Citat:
Ursprungligen postat av
motyl
Ja, det får jag väl hålla med om... Hon ljög friskt om bl.a. sin "hemlagade" pastarätt, men jag menade mer hur hon agerade. Framställde sig själv. För första gången någonsin framstod hon som relativt sympatisk, lugn och någon enstaka sekund till och med eftertänksam. Jämfört med den Anna vi alla fick se i somras så har hon utvecklats ljusår.
Nja,sympatisk vet jag inte om jag kan hålla med om ,men visst någorlunda normal i en enkel intervju var hon.
Tror att hon verkligen bemödade sig om att ge ett gott intryck,var kanske det du tolkade som eftertänksamhet.Man hör dock hur rösten nästan går upp i falsett när hon ljuger om sin färdigköpta pastarätt och där kom så många förklaringar om den,hon måste verkligen överbevisa att hon minsann aldrig köpt en färdiglagad pastarätt

Var väl bara dottern som köpte färdigpasta ibland,och hon blev "inspirerad".
Hon lovade i alla fall att när hennes kokbok som varit på gång i 20 år väl publiceras,då skall alla moment med pastan illustreras,ja,så vi får bilder på hur Anna tillverkar och viker pastan,om vi nu vill köpa hennes Cockbook.
Sorgligt är bara förnamnet om att hon inte klarade att bli genomskådad när hon köpte en färdigmaträtt,och nu drar det ett varv till med att ljuga.
Så mycket enklare det hade varit om hon bara skrivit att idag har det varit fullt upp,så jag fick köpa lite färdigmat på hemväg från jobbet,tror ingen haft något att säga om det.
Tycker det blir lite konstigt med triviala intervjuer i media,när hon faktiskt i dessa dagar har en son som för bara några dagar sedan blev dömd i tingsrätten för ofredande,visat könet för 13-14åriga flickor och hotat vittnen via snappchat.
Blir så löjeväckande att det viktigaste för Anitha och Anna är hennes fejkmaträtt,och allt är så "gulligpluttigt".
Är väl bara ett par månader sedan han blev fälld för andra brott i både tingsrätt och hovrätt?Då var det för våldtäkt på minderårig flicka,tror flicka bara var 13år,bedrövligt.
I ljuset av detta,så är det fruktansvärt banalt att hon väljer att ställa upp på en intervju där hon tycker det viktigaste är att försvara en simpel bild på en färdigrätt med att den har hon minsann lagat själv.
Naturligtvis vet media och Anitha vad Anna har gått igenom det sista halvåret med sonen,och nu i dagarna med sista rättegången.
Vad tog den sk pressetiken vägen?
Skall Anna över huvud taget figurera i pressen,så borde det vara om hur hon tacklat det här med en son som förgriper sig på minderåriga,det är allvarligt,och det hade varit intressant att läsa om.
Nu i Metootider där det skrivs om tystnadskultur som en del i boven,så är det jäklig märkligt att kvällstidningarna fortsätter med den.
Anna skall så klart inte synas alls i media med nonsensartiklar,däremot så kanske hon skulle kunna tillföra något till metoodebatten från egen erfarenhet inom familjen där sonen faktiskt utsatt flera unga flickor för sexuella övergrepp.
Tja,lite funderingar bara så här på kvällskvisten.