Citat:
Ursprungligen postat av
Sockermussla
Följer Anna på instagram, geotaggen är på Nynäsvägen i Gamla Enskede och trycker man på kartan så hamnar man här (
https://www.google.se/maps/place/Nyn...2!4d18.0906002). Lägenheten hon visade upp ligger alltså inte på Nynäsvägen 16 utan troligtvis på en gata lite längre in, men gatan är för liten för att ha en egen geotag.
För övrigt: Kul med lägenhet som ligger precis vid en vältrafikerad motorväg, där kan hon frossa i avgaser så det står härliga till.
Hm. Nä, någonting står inte rätt till här. Jag är uppväxt i närheten av Gamla Enskede, Enskededalen och mig veterligen finns det inga lägenhetsbyggnader där med så låga nummer.
De mindre vägarna omkring den delen av Nynäsvägen, består till mestadels av villor i "stor-miljonerklassen" (10-12 miljoner). Putsen man ser på fasaden av platsen hon fotat, finns det på många byggnader i området,
men jag har aldrig sett någon dörr där som ser ut som den på bilden. De flesta dörrar där är med nån form av glas, förutom villornas som är mer solida i trä. Men jag har aldrig sett en helgrå/grön dörr i det området, som ser ut så där. Det ser snarare ut som ingången till en föreningslokal eller ett pannrum.
Antingen så driver Anna med oss, eller så är hon för dum för att tagga platser rätt.