2018-11-09, 12:59
Medlem
Lång live pågår.

Hörde bara en kortis för en stund sedan och fick veta att Anna älskar att alla barnen bor hemma och att äldsta absolut inte tänkt skaffa eget nu när de äntligen ska skaffa hus utan det ska hon också njuta av. Plus att Anna inte uttalar sig om politik mer för då blir det så mycket dumma kommentarer på sociala medier.
Citera
2018-11-09, 13:16
Medlem
Bladgulds avatar
Läser bloggen och önskar att Booken åtminstone kunde be någon som gått ut mellanstadiet korrekturläsa. Har obefintlig syntax och bär våld på konjunktioner hela tiden. Går att uthärda någorlunda på IG, men så här i bloggformat gör det ont i ögonen.
Citera
2018-11-09, 15:15
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Lång live pågår.

Hörde bara en kortis för en stund sedan och fick veta att Anna älskar att alla barnen bor hemma och att äldsta absolut inte tänkt skaffa eget nu när de äntligen ska skaffa hus utan det ska hon också njuta av. Plus att Anna inte uttalar sig om politik mer för då blir det så mycket dumma kommentarer på sociala medier.

Att skaffa hus i Stockholm är väl inte lätt även om de har fått ihop lite pengar på lägenhetsförsäljning, hans olika jobb och bloggandet?
Hur ser det ut på husfronten?
Jag har fått för mig att de hus som brukar säljas är antingen jättedyra eller i princip fallfärdiga om man vill ha ett billigt hus.
Citera
2018-11-09, 15:53
Medlem
nickomyras avatar
Sedan mamma Tunna gled omkring i pälsar från Tunnas stim- pengar så har jag haft en känsla av att Book-klanen alltid har velat sig framstå som välbärgade som dagarna i ända lever i sådan glamour så att de aldrig behöver ta ett i vanligt svennsonkneg med tång , inte ens de åren som karriären inte har varit på topp .

Men så ibland kommer det fram saker som att de inte har råd med nytt handfat etc .
Och som nu i bloggen , att Anna skriver att hon mkt hellre tar bussen än taxi i morgontrafiken för att det blir alltför dyrt .

Och Det ska hon ha credd för !

Men hade hon varit så ärlig hela tiden , utan alla undanflykter o utan att snurra in sig i helt onödiga konstiga lögner . Då hade jag heller inte följt henne , varken här eller nån annanstans .
Citera
2018-11-09, 16:06
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Att skaffa hus i Stockholm är väl inte lätt även om de har fått ihop lite pengar på lägenhetsförsäljning, hans olika jobb och bloggandet?
Jag har fått för mig att de hus som brukar säljas är antingen jättedyra eller i princip fallfärdiga om man vill ha ett billigt hus.

Hon har redan fixat ursäkten för att de MÅSTE flytta långt utanför Sthlm klar (eftersom det inte finns på kartan att de har råd att köpa ett Stockholms-nära hus)
Hon vill inte att det ska vara ”för bekvämt och nära”.
Hon är SÅ konstig. Barnfamiljer vill ofta bo i hus, men när barnen växer upp (och flyttar ut ) vill man bo mindre, mer centralt och ha nära till alla bekvämligheter.
Citera
2018-11-09, 16:46
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hon har redan fixat ursäkten för att de MÅSTE flytta långt utanför Sthlm klar (eftersom det inte finns på kartan att de har råd att köpa ett Stockholms-nära hus)
Hon vill inte att det ska vara ”för bekvämt och nära”.
Hon är SÅ konstig. Barnfamiljer vill ofta bo i hus, men när barnen växer upp (och flyttar ut ) vill man bo mindre, mer centralt och ha nära till alla bekvämligheter.
Nu är faktiskt du konstig. Alla är inte stockholmare. Själv vill jag bo på landet utan grannar när jag blir pensionär. Visst är det så att man vill bo ganska centralt när man har småbarn?
Senast redigerad av exceptional 2018-11-09 kl. 16:49.
Citera
2018-11-09, 18:27
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Nu är faktiskt du konstig. Alla är inte stockholmare. Själv vill jag bo på landet utan grannar när jag blir pensionär. Visst är det så att man vill bo ganska centralt när man har småbarn?
Hm - vi är alla olika tydligen. (Btw jag är inte heller stockholmare )
Citera
2018-11-09, 18:59
Medlem
alicewonderlands avatar
[quote=Boopidoo|65785309]Hm - vi är alla olika tydligen. (Btw jag är inte heller stockholmare )[/QUOT
Familjen behöver väl redovisa sin ekonomin inför nytt köp, så därför behöver väl alla vuxna i hushållet redovisa sina regelbundna inkomster. Så att, husköpet kommer nog resultera i en fastighet långt ifrån Stockholms centrum, men, som Anna beskriver, så har de inte riktigt mått bra av det centrala boendet...Att Felicia ska flytta med tyder väl tyvärr på att det s k medberoendet är svårt attt frigöra sig ifrån...
Citera
2018-11-09, 19:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
[quote=alicewonderland|65785711]
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hm - vi är alla olika tydligen. (Btw jag är inte heller stockholmare )[/QUOT
Familjen behöver väl redovisa sin ekonomin inför nytt köp, så därför behöver väl alla vuxna i hushållet redovisa sina regelbundna inkomster. Så att, husköpet kommer nog resultera i en fastighet långt ifrån Stockholms centrum, men, som Anna beskriver, så har de inte riktigt mått bra av det centrala boendet...Att Felicia ska flytta med tyder väl tyvärr på att det s k medberoendet är svårt attt frigöra sig ifrån...

Får de ta några lån till det nya boendet eller måste de hålla sig till de pengar de fick från lägenhetsförsäljningen?
Citera
2018-11-09, 19:43
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Lägenheten i Solna såldes väl för dryga 6 MSEK? Det finns faktiskt en hel del fina hus som skulle kunna passa familjen "annalunda" (f'låt).

Fann detta på första klicket på hemnet.se.

Gryningsvägen 11 i Skogås.
Beskrivning:
http://archive.is/9ngXE
Bilder:
http://archive.is/4sGYx

5 295 000 SEK as a starter. Barnavdelning på övervåning med plats för två sovrum och TV/TVspelsrum, samt gästrum till pappsen. Barnbadrum!!!

Entrévåning med stora sällskapsytor och gott om plats för umgänge i vardagsrum, och plats för stoooort matsalsbord i matsalsdelen av rummet. Slänger en ut den onödiga köksön i köket, så ryms det ett stort familjematbord där.

Föräldrasovrum och stort badrum som har dubbla handfat. Kanske inte så viktigt om båda inte har jobb som kräver att en ska iväg om morgonen... =D

I källaren/souterrain-våningen finns en liten lägenhet med egen ingång, badrum och dessutom ett litet pentry. Perfekt för Felicia helt enkelt.

Utomhus finns ett stort trädäck så att Anna kan bjuda in till mingelfester sommartid.

Nära till sjö och bad, buss och pendel.

Ett perfekt hus för Anna med familj vill jag påstå!

Någon jävla hjälp måste hon väl ändå kunna få från oss flashbackare? Vi kan inte bara hacka på henne dagarna i ända liksom ba, bam bam bam, ba. =D

Enligt säker uppgift (källa Flashback =D), så läser du här Anna. Detta är det perfekta huset för er. Köp (om ni kan) och hyr ut hus eller lgh fram till nästa sommar. Det som passar er bäst.
Senast redigerad av Softis... 2018-11-09 kl. 19:51.
Citera
2018-11-09, 20:19
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Lägenheten i Solna såldes väl för dryga 6 MSEK? Det finns faktiskt en hel del fina hus som skulle kunna passa familjen "annalunda" (f'låt).

De lär väl inte ha köpt lgh cash så de får en vinst på sex mille ! Lån och skatt . Annars kan jag lova dig att de bara hade kollat i Nacka om de kunnat casha in 6 mk .
Det är väl svärfadern som äger lgh .. så inte säkert att de får hela vinsten .

Hade Anna & Lazy F bara tagit ett jobb i hemtjänsten , så hade de genast fått ett hus närmare stan.

Sen förstår jag inte varför de verkar stressa på massa husvisningar nu om de inte tänker flytta förrens nästa sommar .. hur många husägare vill vänta så länge ?
Citera
2018-11-09, 20:27
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...

Fann detta på första klicket på hemnet.se.

Gryningsvägen 11 i Skogås.
Beskrivning:
http://archive.is/9ngXE
Bilder:
http://archive.is/4sGYx

5 295 000 SEK as a starter. Barnavdelning på övervåning med plats för två sovrum och TV/TVspelsrum, samt gästrum till pappsen. Barnbadrum!!!

Entrévåning med stora sällskapsytor och gott om plats för umgänge i vardagsrum, och plats för stoooort matsalsbord i matsalsdelen av rummet. Slänger en ut den onödiga köksön i köket, så ryms det ett stort familjematbord där.

Föräldrasovrum och stort badrum som har dubbla handfat. Kanske inte så viktigt om båda inte har jobb som kräver att en ska iväg om morgonen... =D

I källaren/souterrain-våningen finns en liten lägenhet med egen ingång, badrum och dessutom ett litet pentry. Perfekt för Felicia helt enkelt.

Utomhus finns ett stort trädäck så att Anna kan bjuda in till mingelfester sommartid.

Nära till sjö och bad, buss och pendel.

Ett perfekt hus för Anna med familj vill jag påstå!

Någon jävla hjälp måste hon väl ändå kunna få från oss flashbackare? Vi kan inte bara hacka på henne dagarna i ända liksom ba, bam bam bam, ba. =D

Enligt säker uppgift (källa Flashback =D), så läser du här Anna. Detta är det perfekta huset för er. Köp (om ni kan) och hyr ut hus eller lgh fram till nästa sommar. Det som passar er bäst.

Hon har tydligt deklarerat att det ska vara en enplansvilla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in