2019-04-10, 21:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Jag tror inte snoppviftaren klarar av att se vem han egentligen är.
Istället bygger han upp en wannabe-fasad och förnekar sig själv. Om wannaben inte får ordning på sig själv så kommer det nog bara bli värre och värre. Undrar hur djupt han är villig att gå innan han fattar. Om han någonsin fattar.

Fadern förstår jag mig inte på, hans syns knappt, märks knappt. Är mer som en tvåbent plånbok för att göra tunnan nöjd. Fyfan att spendera så många år med en sådan instabil tant. En ständig Chiliexplosion väntar runt hörnet.

Tidigare i tråden stod det att hon i princip tvingade honom att förlova sig och gifta sig med henne vilket förstås förklarar att han är rädd att gå emot henne. Kort och gott är familjen både medberoende och rädda för henne.
Citera
2019-04-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt

Är det märkligt att jag känner oro för Annas hälsa? För helt ärligt, det gör jag. Det jag såg i dag... det som syns i videon. Det är så... sjukt.

Fick också en stark oroskänsla av hennes inspelning.
Det där är inte friskt, anser jag.

Hoppas att hon får hjälp och blir som gamla vanliga, odrägliga diva igen....Det här känns faktiskt inte bra
Citera
2019-04-10, 22:19
Medlem
Ovcharkas avatar
Roberto är kvar i förhållandet för att han är rädd vad Anna ska få för sig gällande barnen om han lämnar, med psykbryt till följd?

Skulle inte förvåna mig om han tänker så. "Lämnar jag henne så kommer hon flippa och ev. göra något mot/med barnen".

Anna är en sån som jag definitivt tror tänker "Om inte jag fått ha dom så får ingen ha dom".
Citera
2019-04-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar

Hoppas att hon får hjälp och blir som gamla vanliga, odrägliga diva igen....Det här känns faktiskt inte bra

Håller med! Hur fan kan hon sitta i ett vänteum o hålla på så här? sååå sjukt
Citera
2019-04-10, 22:47
Medlem
Aigiss avatar
Tunnan har kanske förlorat förståndet men dubbelhakan har hon åtminstone fått tillbaka.
Citera
2019-04-10, 22:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag var tvungen att transkribera det där;
Preach, motherfucker preach. That's what I'm doing... I'm preaching. I'm preaching my bible... *hehehehe* My bible, my belief *hehehe* My bible, my belief, and I'll preache about whatever I want... *hehehehe* Set the fuck down, motherfucker... *hehehe* Åh, vad roligt... Mmmm...

Nej, jag addar inte någon i liven [kommentar till någon som skrev i chatten]
Jag sitter i ett tråkigt väntrum! I en korridor. Det är mer en korridor. Det här är inte en... det här är en väntstation. I en korridor. Det är så ful, grön färg på väggarna. Asså, den är hiskelig. Ni ska vara glada att jag besparar er den. Det är därför jag har satt på det hära cyber... filtret... So you can feel like you are in universe with me... *hehehehehehehe* Ni är med Anna, i hennes universum *hehe* Annas universum *hehe* Det var ju fan en bra titel, alltså. Det ska min nästa bok heta. ANNAS UNIVERSUM. My universe *hehehehe* My universe...

Nääää... inte va lessen för deee. Var glad, var glad, var glad [kommentar till någon som skrev i chatten]
Ja... älskar å driva med mig själv. Det är det roligaste jag vet.
Well, you know! It's like Disney World and Anna World, Anna Book World. It's like why you should only belong to Disney, Walt Disney. It's like, cant I have my own Disney World? Or Anna Book World?
Varför inte? Asså... vad är det för fel? Wahlgren har ju Wahlgrens värld, liksom. Så vafan, kan inte jag få ha mitt Annas Universum!? This is my universe. Det kommer va min nya grej nu.

Jag skrattade väld... det va nåt avsnitt jag såg med Wahlgrens när jag åkte tåg... vafan vare dom... Va vare jag skrattade åt då, som va så himla kul? Det va nånting som Bianca sa... som jag tyckte va så roligt... men vafan vare då... Jag har så svårt att hålla isär saker och ting.

Hej, hej. Du har en valp på sex månader. Ojojoj. Åmen underbart, ut och njut i solen [kommentar till någon i chatten]
Eh, Vanessas hand ska vi åka och röntga imorgon. Då ska vi också räkna med att ett besök tar minst två timmar. Hon ska göra en magnetröntgen på handen imorgon, på Södersjukhuset. Eehhh... då håller vi tummarna att hon får ehh... bra nyheter, så snälla håll tummarna för Vanessa, för hon e så trött på det här gipset nu. Hon gillar inte det.
Jag ehhh... sitter i en ehh... ehh... korridor, och väntar på att få komma in på mitt besök [kommentar till någon som skrev i chatten]

En Anna Books Värld... Nej, det är bara Annas Universum... Annas universe... *hehehehehehe* Jaa... Nej... Ni får hålla tillgodo med Wahlgrens Värld. Det blir så bra, så.
Hyséns tycker jag är för jävla roligt också. Jag skrattar så jag håller på att kissa på mig åt honom. Han är ju så jävla rolig. Han är störtskön, Hysén asså. Jag gillar honom.
Vid närmare eftertanke, så är det nästan imponerande att sonen "bara" har blivit våldtäktsman. Han "borde" ha blivit massmördare eller något liknande.
Men det kanske kommer.

Usch, ja många barn har blivit traumatiserade av galna föräldrar genom historien.
Idag har människan lyckats överträffa sig själv vilket är en bedrift. Det hon försöker göra är förstås att låtsas att hon är med i en dokusåpa om sig själv, Annas universum, men till skillnad från Parneviks, Hyséns eller Wahlgrens värld så misslyckas hon kapitalt och det hela blir en skrämmande parodi på ett mycket trasigt dysfunktionellt liv.
Wahlgrens värld är också bitvis pinsam men sådant här blir ju mer än pinsamt, det är en skrämmande insikt i en människa som mår allt mer mentalt illa och behöver akut hjälp för att ordna upp sitt liv. I realtid ser vi att samhället och psykvården totalt har misslyckats med sina uppgifter.
Citera
2019-04-10, 23:05
Medlem
Är det någon som har koll på att Vanessa mår bra? Så att hon,Anna Book, inte gett dottern en omgång till. Roberto försökte ju skona "yngstlingen" från mammas misshandel genom att bekosta ett år i USA- sedan myndig och fri!!! Jag blev ordentligt orolig för Vanessa men antog av galenskapvvideon med Anna Book att det är enbart henne det gäller.
Citera
2019-04-10, 23:07
Medlem
Det var inget värt att redigera. Mest sorgligt, att Anna Book alltid favoriserat Felicia. Antonios tillkomst störde henne inte så mycket. Sedan kom Vanessa som Roberto försökt skona med utomlandsvistelse. Hemskt. Att ha en mamma som Anna Book.
Senast redigerad av Ruskette 2019-04-10 kl. 23:19.
Citera
2019-04-10, 23:20
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Är det någon som har koll på att Vanessa mår bra? Så att hon,Anna Book, inte gett dottern en omgång till. Roberto försökte ju skona "yngstlingen" från mammas misshandel genom att bekosta ett år i USA- sedan myndig och fri!!! Jag blev ordentligt orolig för Vanessa men antog av galenskapvvideon med Anna Book att det är enbart henne det gäller.

Vad nu? Tror du mamman slår dottern? Hemska tanke, jag hoppas att det inte är så.
Att hon verbalt "misshandlar" barnen med hån har vi ju redan förstått men jag hoppas väl att hon håller inne med slagen.
Jag verkar ha missat att det var han som ville att dottern skulle studera utomlands.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-04-10 kl. 23:23.
Citera
2019-04-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Ja, alkohol eller tabletter? Förmodligen båda. Ingen bra kombination om man sedan innan bär på en psykiatrisk diagnos. För mig är detta ett solklart fall av LPT.

Och jag tror inte att kollapsen är långt borta. Book är verkligen nere i träsket nu.

Ah, är det denna diskussion som föranlett hennes Q&A om att hon knappt aldrig dricker, drack alkohol först när hon var 30, aldrig testat droger och röker inte. Dock har hon citat: Ätit mediciner tidigare på grund utav sina 17 bukoperationer. Så nu vet vi. Anna använder inte alkohol, medicin eller droger.
Punkt.

(moahahahahhaaaaahhhaaaahhaaa)
Citera
2019-04-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar

Ja faktiskt, håller med dig . Det där klippet var beyond normalt. Annars skrattar man ju eller blir underhållen på hennes bekostnad m skämskudde i handen men det där är inte hälsosamt alls.
Dels kan hon själv råka illa ut i sånt tillstånd men framförallt skada andra om jon blir provocerad. Och hon är fan inte svår att provocera i normalt tillstånd ens.
Citera
2019-04-10, 23:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jaha?
Jag tyckte det var uppenbart redan sist "jag skrev om det" men då hette det att hon ramlat ack så naturligt och en annan gång, att hon(Vanessa alltså) slagit sina fingrar i något notställ av misstag.

Men ja. Det var Roberto som ville/vill att att Vanessa skall iväg. Varpå Anna Book ju blev arg och misshandlade henne.

Sedan skulle de flytta och då ville Anna Book inte att yngsta ungen skulle få vara med alls. Så hon försökte reta upp denna med att boka en tandläkartid precis dagen för flytten. Vanessa brydde sig inte och som straff fick hon ännu mer stryk av Anna.

Roberto är förtvivlad.

Ja, Roberto är en mes. Men Anna Book är livsfarlig.

Oj, det du skriver var information som jag helt har missat.
Att yngsta dottern är negligerad och hånad har jag förstått, det stod ju tidigare om att Anna blev galen för att dottern hade bakat men det du skriver gör ju saken ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in