2019-05-18, 13:26
Medlem
cece123s avatar
Anna försöker få det att låta att " renoveringen ", tog 7 månader, när den verkliga orsaken var att Anna som är usel på att planera,( Arga snickaren visade tydligt på det.)behövde extra mycket tid för att gå igenom varje urklipp och varje lös skruv hon hittade.
På det tog hennes uberviktiga livestunder en massa tid...
Citera
2019-05-18, 13:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonkines
Men om det nu uppstår fel i huset, vem ska hon skylla på då? Det kan väl inte bli de som sålde huset för Märsta Booken hade ju haft egna hantverkare. Bilderna från innan renoveringen har hon väl fått i efterhand av säljaren för att visa vilken transformering de gjort. Löjligt att Märsta Booken går ut med att hon varit med i renoveringen, varför då överhuvudtaget gå ut med annons för att sälja ankeborgen. Det är väll några dörrknoppar hon valt då🙄
Det enda vi vet är att Anna kommer att skylla ev. fel på någon annan och det kommer aldrig att vara hennes fel.
Citera
2019-05-18, 15:10
Medlem
Hela huset är en så kallad "sminkad gris".
Man har köpt ett fallfärdigt hus, som renoverats på ytan och med lite "lyxiga (billiga)" detaljer.

Gamla stommar, gamla skåp, gammalt allt. Och så har man satt dit billiga, nya luckor och målat om.
Lättlurade familjen Book i ett nötskal!
Citera
2019-05-18, 15:41
Medlem
Jag noterar att Annas gamla bästis Jan Johansen har gift sig. Men han är ju ännu en i raden av kändisar som hon gjort sig omöjlig hos, så hon satt väl hemma och gnisslade sina tänder bittert, medan andra kändisar firade de nygifta.
Citera
2019-05-18, 16:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag noterar att Annas gamla bästis Jan Johansen har gift sig. Men han är ju ännu en i raden av kändisar som hon gjort sig omöjlig hos, så hon satt väl hemma och gnisslade sina tänder bittert, medan andra kändisar firade de nygifta.

Hehe,i denna krönika av Malin Wollin inser man att är Jan och Anna same shit, but different name.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...g-jan-johansen

Här är upprinnelsen till deras avslutade vänskap.Kan faktiskt tänka mig att Jan var bitter på Anna pga att han träffade sitt ex Pia på Annas bröllop, tror att deras uppbrott inte var så rolig, Jan la säker sin bitterhet på Anna. https://www.aftonbladet.se/nojesblad...och-missunnsam
Citera
2019-05-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Haha, Tunnan blir aldrig bjuden till någon kändis.
Citera
2019-05-18, 17:08
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vi får väl se hur det blir i vinter när det är kallt i köket. Då kommer ångern och ilskan fram.
Varför har man så bråttom med allt detta innan man har bott över vintern och sett om elementet behövs eller inte?
Pga snabbrenoveringen kommer det bli kallt i rummen. Det är väl bara tunna ytterväggar med minimal isolering för att hålla ned kostnaden skulle jag tro så hade jag varit henne hade jag avvaktat med att täcka över element och annat, speciellt när det är öppen planlösning i köket. Varför gör de av med alla pengar på onödigt trams? Nu om någonsin måste de ha en buffert för att klara av att bo i huset.

Ah-ha! Nu har du indirekt hittat en utmärkt affärsidé åt Anna. Det här skulle kunna bli hennes nästa genombrott. En egen reality show där hon får tala ut om allt som redan har gått\kan komma att gå snett i huset och sedan försöka åtgärda det.
Välkommen till Arga Anna Agerar! - en show där Sigtunnan själv tar på sig rollen som hantverkare.

... nej, usch och fy. Jag är verkligen inget "fan" av öknamn men ordleken kring Sigtuna och "Tunnan" kändes så pass oemotståndlig att jag helt enkelt inte kunde låta bli.

Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Får hoppas att det inte är en professionell snickare som kommit på iden med skåpplaceringarna..det kan möjligtvis vara Anna som kommit på detta.
Smidigt.nää,men säkert värmande för aschlet.
Och eventuellt brandfarligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Förmodligen är det hjul på lådorna för annars förstår jag inte varför man inrett så att man inte har någon åtkomst till den sista delen av skänkens nederdel inemot fönstret. Det går ju inte att öppna de/det skåpet p g a lådorna.
Det blir ett jävla flyttande på de där lådorna fram och tillbaka.
Ingen vidare inredare till den delen av köket.

Precis som du och Boowli nämner så slog tanken om hjul även mig. Men man undrar vem som skulle orka dra möbeln fram och tillbaka över golvet bara för att komma åt bakomliggande delar (för att inte nämna slitage...). Dessutom får, i alla fall jag, intrycket av att det bara ser stökigt ut.
Citera
2019-05-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Glöm inte lilla diskhon med den stora kranen i hörnet mot väggen...
Ja den är väl värsta tabben vi sett hittills. Om mindre än ett år längtar hon tillbaka till Solna. Undrar hur det går med snöskottningen om Hr Book jobbar.
Citera
2019-05-18, 18:58
Avstängd
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ja den är väl värsta tabben vi sett hittills. Om mindre än ett år längtar hon tillbaka till Solna. Undrar hur det går med snöskottningen om Hr Book jobbar.
Det är en del frågetecken om denna flytten ut till vischan.
Kunde det helt enkelt inte köpt ett tvåa eller trea i innerstaden för samma pris?
Tror inte de kan hantera herrgården helt enkelt i det långa loppet...
Tunnans klena ursäkt att det var för nära till allting låter bara rubbad.
Troligen blev de vräkta från sin slumlägenhet på Pomonagatan och fick flytta hals över huvud, när grannarna slutligen fick nog.
De kommer inte att störa några andra åtminstone där ute i obygden.
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-18 kl. 19:04.
Citera
2019-05-18, 19:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Undrar hur det går med snöskottningen om Hr Book jobbar.
Anna är nog snäll och köper en ordentlig snöskyffel till Vanessa. Att de två andra damerna i huset ska göra ett handtag är uteslutet och Antonio sitter nog inne i dubbel bemärkelse i vinter.
Citera
2019-05-18, 19:10
Avstängd
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Anna är nog snäll och köper en ordentlig snöskyffel till Vanessa. Att de två andra damerna i huset ska göra ett handtag är uteslutet och Antonio sitter nog inne i dubbel bemärkelse i vinter.
Lille Antonio verkar sakna alla talanger för att bli någonting annat än att bli en misslyckad gangster.
Jag hoppas jag har fel, men hans prognos verkar inte särskilt god.
Med fem domar före 18 pekar allt åt fel håll.
Han hittar väl sitt tercera casa på någon kåk, så småningom...
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-18 kl. 19:24.
Citera
2019-05-18, 19:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det är en del frågetecken om denna flytten ut till vischan.
Kunde det helt enkelt inte köpt ett tvåa eller trea i innerstaden för samma pris?
Tror inte de kan hantera herrgården helt enkelt i det långa loppet...
Tunnans klena ursäkt att det var för nära till allting låter bara rubbad.
Troligen blev de vräkta från sin slumlägenhet på Pomonagatan och fick flytta hals över huvud, när grannarna slutligen fick nog.
De kommer inte att störa några andra åtminstone där ute i obygden.

Jag gissar på att svärfadern ville avsluta sina affärer i Sverige och därmed tvingade till en försäljning - antagligen så lät han dom ta vinsten av lägenheten så länge han fick tillbaka sin insats (vilket säkerligen var förhållandevis liten). Dessvärre så kommer man inte speciellt långt på 6 miljoner (eller vad de nu fick för lägenheten) om man har tre barn, varav en som närmar sig trettio och vägrar flytta hemifrån. Jag gissar på att Ankeborg var det bästa huset de kunde få som rymde alla fem.

Jag tror inte Anna alls var så pepp att flytta som hon lät påskina - hon sinkade det hela ut till det längsta. Hade de väntat ett par år så hade (förhoppningsvis) barnen varit utflyttade, men jag får inte intrycket av att de hade det valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in