med olika intervall följer Bookens öden och äventyr. Då blir ju också att man ser mönster och handlingar som bildar en röd tråd i Annas liv. Vi noterar alltså vad hon säger och gör såväl privat som ja, det är ju inte så ofta hon syns i media längre.
Hennes gamla fans har igen aning. Säg att Maruo Scocco hade en blogg och sände lite live ibland, hade jag nog tittat och läst då och då kanske fällt en kommentar och tackat för fina gamla hits. Hade den gode Mauro varit en skitstövel privat och allmänt dryg och dum i huvudet hade jag aldrig vetat om det. Så hårt följer jag honom inte. Anna dyker upp för allmänheten någon gång här och där och någon trillar in på hennes live och tackar för musiken och säger att hon är bra. Men tiden går och det är väl knappast någon under 40 som vet vem hon är längre.
Den så kallade "branschen" ser ibland om de sina och lyfter då och då fram lite föredettingar som ett trevligt inslag. Men det känns som Anna är för mycket som person och saknar sociala skills, så många väljer nog hellre någon annan när det är dags för Så ska det låta eller vad det är. Det är ju bara att konstatera att det är My och Kin (mer sporadiskt) som är de enda vänner hon har kvar. Resten är andra D-kändisar som hårfrisörer och nagelskulptriser som hon antagligen betalar för vänskap.