2019-08-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det jag är mest förundrad över är att de lämnat den kriminelle sonen hemma ensam. Men han bor kanske hos någon av socialtjänsten utsedd kontaktfamilj?

Han är myndig sedan har han väl sin snattade storasyster hemma, de kanske byter erfarenheter med varandra.
En sak jag inte förstår är hur kan Roberto få ha kvar sitt arbete med tanke på barnens domar och om jag inte minns fel var väl Anna också dömd för snatteri, är det lämplig säkerhetsvakt med en familj med detta i bagaget? Men det kanske endast sker kontroll vid anställning?
Citera
2019-08-31, 10:10
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Han är myndig sedan har han väl sin snattade storasyster hemma, de kanske byter erfarenheter med varandra.
En sak jag inte förstår är hur kan Roberto få ha kvar sitt arbete med tanke på barnens domar och om jag inte minns fel var väl Anna också dömd för snatteri, är det lämplig säkerhetsvakt med en familj med detta i bagaget? Men det kanske endast sker kontroll vid anställning?

Görs det verkligen så hårda kontroller av ordningsvakt/väktare (vet ej vilket roberto är) alls ens vid anställning? Mitt antagande är att de kollar den anställde endast. Görs det ens sådana kontroller normalt sett på poliser? (Det kanske det gör, Men att ha en lowlife snattare som son är ju inte som att ha en maffiamedlem i familjen, det finns nog många goda poliser där ute som fått skithögar till barn ändå) Det är ju inte lätt att ta ansvar för släktingar menar jag, så det låter konstigt i mina öron, Men det är inte omöjligt antar jag. Men tough shit att mista jobbet för att man fått en odåga till son liksom. Sålänge man är ren själv tycker jag det låter som en oerhört hård bestraffning att få sparken från ett väktar/ordningsvakt arbete pga att sonen inte håller måttet. Roberto har kanske misslyckats i sin uppfostran men sonen är knappast en mafioso som försöker ta under märstas undre värld med pengar och makt....jag tror Roberto kan fånga snattare på Åhlens precis lika bra ändå.

Hade känts alldeles för hårt att ge honom sparken från ett sådant jobb pga barnen faktiskt. Men det är min personliga åsikt.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2019-08-31 kl. 10:16.
Citera
2019-08-31, 10:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Görs det verkligen så hårda kontroller av ordningsvakt/väktare (vet ej vilket roberto är) alls ens vid anställning? Görs det ens sådana kontroller normalt sett på poliser? (Det kanske det gör, Men att ha en lowlife snattare som son är ju inte som att ha en maffiamedlem i familjen, det finns nog många goda poliser där ute som fått skithögar till barn ändå) Det är ju inte lätt att ta ansvar för släktingar menar jag, så det låter konstigt i mina öron, Men det är inte omöjligt antar jag. Men tough shit att mista jobbet för att man fått en odåga till son liksom. Sålänge man är ren själv tycker jag det låter oerhört hårt för ett väktar/ordningsvakt arbete. Roberto har kanske misslyckats i sin uppfostran men sonen är knappast en mafioso som försöker ta under märstas undre värld med pengar och makt....jag tror Roberto kan fånga snattare på Åhlens precis lika bra ändå.

Hade känts alldeles för hårt att ge honom sparken från ett sådant jobb pga barnen faktiskt.

Man ska också komma ihåg att vi inte direkt pratar om organiserad brottslighet där Anna och barnen driver ett brottssyndikat i det fördolda. Det är mest småbrottslighet vi pratar om - däremot så borde han nog inte ta familjen med till jobbet kanske.
Citera
2019-08-31, 10:19
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Man ska också komma ihåg att vi inte direkt pratar om organiserad brottslighet där Anna och barnen driver ett brottssyndikat i det fördolda. Det är mest småbrottslighet vi pratar om - däremot så borde han nog inte ta familjen med till jobbet kanske.

Exakt min tanke. Editerade inlägget lite för att det skulle komma fram bättre.
Så många familjer där ute som har ett "svart får" som sysslar med småbrottslighet utan att för den delen vara någon stor samhällsfara. Många som hade gått miste om chansen till en yrkeskarriär inom lag och rätt om det var så hårda urskiljningar i familjesfären.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2019-08-31 kl. 10:33.
Citera
2019-08-31, 11:34
Medlem
Löjliga familjen brottsyndikat! Gapskratt dom klarar med nöd och näppe organisera ihop sin vardag
Citera
2019-08-31, 11:35
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Psaj Cantarranas, 7 (29620) Torremolinos. till
Svenska skolan i Fuengirola.

17 minuter med bil, buss typ 35-40 minuter.
Varför skulle hin gå i svenska skolan, det är väl meningen att hon ska lära sig spanska?
Citera
2019-08-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Varför skulle hin gå i svenska skolan, det är väl meningen att hon ska lära sig spanska?

Ja men nu är det så!
https://postimg.cc/BjFMTkYb
Citera
2019-08-31, 12:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland

Det är väl förmodligen för att hon ska få betyg som även ska gälla i Sverige.
Nåväl, det är ju bra att hon förkovrar sig och försöker att få en utbildning till skillnad från de andra nötterna i familjen.
Citera
2019-08-31, 12:35
Medlem
Frammes avatar
Ljuger bilden eller har lilltjejen ökat på sej lite. Nu vill jag inte vara elak mot henne, för hon är den enda jag fortfarande har ett uns av hopp om. Hoppas för allt i världen att hon inte blir lik morsan och syrran, som förnekar alla problem som dom har, inte bara vikten. Det är inte fel att söka hjälp, men man måste ju inse det själv. Roberto och Antonio behöver också ta itu med sina liv, kontentan av det hela är, att vi ser en väldigt trasig familj. Tragiskt. Att dom dessutom väljer att exponera det hela offentligt, gör saken ännu värre.
Citera
2019-08-31, 12:51
Medlem
godboys avatar
Ang Vanessas studieflytt till Spanien
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nu är de påväg till V:s värdfamilj med första packningen. . ?
Vadå första packning? Hur mycket kan hon behöva? Borde ju lätt räcka med två rediga resväskor.
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Första packningen? Hur många packningar behöver hon? Det är väl bara att köpa och komplettera om man behöver mer sockar eller något?

Jag var ute och reste i Östeuropa under ett halvår när jag var yngre och då hade jag bara en ryggsäck med lite kläder osv och behövdes det något var det bara att köpa. Det finns väl affär där hon ska bo?

För övrigt åker hon väl hem över jul och har hon glömt något får hon ta med det efter jullovet.
Det är inte bra att dra med sig för mycket saker heller genom tullen osv.
Problemet är att det är väl gränslösa Fläsktunnan som "hjälpt" Vanessa att packa, och megafettot ska ju alltid överdriva. Sen vill väl Tunnan att Vanessa ska behöva köpa så lite nytt så möjligt i Spanien då det skulle resulterar i mindre fickpengar till Tunnan från Roberto då dessa måste gå till Vanessas väl och ve, och som vi alla vet så sätter sig Tunnan alltid i främsta rummet, trots att hon alltid proklamerar det motsatta.
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja jag tycker oxå att det lät helt konstigt .
Helst när hon ska till ett ställe utan riktig vinter .
Hon kommer ändå att vilja shoppa nytt där , roligt med annat utbud än hemma .
Och dessutom , så har ju mammsen en lägenhet inte långt ifrån . Så de kan väl ta en weekend ned och hälsa på under hösten om hon har glömt hemma .
Skulle väl inte förvåna mig om om Tunnan förväntar sig att värdfamiljen ska stå för Vanessas kostnader där nere.

Stort lycka till till Vanessa!
Önskar Vanessa all lycka där nere och hoppas att kon klarar skolan bra och får många bra, fina och ordentliga nya vänner, samt att familjen hon ska bo hos är riktigt bra och varm och välfungerande, så hon får se hur en riktig kärnfamilj kan och bör vara.

Vi vet ju alla hur det gått för de övriga ungarna, F & A, och att det gått lite dåligt är ju en riktig underdrift, det har gått ganska mycket åt skogen. Så att Vanessa får komma från denna dysfunktionella familj kan nog bli hennes räddning. Likväl att ingen i Spanien vet vem Tunnan är, även om Tunnan nu själv säkert tror att hon är megastjärna där med.
Citera
2019-08-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Löjliga familjen brottsyndikat! Gapskratt dom klarar med nöd och näppe organisera ihop sin vardag

Med marginaler
Citera
2019-08-31, 13:05
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Citat:
Ursprungligen postat av setj
Ha ha ha!!! Brottssyndikat! Ja Tunnan är ingen Big Momma på det sättet! Däremot är ju sonen, Antonio, en Wanna-be gansta. Rent skrattretande, fortsätter han på den inslagna vägen så kommer han sannolikt inte få uppleva sin 25 årsdag. De stora grabbarna ser givetvis honom som en lättlurad fjant och på sin höjd får han vara springpojke och göra skitgörat och ju mer idioten insyltar sig med de andra kriminella desto större risk är det att han kommer råka illa ut, mycket illa ut. För han är inte så slipad som man bör vara för att navigera i en sådan miljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in