Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Är det Roberto den stackarn som får jobba dygnets alla timmar för att de ska ha råd med all denna "lyx". Tandkronor är inte direkt billigt att sätta in. Har sex stycken själv då jag tidigare bet fel och bet sönder mina framtänder. Då var några år sedan nu kostade varje krona ca 6000 kronor tror jag det var. Så nä det blir ingen billig historia.
Det är kronor, manikyr, hårförlängning, hotellfrukostar, 3d ögonbryn, ny tv och dyra presenter till ungarna. Men att skrapa ihop 2000 på sex år till nytt handfat eller ringa en reparatör för tvättmaskinen går inte.
En anhörig till mig fick remiss till tandprotektik från folktandvården. Patient och övertandläkare gjorde en behandlingsplan på vad som skulle göras, kostnad, tidsåtgång, etc.
Har för mig att patienten ska betala upp till 15000 kronor ur egen ficka, resterande ersätter försäkringskassan, om hela behandlingen utförs inom 1 år OCH att patienten betalar sina kostnader kontinuerligt.
Detta hoppas jag bara gäller patienter med RIKTIGA problem, att de får den hjälpen menar jag-om de nu har råd..
INTE artister som vill se snygga ut!
Men man vet aldrig med detta ruttna land.. inget förvånar mig längre om Anna får det mesta betalt av försäkringkassan,
hon är ju f.f relativt ung menar jag och kan väl knappast ha börjat få problem med urgamla fyllningar, plomber som trillar ut, tandlossning..m.m. Så Anna gör nog detta för att bättra på utseendet.