2020-04-23, 12:27
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60plus
Det vi har lärt os av mattaffären är att Anna Book inte skriver avtal med de företag hon ”samarbetar” med. Med ett avtal tvingas hon ta upp rabatter och eventuella gratis saker till förmånsbeskattning och det varken vill hon eller har råd med. Jag tycker vi gör en gemensam sak av det här och anmäler all hennes reklam till skatteverket så får dom utreda huruvida dom ska kräva skatt. Anmälan görs enkelt på skatteverkets hemsida. Jag börjar med solariet, helt uppenbart att hon får sola gratis ett antal gånger mot reklam, likaså SE-Möbler, gardinerna, krukmakarn, frisör, nagelsalongen osv osv.. allt detta är och ska beskattas som inkomst enligt svensk lag.

Ja, exakt. Nollan har ju inte ens något eget bolag eller enskild firma. Annars skulle hon varit tvungen att ta upp värdet av mattorna som lön om det nu var så att hon fått betalt i mattor för att hon skulle göra "marknadsföring". Det skall också bokföras.

Hon försökte slippa betala och hoppades på att mattkillen inte orkade ta det till tingsrätten.
Har säkerligen lyckats med detta många gånger tidigare.
Citera
2020-04-23, 12:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
Apropå mattkriget; är det inte ganska mycket 80-tal över heltäckningsmattor?
Heltäckningsmattor kan förresten ge allergi läste jag någonstans. Det förvånar mig inte om hon mitt i alltihopa slänger ut mattorna och säger att hon har blivit allergisk av dem.
Citera
2020-04-23, 13:00
Medlem
Heltäckningsmatta på en kall betongplatta som inte är tillräckligt isolerad. Fukt och mögel!
Citera
2020-04-23, 13:35
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Jo jag förstår. Tänkte på dagens värde.
Fast huset köptes ju för ett år sedan. Stiger knappast 2 mille i värde på ett år
Citera
2020-04-23, 13:41
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Du minns helt galet som ofta , ändå tvärsäkra svar .
Det kostade närmare 5 än 3 mkr .
Har inte haft fel sätsklt ofta. Svarar inte ens i trådar här särskilt ofta men 4.8 denn gång dock 2,8 bara ett år före.
Så ja, DENNA gång hade jag fel och det var långt ifrån ett tvärsäkert svar då jag lade till ett "om jag inte minns fel" vilket öppnar för att jag KAN ha fel.

Annyhow....är ju varken herrgård eller lyxvilla
Och den lär ju knappast stiga i värde heller, inte i händerna på familjen Took
Citera
2020-04-23, 13:43
Medlem
Terralux Bygg AB som bygger hos booken
PASSA ER ! Det kommer kosta att få betalt för bygget. Först ska ni ”förhandla” med tanten när hon förnekar fakturan sen ska det skrivas påminnelser, inkassokrav, advokat ska kontaktas och slutligen ska ni förlikas i tingsrätten
Citera
2020-04-23, 13:46
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Fast huset köptes ju för ett år sedan. Stiger knappast 2 mille i värde på ett år
Nej men jag hade uppenbarligen rätt. Inlägget under mig skrev att dom gav närmare fem miljoner.

Du får inte mkt till kåk där för tre miljoner.

Fast du kanske bor i Mellerud så jag förstår att du tror man kan köpa en sån kåk för två.
Senast redigerad av Gigant_Superman 2020-04-23 kl. 13:48. Anledning: Kommentar
Citera
2020-04-23, 13:52
Medlem
Är det inte lite komiskt att om man söker på Sukunge 560 så dyker en karta upp som visar ett företag som heter Halmbocken . Man brukar ju säga att halmpyntet inte faller långt från bocken....

https://www.google.com/maps/place/Ha...5!4d17.7937572
Citera
2020-04-23, 13:57
Medlem
Ny här som aktiv medlem. Dock följt denna tråd i åratal. Har även alltid haft en kärlek till offentliga dokument så jag passade snabbt på att anskaffa mig lite ny lektyr nu när jag såg att Anna nått en förlikning med mattentreprenören i tingsrätten. Begärde ut samtliga aktbilagor av intresse rörande detta. Håll till godo: https://forumfiles.com/D8W183sdoe/TR_T_8181-9_zip
Citera
2020-04-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostubaf.A.Rapp
Ny här som aktiv medlem. Dock följt denna tråd i åratal. Har även alltid haft en kärlek till offentliga dokument så jag passade snabbt på att anskaffa mig lite ny lektyr nu när jag såg att Anna nått en förlikning med mattentreprenören i tingsrätten. Begärde ut samtliga aktbilagor av intresse rörande detta. Håll till godo: https://forumfiles.com/D8W183sdoe/TR_T_8181-9_zip

Snyggt!
Citera
2020-04-23, 14:32
Medlem
ValackObamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Utöver affären med heltäckningsmattan som hon nu får pröjsa 30.000:- + Sin del av Rättegång, vilket hon är supernöjd med (hade eg kostat 32.900:- om hon nappat på 30% dealen och sluppit en härva) så är hon ju patologisk rättshaverist och i sitt DNA sjukt snål.

Till alla:
Bojkotta Anna Book.

Lägg till paranoid och kroniskt beroende av uppmärksamhet också så har du en personbeskrivning som gör Thorsten Flinck avundsjuk.
Hon stövlade in på en restaurang i Stockholm för något år sedan och ropade ”nu eee jag hääär” som om Madonna hade dykt upp. Efter tre sekunders tystnad där folk försökte förstå vad som egentligen hände fortsatte allt som vanligt. Då hade hon inte kaklat om käften med bländvitt slakterikakel.
Citera
2020-04-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Det finns också ett annat problem med kombinationen Tunnan och SMB. Ideen är ju att artisterna ska sjunga varandras låter. Tunnan har ju endast en låt. Ska de andra artisterna sjunga 10 olika varianter av ABC?
Det låter rätt tråkigt.
Killsnack?
Ge inte upp det finns en morgondag?
Den där om kärleksbrevet till John?
Samba-låten?
Vykort från dig?
Heaven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto