2019-02-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja jag har läst att det är för att komma ifrån dåligt umgänge som de ska flytta .. men känns nästan lite försent att göra det nu när de äldsta barnen är myndiga och kan ändå göra lite som de vill . Även om de flyttar ut på landet med dåliga förbindelser så har väl han säkert polare med bil .
Han är ju myndig nu och bestämmer då över sitt eget liv, mama Anna eller pappa Roberto har inte ett skit att säga till om, men myndigheterna kanske har??? Typ polisen..
Citera
2019-02-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Han är ju myndig nu och bestämmer då över sitt eget liv, mama Anna eller pappa Roberto har inte ett skit att säga till om, men myndigheterna kanske har??? Typ polisen..

Fast Anna och Roberto kan ju ändå ställa krav på Antonio att sköta sig så länge han bor under deras tak. Har vänner med myndiga barn och som säger att visst är de myndiga men de bor hemma och måste ändå sköta sig och hjälpa till hemma.
Citera
2019-02-01, 16:34
Medlem
Ja, OK "Darrar", de måste sköta sig under hemmets tak, sen är det Antonios egen sak vad som händer...
Citera
2019-02-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja, OK "Darrar", de måste sköta sig under hemmets tak, sen är det Antonios egen sak vad som händer...

Just det att han visar vapen på instagram sker ju i hemmet. De borde ju ha ingripit tidigare. Vanessa är ju minderårig och är hemma också. Socialtjänsten borde ju i gripa.
Citera
2019-02-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Den grabben är ute på hal is. Alla här verkar till att lägga all skuld på Anna, jag undrar var är mannen i huset? Varför i helvete tar inte Roberto tag i sonen? Ska inte han vara ett föredöme och en vägledare till sin son? Och med tanke på det jobbet han har så är det verkligen högst olämpligt minst sagt att hans son flaschar vapen och skryter om vilken typ av umgänge han har nu. Det är kört för Antonio. Han leker gangster och föräldrar rycker på axlarna. Kollade på arga snickaren med Annas familj, har inte sett det förut. Antonio hade behövt en förebild som Anders... Roberto jamsar, har aldrig sett en sån tafatt mesig man i hela mitt liv. Anna styr, har kontrollbehov och vill gärna sköta styrningen och då verkar det som om resten av familjen dels låter henne hålla på med sitt kontrollbehov och dessutom lämnar henne att fixa allt. Till Anna: Jobba med kontrollbehovet och sluta ljug för att ditt liv ska verka glamoröst när det är allt annat än det! Klart du mår dåligt när du sitter hemma varje dag och känner dig ensam och illa omtyckt. Erkänn det istället så kanske du kan få hjälp. Se sanningen och lägg pengarna på annat än hår och naglar! Till Roberto: Kliv upp från lilla fridolf positionen och var en man för helvete! Din son är på väg att bli livstidskriminell!!!! Gör något din patetiska skit!

Exakt, var finns pappan i det hela. Han ska ju vara den främste förebilden för sonen, men han verkar ha abdikerat totalt från föräldrarrollen
Citera
2019-02-01, 17:10
Medlem
wewereonabreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tack!

I den andra tråden så har användaren hämtat ut Svea Hovrättsdomen här

https://minfil.com/ddD5v3s2be/Svea_2...2019-01-14_pdf

Så den kan jag inte ta beröm för.

Jaha, bara för mamsi och pappsi att pynta lite skadestånd igen då. Eller tar han det från sina 10 lax han drog in på snickeriarbeten på bara några dagar?? Jeeez... 🤯
Citera
2019-02-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Exakt, var finns pappan i det hela. Han ska ju vara den främste förebilden för sonen, men han verkar ha abdikerat totalt från föräldrarrollen

åh det kliar i fingrarna att fråga anna om domen på insta men vill inte blockeras
Citera
2019-02-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Så frågan är i princip bara vilken skola som prinskorven planerar att panga på då. Hoppas någon gör något.
Nu blir Anna glad. Granne med prinsessan och prinskorven till son.
Citera
2019-02-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
åh det kliar i fingrarna att fråga anna om domen på insta men vill inte blockeras

Jag frågade på bloggen, tog upp allt skit "Anton" hittat på och frågade hur hon kunde vara stolt över honom. Självklart godkänner hon inte kommentaren men jag vet ju att hon läser den. Vi vet alla att hon läser och vet vad hennes son har för sig, just därför blir det bara pinsamt när hon sitter och ler stort och kvittrar att livet är sååååååå bra och hon är såååå nöjd med ALLT.

Hade jag varit offentlig och mitt barn hade börjat prata rinkebysvenska och begå brott så hade jag försvunnit från offentligheten och flyttat med ungen till norra Finland. Aldrig att hen hade fått fortsätta bete sig så och aldrig att jag hade suttit och försökt fejka ett perfekt liv när alla andra vetat att det var en fejkad fasad.
Citera
2019-02-01, 18:28
Medlem
Killthepoors avatar
Ja herregud detta är för tragiskt.
Kollade den där liven med Anna som las upp här för några dagar sedan, när hon sitter och snaskar vattenmelon och hotar folk ”passa dig jäävligt noga” ”bring it on” osv..
Hon betedde sig ju väldigt märkligt, typ spänd förortskille, och nu ser jag likheterna med hennes son i videon när han sitter och förortslajvar.
Här känns det som att Anna apar efter och har blivit påverkad av prinskorvens beteende, hon vill också vara ungdomlig och lägger till en jäkla förortsdialekt och smaskar och säger ”fucking” och är spänd som fan.
Morsan apar efter ungarna, det är pinsamt Anna!🤦‍♀️
Citera
2019-02-01, 18:58
Medlem
Vilken fruktansvärd familj. Kriminella och mytomaner. Att sen sitta i poddar och framhäva sig själv som något mänskligheten inte vill vara utan är förskräckligt. Hela familjen är katastrof och Antonio är redan rökt. Blir svårt att få jobb med det registret. Sexförbrytare och tjyv. Inget bra CV.
Citera
2019-02-01, 18:58
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag gissar starkt på att Antonio är svagbegåvad med npf,på det drog han en nitlott när det
kommer till hans föräldrar.
Känner till ett fall där personen betedde sig precis som Antonio,trots att rikssvenska talades i familjen pratade denna person med brytning och var fantastiskt osäker ända upp till 30 årsåldern.
Under årens lopp gjorde personen sig oanställningsbar, likaså syskonen.
Idag är de förtidspensionärer..sitter hemma hos mamma och pappa hela dagarna.
Hemmamiljön gör sitt till ungarnas utveckling..onekligen, blir uppenbart då det skiter sig
för flera syskon.

Det är skrämmande att Antonio gör precis som sin mamma,det skriker ju WT om Anna,
när hon som 50 åring sitter och pratar för sig själv framför datorn som en 14is.
Inget jobb och enda sysselsättningen är att sortera en trosa om dagen..
Nåja titeln hemmafru är på väg tillbaka igen,
det är väl det Anna ska skriva in i gluggarna på sitt CV.

Antonio är född två månader för tidigt, han är helt enkelt både efterbliven och vanskapt, på riktigt.

https://www.google.com/search?q=f%C3...hrome&ie=UTF-8

https://www.instagram.com/feliciabook/p/BVukv7dgrcH/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in