Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskette
Jaha?
Jag tyckte det var uppenbart redan sist "jag skrev om det" men då hette det att hon ramlat ack så naturligt och en annan gång, att hon(Vanessa alltså) slagit sina fingrar i något notställ av misstag.
Men ja. Det var Roberto som ville/vill att att Vanessa skall iväg. Varpå Anna Book ju blev arg och misshandlade henne.
Sedan skulle de flytta och då ville Anna Book inte att yngsta ungen skulle få vara med alls. Så hon försökte reta upp denna med att boka en tandläkartid precis dagen för flytten. Vanessa brydde sig inte och som straff fick hon ännu mer stryk av Anna.
Roberto är förtvivlad.
Ja, Roberto är en mes. Men Anna Book är livsfarlig.
Detta är extremt allvarliga anklagelser. Vad har du på fötterna som styrker dina påståenden och vem är du som vet allt detta? Vidare förutsätter jag att du gjort en orosanmälan, ty annars bör du skämmas ordentligt som inte ställt upp för ett barn.
Jag tycker tråden tagit en viktig vändning. Det är skönt att se att FB inte gottar sig i det här extrema måendet som Anna hamnat i utan att det faktiskt finns en oro. Personligen anser jag dock att de som hävdar sig veta saker om Anna och potentiell misshandel av Vanessa omedelbart bör göra en orosanmälan till Socialförvaltningen. Det går att göra anonymt som privatperson. Det handlar inte om någon häxjakt - det är för ett barns skull. Förutsatt att det ni skriver stämmer, vilket jag egentligen inte betvivlar.