Citat:
Ursprungligen postat av
Brunhilde
Yup, om fru Book hade försvarat offret och talat ut;
Vi vuxna måste ta ansvar och prata med våra barn om hur man beter sig emot andra. Tyvärr har vi misslyckats med det men vi försöker ställa allt till rätta. Vår son har fått gå i terapi, både enskilt och med oss som familj och vi har naturligtvis varit i kontakt med offrets föräldrar för att se vad vi kan göra för att om möjligt underlätta för flickan. Jag vill prata öppet om detta för att ingen annan trettonårig ska behöva råka illa ut och yada yada yada.
Då hade situationen varit en helt annan och hon hade kunnat casha in på att hela familjen är så totalt dysfunktionell. Men än en gång faller hon på eget grepp och ouch vad den insikten måste svida.
Fast i mitt tycke har problemet varit att TROTS hennes sons dåd, TROTS att vi var flera som skrev till tv4 och svt och bad dem om att bojkotta tanten, med hänsyn till sonens brottsoffer så har hon,Anna Book, ÄNDÅ fått vara med. I både svt men framför allt tv4. Sedan bröt hon VÄL mot reglerna i Biggest loser och lär alla veta att hon vann i förväg och dessutom knarkade sig till vinsten. Men SÄÄÄKERT kommer hon att förekomma i något "Fångarna på fortet" eller om det blir ett till "Biggest looser V.I.P". För tv skiter fullständigt i en trettonårig, numer nog fjortonårig tjej och håller med Anna Book om att det VIKTIGA är ju att hon får synas. Så det kommer säkert en dokusåpa om hennes familj, jag tror att det enda som saknas är ett produktionsteam som är villiga att orka filma familjen och stå ut med Anna Books humörsväxlingar.