2019-11-03, 19:02
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad många som verkar ha gjort musiken. Har de skrivit en sats var i sången eller vad är det frågan om?
Det står att Anna också har gjort musiken. Har hon spelat något instrument när hon var ung så hon plinkade dit några toner när sången spelades in eller vad menas?

Orkar inte gå in på djupet hur STIM ersättningen görs men för att förklara enkelt så
får samtliga kaksmulor från bordet medans Ingela "Pling" Forsman får mest som textförfattare.
Låtar som jag har skrivit och spelat in får jag 75% sedan delas 25% av de musiker som är med vid
inspelningen samt eventuell sångare, körtjejer, triangelspelare med mera. Det är ersättning
för utförande. Utöver detta finns även något som heter Mekanisk andel.
Citera
2019-11-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna OCH Magnus Uggla i samma program vore perfekt! Då ska det tittas!
Nej förfan skona honom ..
Citera
2019-11-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Fy FAN för TV4 och Bingolotto! 😠

https://postimg.cc/NyK4r145

TV4 kanske inte känner till allt nytt med dottern osv...

Säkert någon som kommer underrätta kanalen om barnvåldtäkten, åldringsstölden, knarket m.m
Bingolotto har säkert både Facebook och Insta, där folk kommer skriva om detta, tror jag =)
Citera
2019-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Nej nej nej - snälla - säg inte att en 50-årig trebarnsmamma ska sjunga:
”Har önskelistan klar
men vad jag helst vill ha
kan ingen se
det står skrivet i mitt hjärtas fantasi”
eller
”Har önskelistan klar
men väntar på ett svar
Mitt hjärta önskar sig ett julkort ifrån dig”

(Ingela Pling skrev texten för över 30 år sedan till en tonåring så hon är ”förlåten” )

Dessutom ska Creepy twins tydligen vara med (som kör gissar jag). Undrar vilken outfit de väljer då. Deras klädsmak är ju både ””spännande, smakfull och fantastisk””
https://postimg.cc/gallery/oq60t0wk/

HAHAHAHAHAHA!

Jag orkar inte!

Tunnan återanvänder alltså ett 30-årigt gammalt vrak till låt. IGEN!

Hur offside och ute får en människa lov att bli?!
Citera
2019-11-03, 20:40
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Vad många som verkar ha gjort musiken. Har de skrivit en sats var i sången eller vad är det frågan om?
Det står att Anna också har gjort musiken. Har hon spelat något instrument när hon var ung så hon plinkade dit några toner när sången spelades in eller vad menas?

Drar låten in 10.000 Stimpengar vilket jag starkt tvivlar på får Pling 7.500 och övriga medverkande hela 312,50 som dessutom skattas. Blir låten poppis så kan Anna dra in desto mera på att sjunga vid
t.ex Affärscentran och dylikt.
Citera
2019-11-03, 20:41
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
HAHAHAHAHAHA!

Jag orkar inte!

Tunnan återanvänder alltså ett 30-årigt gammalt vrak till låt. IGEN!

Hur offside och ute får en människa lov att bli?!
Hon är miljövän och återvinner allt. Hoppas att hon sparat sina gamla trosor.

Tänker på Anna och julen när jag hör Ekorr'n satt i granen. En remix av den skulle sitta fint.
Citera
2019-11-03, 21:08
Medlem
Citat:

Var väl ett krav från Tunnans sida, för att som låtskrivare får du del av STIM-pengarna.

Men det lär inte bli så mycket STIM-pengar. De ska dessutom delas på 5-6 personer minst

Men hur är det nu Anna brukar säga; "Jag gör inte musiken för att bli rik..."
Citera
2019-11-03, 21:19
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Är det inte riskabelt att ha med henne i direktsändning. Tänk om hon börjar berätta om sina operationer, näthat, psykisk ohälsa och sin mamma? Kanske något om vad tomten (i julvideon) gjorde med henne under fällen när de satt i släden. #metoo
Tomten var Jacob Dahlin, och programmet hette Jacobs Stege.
Dahlin var bög och dog senare av Aids. Bara som info till er yngre som inte var med då.
Citera
2019-11-03, 21:32
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tomten var Jacob Dahlin, och programmet hette Jacobs Stege.
Dahlin var bög och dog senare av Aids. Bara som info till er yngre som inte var med då.
En supersöt Anna🤗
https://youtu.be/pzp8_10bxbs
Citera
2019-11-03, 21:52
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
En supersöt Anna🤗
https://youtu.be/pzp8_10bxbs
Söt, visst, men redan då en liten tant på något vis. Förresten är det väl ingen som skriver julkort idag, så texten känns ju hopplöst förlegad. Att en mogen kvinna ska sjunga det där tramset känns barockt. Håller the Twins på och blåser henne, hur mycket tar de egentligen för att boosta hennes ego och intala henne att hon kan få fart på den s k karriären? Är det de sista av Vincentes slantar som slängs ner i den bottenlösa brunnen? Hur blir det med skadestånd i Varberg? Och hur dåligt omdöme har man på TV 4/Bingolotto? Är det polarn Malou som har dragit i några trådar? Inte för att jag brukar titta på programmet, men att höra en före detta artist sjunga en trettio år gammal icke-låt verkar vara VÄLDIGT låg standard...
Citera
2019-11-03, 22:04
Medlem
Skvistens avatar
Skiter i denna jullåt och undrar bara en sak som kanske finns svar på långt bak i denna tråd:

Hur kommer det sig att Anna var på Noppes begravning?

Kände de varandra, hon kan ju knappast blivit insläppt på hans klubb?
Citera
2019-11-03, 23:58
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Söt, visst, men redan då en liten tant på något vis. Förresten är det väl ingen som skriver julkort idag, så texten känns ju hopplöst förlegad. Att en mogen kvinna ska sjunga det där tramset känns barockt. Håller the Twins på och blåser henne, hur mycket tar de egentligen för att boosta hennes ego och intala henne att hon kan få fart på den s k karriären? Är det de sista av Vincentes slantar som slängs ner i den bottenlösa brunnen? Hur blir det med skadestånd i Varberg? Och hur dåligt omdöme har man på TV 4/Bingolotto? Är det polarn Malou som har dragit i några trådar? Inte för att jag brukar titta på programmet, men att höra en före detta artist sjunga en trettio år gammal icke-låt verkar vara VÄLDIGT låg standard...

Grejen är väl att de som tittar på Bingolotto idag,var väl runt 20-25 år
när Anna uppträdde i folkparkerna runt om i Sverige under 80 talet.
De kollade in henne där och köpte Anna Book kassettband till sina bandspelare..
Det är väl dessa personer som sitter och sällskapar Anna när hon livar
och skriver på instagram, för dem är nog detta hyfsad hög standard..
kanske det bästa de någonsin sett..(ok DET var nog lite överdrivet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in