Ang Vanessas studieflytt till Spanien
Citat:
Ursprungligen postat av
nickomyra
Nu är de påväg till V:s värdfamilj med första packningen. . ?
Vadå första packning? Hur mycket kan hon behöva? Borde ju lätt räcka med två rediga resväskor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Första packningen? Hur många packningar behöver hon? Det är väl bara att köpa och komplettera om man behöver mer sockar eller något?
Jag var ute och reste i Östeuropa under ett halvår när jag var yngre och då hade jag bara en ryggsäck med lite kläder osv och behövdes det något var det bara att köpa. Det finns väl affär där hon ska bo?
För övrigt åker hon väl hem över jul och har hon glömt något får hon ta med det efter jullovet.
Det är inte bra att dra med sig för mycket saker heller genom tullen osv.
Problemet är att det är väl gränslösa Fläsktunnan som "hjälpt" Vanessa att packa, och megafettot ska ju alltid överdriva. Sen vill väl Tunnan att Vanessa ska behöva köpa så lite nytt så möjligt i Spanien då det skulle resulterar i mindre fickpengar till Tunnan från Roberto då dessa måste gå till Vanessas väl och ve, och som vi alla vet så sätter sig Tunnan alltid i främsta rummet, trots att hon alltid proklamerar det motsatta.
Citat:
Ursprungligen postat av
nickomyra
Ja jag tycker oxå att det lät helt konstigt .
Helst när hon ska till ett ställe utan riktig vinter .
Hon kommer ändå att vilja shoppa nytt där , roligt med annat utbud än hemma .
Och dessutom , så har ju mammsen en lägenhet inte långt ifrån . Så de kan väl ta en weekend ned och hälsa på under hösten om hon har glömt hemma .
Skulle väl inte förvåna mig om om Tunnan förväntar sig att värdfamiljen ska stå för Vanessas kostnader där nere.
Stort lycka till till Vanessa!
Önskar Vanessa all lycka där nere och hoppas att kon klarar skolan bra och får många bra, fina och ordentliga nya vänner, samt att familjen hon ska bo hos är riktigt bra och varm och välfungerande, så hon får se hur en riktig kärnfamilj kan och bör vara.
Vi vet ju alla hur det gått för de övriga ungarna, F & A, och att det gått lite dåligt är ju en riktig underdrift, det har gått ganska mycket åt skogen. Så att Vanessa får komma från denna dysfunktionella familj kan nog bli hennes räddning. Likväl att ingen i Spanien vet vem Tunnan är, även om Tunnan nu själv säkert tror att hon är megastjärna där med.