2019-10-10, 13:35
Medlem
Frammes avatar
Det denna familj säger sej åstadkomma är en enda stor livslögn. Det enda som troligtvis är sant är att Halmpyntet har ett jobb, än så länge. Sen ser jag fram emot deras vinter i denna kåk. Hoppas dom har investerat i brandvarnare och brandsläckare, överallt. Sen vore det ju inte helt fel att investera i simfötter och gummibåtar, när husgrunden rämnar. Pisshandduken bredvid toan kan dom använda som segel.
Senast redigerad av Framme 2019-10-10 kl. 13:37.
Citera
2019-10-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
På riktigt det har jag missat hahhahhahha
Det kan ge riktigt svåra sättningar i grunden stora sprickor och att värma med el är inte billigt och sedan laga pga värmeslingor i golvet på bottenplatta det blir jävligt dyrt
hahhahaha detta gjorde min dag så korkad de är, de tycker säker det är så varmt och mysigt på morgonen att kliva på mattan och värmen men när räkningen kommer är det inte lika mysigt längre
Jag vet inte om det är sant men om huset snabbrenoverats för att få ihop snabba pengar kan man anta att de inte gjöt om bottenplattan och med tanke på husets ålder är den knappast särskilt välisolerad eller tjock i original.
Citera
2019-10-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Jag vet inte om det är sant men om huset snabbrenoverats för att få ihop snabba pengar kan man anta att de inte gjöt om bottenplattan och med tanke på husets ålder är den knappast särskilt välisolerad eller tjock i original.

Eller hur och som jag fattat det så var det ett tidigare garage så det saknas en heldel isolering och tjocklek på botten.
Detta blir något att höra illvrålen från Suckunge i vinter varje månad när räkningen kommer samt när bottenplattan spricker
Citera
2019-10-10, 16:08
Medlem
Klippt ur Nerikes Allehanda.

https://www.na.se/artikel/sa-agerar-...n-polisanmalan

Tyvärr en betalartikel som gick att läsa en kort stund precis när den publicerades.

Hur många elever handlar det om?

– Det är fyra elever som varit direkt inblandade via olika konton. Sen finns det elever som begärt att få bli blockade. Men det är inte hundratals som är inblandade.

EDIT: Borde inte Anna skriva en offentlig ursäkt till alla de hundratals elever som blev oskyldigt utpekade för näthat. Jag gissar att mer än en elev har fått skäll av sina föräldrar vid middagsbordet.
Senast redigerad av Typ3 2019-10-10 kl. 16:39.
Citera
2019-10-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Klippt ur Nerikes Allehanda.

https://www.na.se/artikel/sa-agerar-...n-polisanmalan

Tyvärr en betalartikel som gick att läsa en kort stund precis när den publicerades.

Hur många elever handlar det om?

– Det är fyra elever som varit direkt inblandade via olika konton. Sen finns det elever som begärt att få bli blockade. Men det är inte hundratals som är inblandade.

EDIT: Borde inte Anna skriva en offentlig ursäkt till alla de hundratals elever som blev oskyldigt anklagade för näthat. Jag gissar att mer än en elev har fått skäll av sina föräldrar vid middagsbordet.

Eller hur enl hennes utsago var det massor och hon hade lista på flertal
Citera
2019-10-10, 16:42
Medlem
Citat:
Eller hur enl hennes utsago var det massor och hon hade lista på flertal

Ja, någon ljuger.
Citera
2019-10-10, 16:46
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Vi väntar med spänning, eftersom vi har våra aningar om hur den här husrenoveringen gick till. Märstatantens lyxhus i Sigtuna,. Jag blir alldeles kall inombords när jag ser renoveringen som är gjord. Jag är lekman men lite har i skallen. Kallt, väldigt kallt, när det gäller det mesta. Då menar jag inte bara värmen.
Citera
2019-10-10, 17:03
Medlem
Citat:
När denna familj sitter och äter middag ihop sitter de då och berättar vad de lyckats snatta/stjäla eller tar de upp vilken lögn som är bäst om de blir påkommen?

Detta undrar jag med; vad fan pratar denna löjliga familj om vid middagar?

" Antonio: jag lyckades spänna på ett nytt barn i helgen, häftigt va?"

"Felicia: Coolt! Men inte lika häftigt som allt knark jag lyckades köpa efter att jag stal guld från en handikappad åldring"

"Anna Book: Tyst nu barn! Ingen av er är lika häftiga som er egen mor och far. Vi hade nämligen sex på ICA Maxi:s handikapptoalett OCH på Coop:s kundtoalett - SAMMA DAG!"
Citera
2019-10-10, 17:07
Medlem
Citat:
På riktigt det har jag missat hahhahhahha
Det kan ge riktigt svåra sättningar i grunden stora sprickor och att värma med el är inte billigt och sedan laga pga värmeslingor i golvet på bottenplatta det blir jävligt dyrt
hahhahaha detta gjorde min dag så korkad de är, de tycker säker det är så varmt och mysigt på morgonen att kliva på mattan och värmen men när räkningen kommer är det inte lika mysigt längre

Min egen far totalrenovererade sitt gamla 40-talshus för ett par år sedan. Okunnig som han är gällande bygge och renovering (läkare och tummen mitt i handen) ville han ha golvvärme även i källaren. Varenda snickare och byggnadsingenjören sa blank nej; "Absolut ingen golvvärme i källaren. Ett dåligt beslut i 99% av fallen".

Tunnans hus är en enda stor byggfälla. Fuskbygge deluxe! Polerat på ytan; men under väggar och golv döljer sig alla byggfel. Bara en tidsfråga innan felen börjar ploppa upp, ett efter ett.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-10-10 kl. 17:10.
Citera
2019-10-10, 17:18
Medlem
Att Tunnan kommer att försvinna från slaskmedia och sociala medier tror jag inte ett skit på. Det är hennes livsluft, hennes förträngningsmekanismer är i en egen division när röken från de senaste fiaskona lagt sig kommer hon tillbaka lika grandios som vanligt.
Citera
2019-10-10, 17:19
Medlem
TPLs avatar
Citat:
På riktigt? Elgolvvärme på källarplatta om den inte isolerats lär inte bli billigt. Kan även orsaka fukt i väggarna med lite otur.
Repris av inlägg från i februari:
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
”Totalrenoverad vitputsad villa i Odensala
Välkommen till Villa Ankersborg, en totalrenoverad lantligt belägen vitputsad villa med souterrainvåning. Taket är nytt, villan är omdränerad och fasaden är ny. Just nu pågår renovering av interiören. Nya ytskikt, samt nya kök och våtutrymmen. Vardagsrum med stor balkong i söderläge och öppen spis. Relax med bastu. Vattenburen golvvärme i hela souterrainplanet. Luftvattenvärmepump ger låga driftkostnader. 200 m² trädäckad altan. Vackra grindar och staket i gjutjärn. 2294 m² södersluttande tomt . Busshållplats invid tomten. Ca sju km till pendeln mot Uppsala och Stockholm. Borrad brunn och 3-kammarbrunn med sluten tank. Renoveringen beräknas vara färdigställd om två veckor till salu.”
Garage-sovrummet har nog inte så tjock platta och tillbyggnaden under balkongen kanske var ett hastverk. Minns inte om det är golvvärme i badrummet.
Hur benämns de olika våningsplanen i ett sluttningshus? Anna har skrivit om "övervåningen". De har, anser jag, entréplan och källarplan.

De har tack vare inlägg i den här tråden lärt sig elda lite mindre våldsamt. Andra brasan var lite stillsammare.

I anslutning till det före detta garaget finns en liten toalett och den är, som jag minns från planritningen, så trång att Anna knappast kommer in. Inte ens om hon backar.

Korthuset har redan börjat rasa och Anna försöker sopa igen spåren.
Citera
2019-10-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Ja, någon ljuger.

Det är de fyra rektorerna och verksamhetschefen som gör det!
Fråga Anna om du inte tror mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in