2020-06-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Bo i bostadsrätt (som dom gjorde) är hur smidigt som helst. Kylen kan paja o.s.v men det kostar mindre de oförutsedda utgifterna i ett hus...😬
Kan för mitt liv inte förstå hur man köper ett sånt hus när man när man är 50ish med allt underhåll som tillkommer
Takpannor, hängrännor, fasad, gräsmatta ska underhållas
Grannar som är 70+ är kanske inte är JÄTTESUGNA på att två ggr i veckan dra av gräsmattan för en burk tonfisk heller liksom

Ett hus med omkostnader är svårt att driva med bara tonfisk och bajs f.ö

Svärfar bidrar säkert en del, barna kränger stöldgods och kola ?
Är inte alls en matematiker..men hur får dom det att lira varje månad på Halmpyntets lön ?
Och hur bortskämda är dom där ungarna egentligen ?
Kan Felicia söka till Ung Och Bortskämd eller är hon för GAMMAL ?

Så många frågor..🤯
Det värsta av allt är att inte de vuxna barnen hjälper till. De flesta 30 åringar som Felicia snart är, har egna hus och barn och sköter allt det där plus jobb. Varför hjälper inte hon till? Hon hjälper till med maten men sen då, resten av dagen?
Citera
2020-06-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Man sträcker sig desperat efter skämskudden under denna frågestund. Jag kan inte förstå varför hon frivilligt gör bort sig så. Hur kan det inte vara uppenbart för henne att många frågor ställs enbart för att hon ska göra bort sig så att följarna får skratta åt henne. Å ena sidan tycker jag synd om henne då hon verkar ta det på största allvar, å andra sidan är hon så pinsam så man skäms å hennes vägnar.
Det går tyvärr inte tycka synd om Anna. Hon är sin egen olycka. Hon är en nolla utan att förstå det själv. La hon ner instagram och allt liveandet och lilla Fridolf satt ner foten kanske hon skulle få lite respekt tillbaka.
Citera
2020-06-12, 23:26
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Vem klipper gräs med gummistövlar? Är gräset vått klipper man oftast inte. För en gångs skull gjorde nog Primadonnan inte så mycket fel.
Vad har du oftast på fötterna när du klipper gräset? Googlade och hittade detta.
Skor med stålhätta 10 % 5 % 15 %
Träskor. 10 % 10 % 10 %
Foppatofflor 9 % 12 %. 7 %
Jag är barfota 2 % 1 % 2 %
Annat 8 % 8 % 7 %

Med tanke på det höga gräset finns risk för orm.
Jag klipper i gummistövlar. Testade joggingskor ett par gånger och efter det var de slut.

Tror Anna tillhör kategorin Annat (vita ballerinaskor).
Citera
2020-06-12, 23:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Tror hon snart börjar otrivas att bo i villa. Klippa gräs, skotta snö, elnätsavgifter och sophämtning.
Det var kanske bättre att bo i lägenhet ändå.
red. man kanske har elnätsavgifter när man bor i lägenhet. Kommer inte ihåg. Länge sen jag bodde i lägenhet.
För jobbigt att ta hand om hus med allt vad det innebär. För en sån bekväm människa som hon är.
Citera
2020-06-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vad har du oftast på fötterna när du klipper gräset? Googlade och hittade detta.
Skor med stålhätta 10 % 5 % 15 %
Träskor. 10 % 10 % 10 %
Foppatofflor 9 % 12 %. 7 %
Jag är barfota 2 % 1 % 2 %
Annat 8 % 8 % 7 %

Med tanke på det höga gräset finns risk för orm.
Jag klipper i gummistövlar. Testade joggingskor ett par gånger och efter det var de slut.

Tror Anna tillhör kategorin Annat (vita ballerinaskor).
Googla på du men de flesta klipper inte gräs i gummistövlar eller vita skor.
Citera
2020-06-12, 23:39
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCRkod
Förstå hur galen hon skulle bli om Roberto var otrogen 😬

Drömmen vore om det var med Kakan Hermansson. Eller ännu hellre, Pernilla Wahlgren. LOL!

Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Tänk när Halmis tittar Tunnan i ögonen och säger:
- Sätt i gång och packa, nu ska du ut!

Skulle Roberta, Sveriges mesigaste karl våga säga emot sin domina? Glöm det!
Inte ens om Anna skulle bajsa på middagsbordet skulle den fjanten våga öppna munnen.
Han är toffelhjältarnas toffelhjälte.

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Anna fick frågan på sin frågestund, vad jobbar ni i familjen med? Hennes svar: Jag är artist sen 35 år tillbaka, Roberto jobbar inom säkerhetsbranschen sen 30 år tillbaka, Antonio är utbildad snickare, Felicia är utbildad make up artist och Vanessa studerar. 😂😂😂😂😂
Vilket skämt att hon inte kan säga som det är. Hon är hemmafru, Antonio är arbetslös och Felicia är arbetslös. Inga konstigheter. Man får vara hemmafru. Antonio skulle ju på arbetsintervju, (bra jobbat), Felicia kommer aldrig att varken börja jobba eller flytta hemifrån.

Rättelse: Hon var artist för 35 år sedan. Numera är hon bara en tjock pajas som sitter ensam hemma i köket och fiser, rapar, trycker i sig bullar och kakor medans hon låtsas att hon har en egen TV-show i sin mobilkamera.

Citat:
Det var en stillbild så det var nog inte så många meter hon körde med klipparen. Annars hade det varit en hel film av bravaden. Ja hon ser nästan döende ut. Lite go fika och lite egen tid så är hon på G igen.

Absolut! Hon stod och höll i klipparen lagom för att tjuvkonan skulle kunna ta några bilder.
Därefter fick toffeltönten ta över igen.
Som du säger: hade hon klippt på riktigt hade det blivit en långfilm om den stoora bravaden.
Men nu kommer hon ha anledning att ligga och fisa i sängen med bullar och godis för att det är såååå synd om henne när hon överansträngt sig.
Nu måste hon minsann vila upp sig ordentligt och bli uppassad av sin hunsade familj.

MVH/Gnomegirl
Citera
2020-06-12, 23:47
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Googla på du men de flesta klipper inte gräs i gummistövlar eller vita skor.
Antar att du är betongbarn.
De flesta klipper i gymnastikskor eller gummistövlar. Inte i vita skor.

Anna är inte klädd för gräsklippning. Om hon haft lite vett hade hon dragit den efter sig uppför motlutet, helst med minimal eller ingen överlappning på det oklippta. Det tar man på nervägen, gräset alltså. Endast en idiot skjuter gräsklipparen framför sig i brant motlut.
Jag är granne med Anna och proffs på gräs.
Citera
2020-06-12, 23:48
Medlem
Topgun855s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Drömmen vore om det var med Kakan Hermansson. Eller ännu hellre, Pernilla Wahlgren. LOL!

Skulle Roberta, Sveriges mesigaste karl våga säga emot sin domina? Glöm det!
Inte ens om Anna skulle bajsa på middagsbordet skulle den fjanten våga öppna munnen.
Han är toffelhjältarnas toffelhjälte.

Rättelse: Hon var artist för 35 år sedan. Numera är hon bara en tjock pajas som sitter ensam hemma i köket och fiser, rapar, trycker i sig bullar och kakor medans hon låtsas att hon har en egen TV-show i sin mobilkamera.

Absolut! Hon stod och höll i klipparen lagom för att tjuvkonan skulle kunna ta några bilder.
Därefter fick toffeltönten ta över igen.
Som du säger: hade hon klippt på riktigt hade det blivit en långfilm om den stoora bravaden.
Men nu kommer hon ha anledning att ligga och fisa i sängen med bullar och godis för att det är såååå synd om henne när hon överansträngt sig.
Nu måste hon minsann vila upp sig ordentligt och bli uppassad av sin hunsade familj.

MVH/Gnomegirl

Klockren beskrivning.
Citera
2020-06-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Antar att du är betongbarn.
De flesta klipper i gymnastikskor eller gummistövlar. Inte i vita skor.

Anna är inte klädd för gräsklippning. Om hon haft lite vett hade hon dragit den efter sig uppför motlutet, helst med minimal eller ingen överlappning på det oklippta. Det tar man på nervägen, gräset alltså. Endast en idiot skjuter gräsklipparen framför sig i brant motlut.
Jag är granne med Anna och proffs på gräs.
Jag har haft hus i ca 22 år jobbat som vaktmästare i snart 40 år. Läs vad jag skrev. Jag är inget betongbarn. Är gräset torrt klipper väl ingen normal person gräset med gummistövlar eller vita skor. Är gräset blött har man väl gummistövlar men oftast klipper ju ingen normal person gräset om det är blött. Anna gräs var ju torrt på bilden. När du klipper ditt gräs skiter jag i, är det blött får du ju spår av hjulen av gräsklipparen. Slut på diskusition av gräsklippning från min del. Ha en go kväll
Citera
2020-06-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Man sträcker sig desperat efter skämskudden under denna frågestund. Jag kan inte förstå varför hon frivilligt gör bort sig så. Hur kan det inte vara uppenbart för henne att många frågor ställs enbart för att hon ska göra bort sig så att följarna får skratta åt henne. .

Har med diagnoser och intelligens att göra.

Tunnan förstår helt enkelt inte bättre.
Citera
2020-06-13, 01:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Kom igen. Med tanke på hennes tidigare bravader och beteende så får man faktiskt hylla henne för att hon klipper gräset själv.

Sen kan man ha åsikter om teknik etc. Men hon klipper ändå själv.

Jag ser hellre att Anna steg för steg blir en vanlig svensson än att hon till slut exploderar och blir ett riktigt psykmongo.

Som jag sagt; Lägg ner Instagram, skaffa jobb på Konsum, klipp gräset.
Citera
2020-06-13, 01:53
Medlem
sverjevenns avatar
Inte för att jag är bästa Bookens bästa granne eller ens "PROFFS på gräs ", men varför i helvete stånkar hon omkring med det där gamla raset, som inte ens drivningen verkar fungera på, ihoptejpad och jävlig, när de för bara en liten tid sedan köpte deras FÖRSTA bästa klippare?
Hon driver fan med alla. Hon måste driva. Allt detta sjuka kan inte vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in