2018-11-09, 20:28
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
De lär väl inte ha köpt lgh cash så de får en vinst på sex mille ! Lån och skatt . Annars kan jag lova dig att de bara hade kollat i Nacka om de kunnat casha in 6 mk .
Det är väl svärfadern som äger lgh .. så inte säkert att de får hela vinsten .

Hade Anna & Lazy F bara tagit ett jobb i hemtjänsten , så hade de genast fått ett hus närmare stan.

Sen förstår jag inte varför de verkar stressa på massa husvisningar nu om de inte tänker flytta förrens nästa sommar .. hur många husägare vill vänta så länge ?
Vem har pratat om en vinst på 6 MSEK?
Citera
2018-11-09, 20:29
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hon har tydligt deklarerat att det ska vara en enplansvilla
Länk? Det är tråkigt om så är fallet. Trappträning är stärkande.
Citera
2018-11-09, 20:34
Medlem
irrljuss avatar
Just det där med att de inte flyttar förrän till sommaren reagerade jag först på men efter diskussioner med bekanta som just nu sålt/köpt hus verkar det normalt med 6-9 månadets väntan på inflyttning då de flesta har krav på att ha sålt det gamla innan de får köpa nytt, det kan ta tid innan man hittar något som passar.

Citat:
De lär väl inte ha köpt lgh cash så de får en vinst på sex mille ! Lån och skatt . Annars kan jag lova dig att de bara hade kollat i Nacka om de kunnat casha in 6 mk .
Det är väl svärfadern som äger lgh .. så inte säkert att de får hela vinsten .

Hade Anna & Lazy F bara tagit ett jobb i hemtjänsten , så hade de genast fått ett hus närmare stan.

Sen förstår jag inte varför de verkar stressa på massa husvisningar nu om de inte tänker flytta förrens nästa sommar .. hur många husägare vill vänta så länge ?
Citera
2018-11-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hon har redan fixat ursäkten för att de MÅSTE flytta långt utanför Sthlm klar (eftersom det inte finns på kartan att de har råd att köpa ett Stockholms-nära hus)
Hon vill inte att det ska vara ”för bekvämt och nära”.
Hon är SÅ konstig. Barnfamiljer vill ofta bo i hus, men när barnen växer upp (och flyttar ut ) vill man bo mindre, mer centralt och ha nära till alla bekvämligheter.

Tja, svärfar äger ju merparten av lägenheten så allt beror väl på hans goda vilja. Men något litet skjul i "Morran och Tobias klass" ska de säkert kunna hitta "i närheten av Stockholm" (beror väl på hur stor radien är he he). Ger dig helt rätt i att i normala familjer vill man bo mindre och mer centralt när ungarna blir stora och flyttar.....MEN med denna dysfunktionella, löjliga familjen kommer de vuxna barnen aldrig lämna (jo kanske Antonio när han gör sina volter in på diverse anstalter, men han kommer tillbaka)...så nu vill jag inte ta bort Tunnans glädje över att få flytta till eget, även om det är en rivningskåk på "gott" avstånd från Stockholm. Hon kommer säkert redovisa på sociala medier varför det är SÅ BRA att bo 10 talet mil från sta'n..... Antonio kommer bort från sina dåliga kompisar, det ändå han kan spänna på är grannens får och Lazy F har massa nya kunder bland grannens svin (kamma en gris, sminka en gris osv).
Citera
2018-11-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Just det där med att de inte flyttar förrän till sommaren reagerade jag först på men efter diskussioner med bekanta som just nu sålt/köpt hus verkar det normalt med 6-9 månadets väntan på inflyttning då de flesta har krav på att ha sålt det gamla innan de får köpa nytt, det kan ta tid innan man hittar något som passar.

De kanske är på "turné" och vill se om det finns mer att sno än idéer till gardinupphängningar i huden de kollar på.....
Citera
2018-11-10, 10:38
Medlem
Jaha löjliga familjen skall flytta till hus undrar hur det skall gå ihop? Bostadsrätten lyckades patrasket risa ner, en kåk är det betydligt mer jobb på och mer kostnader för löpande utgifter. Arge Snickaren begår välan hellre harakiri än att han tar hand om Tunnans kommande katastrofer. Buhuu jag hatar mitt hus vi har blivit lurade blir nästa klagosång.
Citera
2018-11-10, 11:02
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Jaha löjliga familjen skall flytta till hus undrar hur det skall gå ihop? Bostadsrätten lyckades patrasket risa ner, en kåk är det betydligt mer jobb på och mer kostnader för löpande utgifter. Arge Snickaren begår välan hellre harakiri än att han tar hand om Tunnans kommande katastrofer. Buhuu jag hatar mitt hus vi har blivit lurade blir nästa klagosång.

Ha ha! Ja, det lär ju komma fet klagosång från henne så fort de flyttat in, hur lurade de blivit osv. Det vet vi, för Tunnan är lika förutsägbar som en sten, alltid lika dan och återfaller i sina ej helt adekvata beteenden, vilket denna tråd påvisar. Man kan vara borta en längre stund, men när man vill ha lite trams för sig så ser man att denna tråd är likadan som för några månader sedan.
Citera
2018-11-10, 18:27
Medlem
nickomyras avatar
Vem är det som håller i bokningen nu av Anna Book .. någon som vet ?
Citera
2018-11-10, 19:41
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:

Jag kollade på Internet.... lol!

http://www.artistguiden.se/boka-arti...oka-anna-book/
Citera
2018-11-10, 19:41
Medlem
Citat:

Senast redigerad av Frisedeln 2018-11-10 kl. 19:42. Anledning: 2:a
Citera
2018-11-10, 19:46
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Jag kollade på Internet.... lol!

Det gjorde jag med 😛
Men är inte det där gamla uppgifter ?
Hon brukar skriva på sin IG-profil( men där är jag blockad nu ) & det kan vara allt fr Lazy F till Bobbys som man ska kontakta för bokning . Men ett tag var hon i Thelenius stall .. men inte sett något om att hon har haft nån spelning på länge ..
Senast redigerad av nickomyra 2018-11-10 kl. 19:50.
Citera
2018-11-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Men det var ju hennes egna val, hon ville aldrig väga sådär lite som hon gjorde efter vinsten. Var ett aktivt val att gå upp igen sen...

Exakt, Anna ville bli sitt vanliga vackra jag igen. Härligt kurvig och lika bred som lång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in