2018-12-20, 21:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Här har du ett "svar" som vår oerhört vänliga och trevliga sångfågel levererade på en fråga om lägenheten, i bloggen...

"Så kommer här ett svar. Det är det min make Roberto Toledano som har sålt sin/vår bostad, vi är ju gifta trots allt sedan 19år 😊 så det är vårt hem.
Roberto har skött försäljningen, han är nöjd och glad på alla sätt och vis ( det är vi alla ) vi har pratat om att köpa hus i 19 år hahaha, så nu känner vi att vi funderat klart och VET precis vad vi håller på med,
och det är han Roberto och ingen annan som skrivit under pappren på försäljningen. Så följdaktligen kan man nog räkna ut att det är han och ingen annan som äger bostadsrätten som nu kommer bli vårt fd. hem – helt efter eget val och inget annat. OM nu detta angår någon utomstående över huvudtaget.
Vi ser ju inte att det gör det på minsta sätt och vis faktiskt 😄 Men det är inga problem att svara, så nu gör jag det, med min makes godkännande. Eftersom detta trots allt handlar om honom.
Jag och min man frågar aldrig våra vänner ens, om deras förehavanden eller val i livet och skulle aldrig komma på tanken att fråga sådana privata saker, än mindre till någon fullständig främling. Istället gläds vi med och för andra. Och i vissa fall så tackar man Gud att man själv inte sätter sig i den båten med så många förpliktelser och tungt ansvar 😂😂😂 Men var människa sopar rent framför sin egna dörr ( hoppas jag ) – det gör åtminstone jag och Roberto. Så får grannen eller grannarna göra precis som dom vill. Det känns rätt sunt och vettigt. Hoppas detta nu är ett tillfredställande svar till både dig och Maria var det va!? 😃

Fortsatt trevlig luciakväll / Med vänlig hälsning, Anna."

Där ser man. Man tror väl för mycket om pappskallen Roberto om man tror att han var förutseende nog att skriva ett äktenskapsförord...
Senast redigerad av Rimbert 2018-12-20 kl. 21:04.
Citera
2018-12-20, 21:13
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Där ser man. Man tror väl för mycket om pappskallen Roberto om man tror att han var förutseende nog att skriva ett äktenskapsförord...

Jag tror att svärfadern äger merparten av lägenheten. Att enbart fåntratten skrivit under vid försäljningen säger ju ingenting om ägarfårhållandet. Det finns ju fullmakter...
Citera
2018-12-20, 21:20
Medlem
Frammes avatar
Roberto äger ju bara en liten del i lägenheten. Äger förresten? Tunnan väntar nog olidligt på arvet efter flintskallens farsa. Flintskallen är nog ingen favorit hos farsan. Nu nedvärderar jag inte tunnhåriga, min gubbe är också det. Men ni fattar.
Citera
2018-12-20, 21:31
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Här har du ett "svar" som vår oerhört vänliga och trevliga sångfågel levererade på en fråga om lägenheten, i bloggen...

"Så kommer här ett svar. Det är det min make Roberto Toledano som har sålt sin/vår bostad, vi är ju gifta trots allt sedan 19år 😊 så det är vårt hem.
Roberto har skött försäljningen, han är nöjd och glad på alla sätt och vis ( det är vi alla ) vi har pratat om att köpa hus i 19 år hahaha, så nu känner vi att vi funderat klart och VET precis vad vi håller på med,
och det är han Roberto och ingen annan som skrivit under pappren på försäljningen. Så följdaktligen kan man nog räkna ut att det är han och ingen annan som äger bostadsrätten som nu kommer bli vårt fd. hem – helt efter eget val och inget annat. OM nu detta angår någon utomstående över huvudtaget.
Vi ser ju inte att det gör det på minsta sätt och vis faktiskt 😄 Men det är inga problem att svara, så nu gör jag det, med min makes godkännande. Eftersom detta trots allt handlar om honom.
Jag och min man frågar aldrig våra vänner ens, om deras förehavanden eller val i livet och skulle aldrig komma på tanken att fråga sådana privata saker, än mindre till någon fullständig främling. Istället gläds vi med och för andra. Och i vissa fall så tackar man Gud att man själv inte sätter sig i den båten med så många förpliktelser och tungt ansvar 😂😂😂 Men var människa sopar rent framför sin egna dörr ( hoppas jag ) – det gör åtminstone jag och Roberto. Så får grannen eller grannarna göra precis som dom vill. Det känns rätt sunt och vettigt. Hoppas detta nu är ett tillfredställande svar till både dig och Maria var det va!? 😃

Fortsatt trevlig luciakväll / Med vänlig hälsning, Anna."

Hon tycker alltså det är mer privat att tala om vem som äger lägenheten än att via löpsedlarna tala om för hela Sverige att hon och flintisen knullar på ICA Maxis kundtoalett.
Citera
2018-12-20, 21:49
Medlem
Booksmurfens avatar
Många kvinnor som bölar för att slippa äktenskapsförord. Så Robbemannen försökte kanske, men Booken är Anna Maria Terese Book. BAM BAM BAM.
Citera
2018-12-20, 21:57
Medlem
Tunnans korthus bör rasa ihop snart och då blir det psykbryt de lux när verkligheten visar sitt riktiga tryne.
Citera
2018-12-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Roberto äger ju bara en liten del i lägenheten. Äger förresten? Tunnan väntar nog olidligt på arvet efter flintskallens farsa. Flintskallen är nog ingen favorit hos farsan. Nu nedvärderar jag inte tunnhåriga, min gubbe är också det. Men ni fattar.

Jag är också tunnhårig, men snygg säger frugan. Undra om Anna säger det till Roberto också 😩

Jag tänkte på det Anna skrev på bloggen om Vanessa om hur mobbad hon varit på mellanstadiet och hur Anna oräkneliga gånger fått vara i skolan med Vanessa. Det är inte riktigt den versionen som jag fått höra. Jag fick höra att Vanessa var en intrigmakerska och lärarens ögontjänare som spelade oskyldig och började gråta hela tiden men var riktigt elak mot de andra tjejerna.

På idrottslektionerna ska det ha försvunnit saker från omklädningsrummen. Mycket ska ha hänt kring Vanessa men det var bara tårar så fort någon konfronterade henne. Anna ska ha varit mycket i skolan och vad jag fick höra så ska hon varit så otrevlig så skolkuratorn ska ha varit inkopplad och lovat Anna att skolan kunde ta hand om problemet så hon inte behövde vakta dottern mer. Skolkuratorn skulle haft tjejgrupper och verkligen försökt få de andra tjejerna att stå ut med Vanessa och vara snälla mot henne och sluta mobba henne. Efter detta så ska Vanessa ha triumferat över att de andra fick skäll av skolkuratorn och blivit ännu värre.

Hon ska ha sagt att hon tänker bli känd fotomodell och haft bilder på sig själv från tidningar där hon var med urklippta och upptejpade på insidan av sitt skåp på högstadiet. Haft ett pennskrin med sin mamma på osv.
Senast redigerad av Darrar 2018-12-20 kl. 22:39.
Citera
2018-12-20, 22:49
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag är också tunnhårig, men snygg säger frugan. Undra om Anna säger det till Roberto också 😩

Jag tänkte på det Anna skrev på bloggen om Vanessa om hur mobbad hon varit på mellanstadiet och hur Anna oräkneliga gånger fått vara i skolan med Vanessa. Det är inte riktigt den versionen som jag fått höra. Jag fick höra att Vanessa var en intrigmakerska och lärarens ögontjänare som spelade oskyldig och började gråta hela tiden men var riktigt elak mot de andra tjejerna.

På idrottslektionerna ska det ha försvunnit saker från omklädningsrummen. Mycket ska ha hänt kring Vanessa men det var bara tårar så fort någon konfronterade henne. Anna ska ha varit mycket i skolan och vad jag fick höra så ska hon varit så otrevlig så skolkuratorn ska ha varit inkopplad och lovat Anna att skolan kunde ta hand om problemet så hon inte behövde vakta dottern mer. Skolkuratorn skulle haft tjejgrupper och verkligen försökt få de andra tjejerna att stå ut med Vanessa och vara snälla mot henne och sluta mobba henne. Efter detta så ska Vanessa ha triumferat över att de andra fick skäll av skolkuratorn och blivit ännu värre.

Hon ska ha sagt att hon tänker bli känd fotomodell och haft bilder på sig själv från tidningar där hon var med urklippta och upptejpade på insidan av sitt skåp på högstadiet. Haft ett pennskrin med sin mamma på osv.

Men fy så eländigt sorgligt om det är så här det är. Då har inte ens den yngsta klarat sig. Jag trodde ju det.

Btw så passar du förmodligen i din frilla. Mycket beror på huvudformen och vilken frisyr man väljer.
Antagligen ser du i alla fall inte ut som en avdankad strandraggare på dekis.
Och det viktigaste är ju att din hustru älskar dig som du är.
Citera
2018-12-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Men fy så eländigt sorgligt om det är så här det är. Då har inte ens den yngsta klarat sig. Jag trodde ju det.

Btw så passar du förmodligen i din frilla. Mycket beror på huvudformen och vilken frisyr man väljer.
Antagligen ser du i alla fall inte ut som en avdankad strandraggare på dekis.
Och det viktigaste är ju att din hustru älskar dig som du är.

Du kan läsa Annas version om hur mobbad Vanessa varit och hur hon som perfekt mamma varit med henne i skolan oräkneliga gånger på hennes otrevliga blogg.
Ja min fru älskar mig, åtminstone den 25:e när jag får min lön. Den 26:e är det samma gnäll om att jag borde träna och att min mage börjar bli stor. Men snart är det den 25:e igen 🥰
Jag såg ut som Lance i Falcon Crest när jag var ung. Tänk honom med mindre hår och 50 kg. 😁
Senast redigerad av Darrar 2018-12-20 kl. 23:02.
Citera
2018-12-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booksmurfen
Vem fan skulle inte bli skallig. Kärringen bipolär, sonen våldtäktsman, tjuv och langare, en gökunge att försörja och så har yngsta dottern börjat trava i morsans spår. Något säger mig att Robbans morsa var likadan, så han gifte sig med Anna för att han inget annat känner till. Stackars jävel.
Ja hans mamma var psykiskt sjuk . Hon tillbringade tider på mentalsjukhus
Citera
2018-12-21, 06:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar

Jag är inte förvånad. Dårskapen går ner i tredje led och det hela kommer att eskalera om sonen utvecklar ett drogberoende också.
Citera
2018-12-21, 07:24
Medlem
Detta är Annas version, ett urklipp från ett större blogginlägg

Och jag måste bara säga att jag blir så glad över att se att minstingen Vanessa blomstrar och tar för sig utav utbildningen och livet. Vi föräldrar stöttar ju och uppmuntrar såklart att dom ska våga ta sin plats, vara hjälpsamma, driftiga, framåt, lyhörda, och knyta nya sociala kontakter ( mm ) Och där har Vanessa verkligen blommat ut nu på sin Gymnasieskola. Inte nog med att hon vågade välja den för henne, lite svårare inriktningen Ekonomi/Ekonomi. Hon är med i skolans Myskommitté. Hon har också valt att bli en utav skolans många duktiga Ambassadörer och har både stått med på Gymnasiemässan och nu har hon även skrivit upp sig på skolans alla Öppethusdagar⭐️ Och igår var det så dags för det 1a öppnahuset. Hon jobbade med det fram tills 19.30 och kom hem och var väldigt upprymd över alla härliga ungdomar och föräldrar hon fått möta och hjälpa till att informera om just hennes skola. Hon tyckte verkligen att det var jättekul 👍🏽😉

Vår fina dotter är dessutom en utav alla dom elever som förekommer i skolans broschyrer och informationsbilder / posters 🥰⭐️🤗 Och man riktigt ser hennes koncentration och engagemang.

Så STOLTA över den här unga kvinnas resa. För under en 2 1/2 års period i skolan, så mådde hon verkligen inte bra pga mobbing. Som helt gjorde att hon inte klarade utav att fokusera på studier överhuvdtaget. Vet inte hur många heldagar jag tillbringade med henne i skolan, under mellanstadiet! För hon vägrade annars att gå till skolan😔 Hon mådde så dåligt.

Och aldrig har jag varit lyckligare över att ha just det jobbet jag har, som under den perioden. För det gjorde det möjligt för mig, att finnas där för vår dotter då hon behövde det som mest❤️ att få vara med henne i skolan och visa att hon inte var ensam. Roberto kunde tyvärr inte det, eftersom han är mer låst i sitt yrke. Men det är också därför vi funkar så bra tillsammans, inte bara han och jag. Utan vi alla som familj. Vi kompletterar varandra i alla lägen. Och är det något vi alltid gjort och fortsatt gör, så är det att vi finns för varandra.
Därför är det så imponerande och framförallt glädjande, att se hur hårt arbete lönar sig som det nu gör för Vanessa. Och hur fint hon utvecklas för sig själv, och hon vet att hon alltid har oss i ryggen. Precis som Felicia och Antonio också har. Och som förälder är det väldigt kul och se att våra barn är glada med sina inriktningar. Det viktiga är ju att dom alla får känna sig starka, värdefulla och viktiga. Och att dom alla är självständiga och lyckliga individer❤️
Senast redigerad av Darrar 2018-12-21 kl. 07:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in