2019-05-04, 09:56
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag tror inte kaosfolket hittar ut i skogen till Fyrkantstunnan.
Fast Böckerna måste väl ge sig in i centrum på regelbunden basis för att fylla matkällaren. Det är ju viktigt att Anna inte äter för lite, har hon sagt.
Citera
2019-05-04, 10:06
Medlem
Tagelapas avatar
Den som hängde med i svängarna och läste ordentligt såg att i mäklarannonsen stod det så här:

Övriga byggnader: Ca 15 m² stor verkstad med nytt tak. kan byggas om till gästhus.
Finns möjlighet att få garage eller carport till låg kostnad (ca 100 000 kr för ett enkelgarage).

Så de kanske inte alls behöver bygga ett nytt garage.

https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House

Villa Ankeborg i Märsta. Fint som kattskit i välling var väl ett uttryck i Madickenfilmen. Passar bra här också.
Citera
2019-05-04, 10:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Lite OT, men inte för mycket, hoppas jag:

För oss som bor i andra delar av landet och inte vet så mycket:

Att Märsta inte har samma klang som t.ex Djursholm är en självklarhet. Att Sigtuna anses ”finare” än Märsta har framkommit i tråden.

Men när man läser här får man nästan intrycket att det skulle vara ”skämmigt” att flytta till Märsta. Beror det Isf på ungdomsgäng som riskerar att ha dåligt inflytande på Antonio, eller vad..?

Annars är ju läget bra, nära såväl Uppsala som Arlanda och Sthlm, och naturen fin. Så varför?
Märsta är en förort med dåligt rykte, nästan som Rinkeby. Sigtuna är en liten stad, Sveriges äldsta och numera minsta och det kommer massor med bussar med turister under sommarhalvåret. Det finns flera gamla kyrkoruiner, strandpromenad och den gemytliga Stora gatan m.m. Märsta är i stort ett miljonprogram. Det kommer flera hundra japaner, kineser, ryssar, italienare m.m. varje dag. En mil skiljer. Googla lite bilder så ser du skillnaden. Ja det viktigt för Anna att säga att hon flyttar till Sigtuna och inte Märsta. Svårt att förklara.
Citera
2019-05-04, 11:01
Medlem
trottwells avatar
Märstanätverket

Om Märsta-Anna hade googlat innan husköpet så hade hon insett att Märsta kanske inte är en lämplig plats för en kriminellt belastad ung man.

http://www.marsta.nu/startsidan/19-k...rstanatverket/

http://www.marsta.nu/startsidan/krim...etablerar-sig/

https://samtiden.nu/2019/02/gang-fri...-polispatrull/

Även den nu aktuella historien med den häktade "Tunnelbanan"- ordningsvakten har anknytning till kriminaliteten i Märsta.

Dagsfärsk krim-nyhet från Märsta

Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504

(FB) Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504

Grattis Anna, du har valt helt rätt ort för din son, han kommer att känna sig hemma. Det blev bra som vanligt för dig Märsta-Anna!
Senast redigerad av trottwell 2019-05-04 kl. 11:58.
Citera
2019-05-04, 11:07
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Den som hängde med i svängarna och läste ordentligt såg att i mäklarannonsen stod det så här:

Övriga byggnader: Ca 15 m² stor verkstad med nytt tak. kan byggas om till gästhus.
Finns möjlighet att få garage eller carport till låg kostnad (ca 100 000 kr för ett enkelgarage).

Så de kanske inte alls behöver bygga ett nytt garage.

https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House

Villa Ankeborg i Märsta. Fint som kattskit i välling var väl ett uttryck i Madickenfilmen. Passar bra här också.

Citerar mig själv eftersom jag läser som ett arsel. Trodde man kunde fixa till verkstaden till garage men det var tydligen något nytt som kunde fixas till för 100.000. Sorry!

F ö räcker det väl inte med ett enkelgarage för då får ju den stackars kraken ha bilen stående utomhus i vinter eftersom primadonnan givetvis ska ha sin bil i garaget. Pengarna får vingar och lär nog ta slut fortare än tanten anat.
Senast redigerad av Tagelapa 2019-05-04 kl. 11:11.
Citera
2019-05-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Citerar mig själv eftersom jag läser som ett arsel. Trodde man kunde fixa till verkstaden till garage men det var tydligen något nytt som kunde fixas till för 100.000. Sorry!

F ö räcker det väl inte med ett enkelgarage för då får ju den stackars kraken ha bilen stående utomhus i vinter eftersom primadonnan givetvis ska ha sin bil i garaget. Pengarna får vingar och lär nog ta slut fortare än tanten anat.

Undra om de verkligen förstår hur mkt det kostar att inreda ett hus om man kommer från lgh och vad trädgård och villaboende blöder pengar i jämförelse. Själv flyttade jag från hus TILL lgh. Ett år och 100 000 kronor senare var lgh äntligen inredd. Bara hg-pris på skruv (Bauhaus) är ju dyrt... 100 000 kr på en trea, och då har jag inte överdrivit inredning (dock köpt en dubbelsäng och några andra möbler) som är med i den uträkningen.
Så man undrar ju hur mycket de lånat eg utöver köpepenningen för huset.
Citera
2019-05-04, 12:03
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Undra om de verkligen förstår hur mkt det kostar att inreda ett hus om man kommer från lgh och vad trädgård och villaboende blöder pengar i jämförelse. Själv flyttade jag från hus TILL lgh. Ett år och 100 000 kronor senare var lgh äntligen inredd. Bara hg-pris på skruv (Bauhaus) är ju dyrt... 100 000 kr på en trea, och då har jag inte överdrivit inredning (dock köpt en dubbelsäng och några andra möbler) som är med i den uträkningen.
Så man undrar ju hur mycket de lånat eg utöver köpepenningen för huset.

Det spelar ingen roll, Roberto är säkerhetschef på Svenska Akademin, det är nästan som James Bond eller kommissarie Clousseau, han tjänar jättemycket, familjens skrotbil är bara en förklädnad.
Senast redigerad av trottwell 2019-05-04 kl. 12:08.
Citera
2019-05-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Som du säger så är Märsta ett område på nedgång och associeras med miljonprojekt. Det är då finare att säga att man minsann bor i Sigtuna då det ses som äldre, finare och tryggare. Jag har själv träffat rätt många som bor på gränsen till dessa miljonprojektsområden som är hemskt noga med att påpeka att de minsann inte bor där utan i det finare området.

Tack för förklaringen Då är jag med i ”matchen” igen (tror jag iaf).
Citera
2019-05-04, 14:10
Medlem
Nya bilder på IG om silverbestick, grymt internet från 3
plus nytt inlägg uppe på bloggen, skriver om flytten

https://www.instagram.com/annatoledanobook/?hl=sv
Citera
2019-05-04, 15:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag

Du menar nog silverfärgade bestick. Besticken på bilden är tillverkade av billig alpacka.
Citera
2019-05-04, 15:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag

Beundraren wahlstrom56 har Com Hem och får hjälp direkt utav kundtjänst om det är strul.

F.ö. blir man ju imponerad, WiFi som fungerar i hela huset år 2019
Citera
2019-05-04, 15:53
Medlem
trottwells avatar
Anna Books älskade Märsta

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Märsta är en förort med dåligt rykte, nästan som Rinkeby. Sigtuna är en liten stad, Sveriges äldsta och numera minsta och det kommer massor med bussar med turister under sommarhalvåret. Det finns flera gamla kyrkoruiner, strandpromenad och den gemytliga Stora gatan m.m. Märsta är i stort ett miljonprogram. Det kommer flera hundra japaner, kineser, ryssar, italienare m.m. varje dag. En mil skiljer. Googla lite bilder så ser du skillnaden. Ja det viktigt för Anna att säga att hon flyttar till Sigtuna och inte Märsta. Svårt att förklara.

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack för förklaringen Då är jag med i ”matchen” igen (tror jag iaf).

Jag såg den här beskrivningen av Anna Books älskade Märsta i en annan tråd:

"Märsta idag 40% invandrare 40% kriminella/missbrukare och 20% äldre/finländare/fattiga"

(FB) Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504

Där bor Märsta-Anna med familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in