Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Vi får väl se hur det blir i vinter när det är kallt i köket. Då kommer ångern och ilskan fram.
Varför har man så bråttom med allt detta innan man har bott över vintern och sett om elementet behövs eller inte?
Pga snabbrenoveringen kommer det bli kallt i rummen. Det är väl bara tunna ytterväggar med minimal isolering för att hålla ned kostnaden skulle jag tro så hade jag varit henne hade jag avvaktat med att täcka över element och annat, speciellt när det är öppen planlösning i köket. Varför gör de av med alla pengar på onödigt trams? Nu om någonsin måste de ha en buffert för att klara av att bo i huset.
Ah-ha! Nu har du indirekt hittat en utmärkt affärsidé åt Anna. Det här skulle kunna bli hennes nästa genombrott. En egen reality show där hon får tala ut om allt som redan har gått\kan komma att gå snett i huset och sedan försöka åtgärda det.
Välkommen till
Arga Anna Agerar! - en show där Sigtunnan själv tar på sig rollen som hantverkare.
... nej, usch och fy. Jag är verkligen inget "fan" av öknamn men ordleken kring Sigtuna och "Tunnan" kändes så pass oemotståndlig att jag helt enkelt inte kunde låta bli.
Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Får hoppas att det inte är en professionell snickare som kommit på iden med skåpplaceringarna..det kan möjligtvis vara Anna som kommit på detta.
Smidigt.nää,men säkert värmande för aschlet.
Och eventuellt brandfarligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tagelapa
Förmodligen är det hjul på lådorna för annars förstår jag inte varför man inrett så att man inte har någon åtkomst till den sista delen av skänkens nederdel inemot fönstret. Det går ju inte att öppna de/det skåpet p g a lådorna.
Det blir ett jävla flyttande på de där lådorna fram och tillbaka.
Ingen vidare inredare till den delen av köket.
Precis som du och
Boowli nämner så slog tanken om hjul även mig. Men man undrar vem som skulle orka dra möbeln fram och tillbaka över golvet bara för att komma åt bakomliggande delar (för att inte nämna slitage...). Dessutom får, i alla fall jag, intrycket av att det bara ser stökigt ut.