2019-08-31, 13:15
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha ha!!! Brottssyndikat! Ja Tunnan är ingen Big Momma på det sättet! Däremot är ju sonen, Antonio, en Wanna-be gansta. Rent skrattretande, fortsätter han på den inslagna vägen så kommer han sannolikt inte få uppleva sin 25 årsdag. De stora grabbarna ser givetvis honom som en lättlurad fjant och på sin höjd får han vara springpojke och göra skitgörat och ju mer idioten insyltar sig med de andra kriminella desto större risk är det att han kommer råka illa ut, mycket illa ut. För han är inte så slipad som man bör vara för att navigera i en sådan miljö.

Är äkta "hardcore" yrkeskriminella överhuvudtaget intresserade av en figur som Antonio? Kriminalitet är ju yrkesverksamhet i den ligan, Om än olaglig. De har naturligtvis vissa kompetenskrav för att få vara med de också, Skulle de ens låta en halvmesyr som Antonio gå springärenden? Jag får för mig Antonio inte skulle vara så tuff i äkta kriminella kretsar, men jag är inte någon Antonioexpert och ej heller någon gangsta-expert så jag kan mycket möjligt göra en missbedömning här.
Citera
2019-08-31, 13:26
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Är äkta "hardcore" yrkeskriminella överhuvudtaget intresserade av en figur som Antonio? Kriminalitet är ju yrkesverksamhet i den ligan, Om än olaglig. De har naturligtvis vissa kompetenskrav för att få vara med de också, Skulle de ens låta en halvmesyr som Antonio gå springärenden? Jag får för mig Antonio inte skulle vara så tuff i äkta kriminella kretsar, men jag är inte någon Antonioexpert och ej heller någon gangsta-expert så jag kan mycket möjligt göra en missbedömning här.
Dom är inte intresserade av honom, inte ens som springpojke. Det kan han tacka morsan för. Som gör allt för att visa sej.
Citera
2019-08-31, 14:25
Medlem
Förstod det blev ett missförstånd, det jag menade då Roberto står som säkerhetsvakt vid ex svenska akademin vid stor möten så brukar det vara rigorösa kontroller trodde jag oavsett om A är lillgangster el inte så är det kanske inget de vill ha där och då. I Västerås nyttjas just nu lillgangstrarna av kurdmaffian för skjutning så i Västerås hade nog A passat bra till deras syfte.....
Citera
2019-08-31, 14:45
Medlem
Boopidoos avatar
Åh herre jisses! Så vansinnigt löjligt!!!
Märstamorsan kör en Sant/Falskt på sitt IG.
Här är de fyra frågor som (enligt henne) kommit in.
https://postimg.cc/gallery/s498t86a/
(Enligt mig har hon skrivit rubbet själv)

Här Anna ska du få några ”sant/falskt frågor” som speglar verkligheten.
Så då kör vi.. Sant eller Falskt?
- Felicia är den som är misstänkt för grov stöld och narkotikabrott?
- Nya grannarna vet om Antonios domar?
- Roberto äger huset i Märsta?
- Roberto fick inte sitt efterlängtade garage när ni flyttade?
- Du är skitförbannad för att du blivit fet igen?
- Robertos pappa gav er pengarna när han sålde sin lgh i Solna?
- Du äger inte ens 1% av lgh i Spanien?
- Du har svårt att behålla dina vänner?
- Du har stulit från dina vänner?
- Du betalar tvillingarna för att få leka artist i deras studio?

Det finns säkert fler frågor som andra flashbackare har?
Feel free to continue 😁
Citera
2019-08-31, 15:00
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Förstod det blev ett missförstånd, det jag menade då Roberto står som säkerhetsvakt vid ex svenska akademin vid stor möten så brukar det vara rigorösa kontroller trodde jag oavsett om A är lillgangster el inte så är det kanske inget de vill ha där och då. I Västerås nyttjas just nu lillgangstrarna av kurdmaffian för skjutning så i Västerås hade nog A passat bra till deras syfte.....
Grabben är ju inte ens en lillgangsta. Han är en riktig amatör. Gör bort sej precis som morsan och visar upp sej, med vapen t ex, minns inte just nu om det var på Insta.
Citera
2019-08-31, 15:48
Medlem
Jag måste bara visa en gammal liveinspelning från 2018: https://bloggbevakning.se/2018/02/13...ive-med-boken/

Tycker ändå hon sköter sig bättre nu, känns som det var jättelängesen man kunde avnjuta sånt här fantastiskt beteende. "Pang pang pang!"
Senast redigerad av Samurajsven 2019-08-31 kl. 15:49. Anledning: fel lönk
Citera
2019-08-31, 16:41
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
Jag måste bara visa en gammal liveinspelning från 2018: https://bloggbevakning.se/2018/02/13...ive-med-boken/

Tycker ändå hon sköter sig bättre nu, känns som det var jättelängesen man kunde avnjuta sånt här fantastiskt beteende. "Pang pang pang!"

Nja, idiotbeteendet i sjukhuskorridoren i april i år är ju inte ”jättelängesen”.
Citera
2019-08-31, 17:37
Medlem
nickomyras avatar
Nog för att jag skulle skulle ha tagit en weekend eller en vecka då och då , allra helst under de mörkaste månaderna . Om jag hade haft en lya i Malaga . Ser ingen vits med att ha en lägenhet om man bara nyttjar den på sin sommarsemester .
Då skulle jag hellre hyra ett hus . Och på olika ställen och länder .
Men säger Anna att det är deras så är det så . https://imgur.com/gallery/T43BQRk
Citera
2019-08-31, 17:49
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nog för att jag skulle skulle ha tagit en weekend eller en vecka då och då , allra helst under de mörkaste månaderna . Om jag hade haft en lya i Malaga . Ser ingen vits med att ha en lägenhet om man bara nyttjar den på sin sommarsemester .
Då skulle jag hellre hyra ett hus . Och på olika ställen och länder .
Men säger Anna att det är deras så är det så . https://imgur.com/gallery/T43BQRk
Hon blir värre och värre. Att ha ett eget hem i ett annat land som ser ut så, som på bilderna vi sett. Nix. Själv har jag tillgång när som helst till en bostad i ett annat land och när jag är är där så pyntar jag och pysslar, så det ska vara mysigt nästa gång jag kommer. Inte vill jag att det ska se ut som ett sterilt hotellrum. Jag har kläder och andra personliga saker kvar, för att slippa släpa med mej varje gång. Dessutom är jag glad och ödmjuk med dom andra i området, både grannar, restauranger och affärsmän. Alla blir lika glada varje gång jag kommer och vi förstår varandra trots att vi inte kan prata med varandra med ord. Teckna och visa ett glatt leende, det fungerar för oss.
Senast redigerad av Framme 2019-08-31 kl. 17:52.
Citera
2019-08-31, 17:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden

Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Dom är inte intresserade av honom, inte ens som springpojke. Det kan han tacka morsan för. Som gör allt för att visa sej.
Ha ha Ni har så rätt! Möjligen är han sprinschas åt sprinschasens sprinschas. I alla fall så är han typ längst ner i hierarkin.
Citera
2019-08-31, 17:58
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha Ni har så rätt! Möjligen är han sprinschas åt sprinschasens sprinschas. I alla fall så är han typ längst ner i hierarkin.
Han är inte ens där, och det lär dröja innan han är där. Om han någonsin kommer att bli det. Då måste han bättra på sina meriter, vilket inte är omöjligt, efter dom domar han har på sej. Men, nä. Inga vill ha med en sån kille som han att göra.
Citera
2019-08-31, 18:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Han är inte ens där, och det lär dröja innan han är där. Om han någonsin kommer att bli det. Då måste han bättra på sina meriter, vilket inte är omöjligt, efter dom domar han har på sej. Men, nä. Inga vill ha med en sån kille som han att göra.
Möjligen kommer han användas till något idiotuppdrag där vinsten är minimal och risken att åka fast är enorm, d v s något som "yrkeskriminell" knappast skulle befatta sig med. Antonio är ju inte direkt smart om man ska säga det på ett snällt sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in