2020-06-13, 03:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverjevenn
Inte för att jag är bästa Bookens bästa granne eller ens "PROFFS på gräs ", men varför i helvete stånkar hon omkring med det där gamla raset, som inte ens drivningen verkar fungera på, ihoptejpad och jävlig, när de för bara en liten tid sedan köpte deras FÖRSTA bästa klippare?
Hon driver fan med alla. Hon måste driva. Allt detta sjuka kan inte vara sant.
Den där klipparen är en bra klippare med bra motor och knivar. Den nya de köpte är skräp och klarar inte av att klippa när de väntat så länge. Jag själv föredrar att klippa med icke självgående klippare, då kan man anpassa farten efter hur tjockt och högt gräset är.
Citera
2020-06-13, 04:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Den där klipparen är en bra klippare med bra motor och knivar. Den nya de köpte är skräp och klarar inte av att klippa när de väntat så länge. Jag själv föredrar att klippa med icke självgående klippare, då kan man anpassa farten efter hur tjockt och högt gräset är.

Nja, går alltid lyfta framhjulen och göra vad man vill - gå bakåt tex. Sen finns det ju hastigheter att ställa in på en schysst klippare.
Citera
2020-06-13, 08:43
Avstängd
thaimans avatar
Gräsklippartråden!!!!!!!!!!!!!
Citera
2020-06-13, 09:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Gräsklippartråden!!!!!!!!!!!!!
Det blir så med Anna.
Pulversås tråden.
Begagnade trosor tråden.
Barnuppfostran tråden.
Piller missbrukar tråden.
Vikt tråden.
Gångar tråden.
Matportion tråden.
Corona respekt tråden.
Listan kan göras oändlig för med Annas lögner m.m. så kommer det alltid finnas saker som behöver redas ut.
Citera
2020-06-13, 09:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverjevenn
Inte för att jag är bästa Bookens bästa granne eller ens "PROFFS på gräs ", men varför i helvete stånkar hon omkring med det där gamla raset, som inte ens drivningen verkar fungera på, ihoptejpad och jävlig, när de för bara en liten tid sedan köpte deras FÖRSTA bästa klippare?
Hon driver fan med alla. Hon måste driva. Allt detta sjuka kan inte vara sant.
För att hon helt enkelt inte vet bättre och tror att det hon gör är det bästa sättet.
Citera
2020-06-13, 09:41
Medlem
patajavels avatar
Finns det nåt nytt skvaller?

Tråden har visst tagits över av trädgårdsmästare, familjepsykologer och framtidsspåare.

En gång i tiden så fick Anna leverera underhållningen, nu så ska det killgissas vad som kanske kommer att hända.

Nej. Ingen fungerande människa klipper gräs i gummistövlar, jag kan ta gift på att det inte finns några ormar på deras tomt.
Citera
2020-06-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Finns det nåt nytt skvaller?

Tråden har visst tagits över av trädgårdsmästare, familjepsykologer och framtidsspåare.

En gång i tiden så fick Anna leverera underhållningen, nu så ska det killgissas vad som kanske kommer att hända.

Nej. Ingen fungerande människa klipper gräs i gummistövlar, jag kan ta gift på att det inte finns några ormar på deras tomt.

Nytt är det väl inte men för ca 10-15 år sen såg jag en full anna book hångla med en mycket yngre kvinna.

Kanske Roberto gillar sånt... också..,
Citera
2020-06-13, 10:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Vilken 29-årig dotter står och filmar när deras mamma klipper gräs? Säkert har Tunnan beordrat detta. Det är i hennes värld en jättegrej. Historiskt.
Med hänsyn till längden på gräset så verkar du ha helt rätt...
Citera
2020-06-13, 10:44
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Anna fick frågan på sin frågestund, vad jobbar ni i familjen med? Hennes svar: Jag är artist sen 35 år tillbaka, Roberto jobbar inom säkerhetsbranschen sen 30 år tillbaka, Antonio är utbildad snickare, Felicia är utbildad make up artist och Vanessa studerar. 😂😂😂😂😂
Vilket skämt att hon inte kan säga som det är. Hon är hemmafru, Antonio är arbetslös och Felicia är arbetslös. Inga konstigheter. Man får vara hemmafru. Antonio skulle ju på arbetsintervju, (bra jobbat), Felicia kommer aldrig att varken börja jobba eller flytta hemifrån.
Kom på en lögn till. Antonio är inte utbildad snickare. Han fyller 20 snart. Någon som minns ifall han blev firad student förra sommaren? Ska man bli snickare idag får man gå bygg. Det är tre år. Därefter får man gå på byggen som lärling i minst två år. Då blir man utbildad snickare. Så oavsett om sonen gjort samhällstjänst eller suttit inne så kan han tidigast blivit utbildad snickare nästa år. Men han verkar ju inte ha någon lärlingstjänst heller, så vi får väl gissa att han är arbetslös byggis. Dvs om han nu gick ut gymnasiet? Annars är han bara en belastning.
Citera
2020-06-13, 10:54
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Det var en stillbild så det var nog inte så många meter hon körde med klipparen. Annars hade det varit en hel film av bravaden.
Nej, det var ingen stillbild (dumpen någon visade var från en film på stories). Vanessa filmade med Annas mobil när Anna klippte gräset/slyn. Hon skrev också att hon minsann visst kan klippa gräset alldeles själv. Vanessa skrattade och Anna var tvungen att kommentera att hon ÄLSKAR Vanessas skratt...
Någon kompis hade säkert skrämdumpat kommentarer från Flashback och skickat till henne annars hade hon ju aldrig fått reda på vad som skrivs här.
Citera
2020-06-13, 10:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till längden på gräset så verkar du ha helt rätt...
Med tanke på att det finns 6 vuxna i hushållet varav 5 är arbetslösa så är det pinsamt att lägga ut att man låtit gräset växa till en längd som gör att man måste låna grannes gräsklippare för att skräpklipparen man köpt själv inte duger.
Citera
2020-06-13, 10:58
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Anna klipper gräs

https://postimg.cc/Z0jyMtmz

Gör hon verkligen det?

Jag tycker att det ser ut som att hon poserar med en stillastående gräsklippare.

Hon håller ju inte i dödmansgreppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in