2015-12-01, 01:57
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Skumt du skriver....

Okej tack för den! =S
Citera
2015-12-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatisen1988.016
Okej tack för den! =S
Haha förlåt xD va opi-grinig
Citera
2015-12-01, 16:43
Medlem
svampen211s avatar
0,5 ikto och horse är väl ingen fara? Brukar avstå benzo om ja har opiater för de inte behövs, bättre att spara på dem tills man inte har ops. Men ibland kan man vilja boosta lite.
Citera
2015-12-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Haha förlåt xD va opi-grinig

Det är lugnt, ingen skada skedd.
Jag har en nära vän som är en tidigare sjuksköterska och en aktiv heroinist sprutnarkoman sedan drygt ett årtionde.
Brukar kontakta Henne när Jag har medicinska och hälsofrågor.
Hon påstod att Jag var galen som vill uppnå "Moffeillamåendet", med andra ord berodde kräkningen under cigarettrökningen ...bara... på lite för högt konsumtion av Heroin. Men vad kan Jag säga, gillar man "Moffeillamående" så gillar man "Moffeillamåendet"!

Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
0,5 ikto och horse är väl ingen fara? Brukar avstå benzo om ja har opiater för de inte behövs, bättre att spara på dem tills man inte har ops. Men ibland kan man vilja boosta lite.

Hur starka Iktorivil snackar vi om?
Kan inte garantera att Du vore utom fara men troligtvis är det nog lugnt om Du har en någorlunda vana/tolerans till Bensodiazepiner.
Se bara till att inte ta för höga doser så att Du inte somnar och hamnar i andningsdepression.
Som Du själv sa, bättre att spara dem till den dagen Du blir utan opiater/opioider! Jag rekommenderar inte att kombinera!
Citera
2015-12-02, 17:44
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Det är lugnt, ingen skada skedd.
Jag har en nära vän som är en tidigare sjuksköterska och en aktiv heroinist sprutnarkoman sedan drygt ett årtionde.
Brukar kontakta Henne när Jag har medicinska och hälsofrågor.
Hon påstod att Jag var galen som vill uppnå "Moffeillamåendet", med andra ord berodde kräkningen under cigarettrökningen ...bara... på lite för högt konsumtion av Heroin. Men vad kan Jag säga, gillar man "Moffeillamående" så gillar man "Moffeillamåendet"!

Hur starka Iktorivil snackar vi om?
Kan inte garantera att Du vore utom fara men troligtvis är det nog lugnt om Du har en någorlunda vana/tolerans till Bensodiazepiner.
Se bara till att inte ta för höga doser så att Du inte somnar och hamnar i andningsdepression.
Som Du själv sa, bättre att spara dem till den dagen Du blir utan opiater/opioider! Jag rekommenderar inte att kombinera!
Det är apoteksvara, 2mgs iktrovil, brukar ta en kvarting eller en halv om ja käkar tram eller när jag inte har andra opitater. Har använt mig av benzo flera år, la av med dem helt för ett tag sen. Börja käka opi på heltid och ville inte ha 2 beroenden. Nu har ja bara lite tram och ikto så ätit det idag, men i morgon blir det förhoppningsvis H. Och så som du säger kommer jag nog inte använda ikto eftersom bara H funkar bra. Känns bra att ja sparat benzon tills nu när man inte har några vettiga opiater så kommer fortsätta med det.

Jag har inte direkt toknoddat på H aldrig, det är inte på grund av kvaliten, den är jag helt säker på att den är bra, mer att jag snålat med doserna. Har fått självupplärning, men tänkte dra på lite extra nästa gång. Har inga planer på att överdosera och röker isf nu, så man känner ju när det är nog. Men nu till min andra fråga, man har läst så mycket skräck historier om H vilket gjort att jag inte vågat ta så stora doser att jag börjar toknodda eller så. Känns som det är gränsen till OD eller är det inte så? För andra opiater som metadon kan jag börja nodda som fan på utan att vara nojjig, borde ju vara lika farligt som H isf. Jag menar så länge man har kontroll och väger upp 0,05-0.1 så är man väl lugn om man röker det?

Edit: Jag är medveten om att det finns risker och det är individuellt men vill bara få bekräftat om det är farligare på något sätt att nodda på H än t.ex. metadon. Nu pratar vi enbart H och inget annat inblandat.
Senast redigerad av svampen211 2015-12-02 kl. 17:47.
Citera
2015-12-03, 21:55
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Citat:
Hur ofta om dagen doserar ni?

För mig håller heroinet i väldigt kort tid, kan ta en lina på lite under 0,1 och efter 30min - 2h känner jag att ruset i princip är borta, behöver ta igen och igen. Brukar snorta eftersom röka känns som det blir ännu kortare rus men lite intensivare. Kan va nice o göra ibland för att få en liten kick. Ibland när jag röker det känns det som jag är längre eftermoffad än när jag sniffar det. Undrar om det inte är bättre att alltid röka.

Men min absoluta favorit är metadon, det är fan den bästa drogen som finns. Man behöver inte mycket och man blir skön hela dagen, behöver inte oro sig att må skit, känns mycket mer stabilt än heroin. Har fått tankar på att försöka komma in på metadon programmet eftersom jag tror inte jag kommer bli ren. In och ut i olika missbruk, nu är det heroin eftersom jag inte kan få tag i metadon. Det började med tram i ungefär 3 år, höll det på en bra nivå men får ingen effekt av tram längre och biverkningarna är så äckliga på det. Under denna tid har jag använt mig av starkare opiater från och till och ganska färsk på heroin för det inte intresserat mig förut. Använt mig mest av metadon oxy annars. Men nu är heroin och metadon det enda som funkar på mig.

Under tiden jag gått på metadon har jag skött mig exemplariskt i skola och jobb. Nu känner jag mig ofta trött och orkar ingenting, jävligt jobbigt vaknar svettig varje natt. Dålig inkomst nu eftersom jag börjar plugga på heltid. Finns det någon möjlighet när man är så ung som några år över 20 att komma in på metadonprogrammet? Det skulle vara en räddning för mig, brukar använda mig ansvarfullt av drogerna, tar ofta bara så mycket jag behöver för att orka vardagen i de kalla pisslandet. Har aldrig förut fått tanken på att låta dem stämpla mig som knarkare och ta kontakt med socialen o be om hjälp. Men jag ser knappt några andra utvägar nu.

Asså, tyvärr har jag inte så mkt kontakter (eller kontanter för den delen heller) för att kunna köra varje dag. Om nån är frivillig att ställa upp är det mer än okey för mig Delade en typ 0,3a med en babe som var klantig att spilla ut hälften på golvet....

Håller med om att rökning kickar bättre men försvinner väldigt lätt..typ 30 min efter..Snortning har förlorat sin effekt för mig tycker jag vilket gör mig svin ledsen since det höll i så länge för mig...
Citera
2015-12-04, 08:12
Medlem
Citat:
Jag har inte direkt toknoddat på H aldrig, det är inte på grund av kvaliten, den är jag helt säker på att den är bra, mer att jag snålat med doserna. Har fått självupplärning, men tänkte dra på lite extra nästa gång. Har inga planer på att överdosera och röker isf nu, så man känner ju när det är nog. Men nu till min andra fråga, man har läst så mycket skräck historier om H vilket gjort att jag inte vågat ta så stora doser att jag börjar toknodda eller så. Känns som det är gränsen till OD eller är det inte så? För andra opiater som metadon kan jag börja nodda som fan på utan att vara nojjig, borde ju vara lika farligt som H isf. Jag menar så länge man har kontroll och väger upp 0,05-0.1 så är man väl lugn om man röker det?

Edit: Jag är medveten om att det finns risker och det är individuellt men vill bara få bekräftat om det är farligare på något sätt att nodda på H än t.ex. metadon. Nu pratar vi enbart H och inget annat inblandat.

Ok men fan ta det varsamt, dom flesta som råkar få i sig en dödlig överdos gör det nog oplanerat.
Att röka Heroin går inte att jämföra med injicera men det är fortfarande lika farligt.
Skulle du t.ex. börja känna att det blir för mycket och slutar röka mitt i så finns det ändå risk att drogen fortsätter att stiga i ditt system och i värsta fall kan det leda till döden beroende på individen.

Ja jag kan tänka mig att när man noddar så är det ens kropp och/eller psyke som är i överlevnadsmode och kämpar för att hålla sig mot alla gifter som man tryckt i sig och att dem får övertaget i korta moment då när vi tappar medvetandet i nån enstaka sekund innan våra kroppar återigen går igång.
Jag är den typen som har väldigt svårt för att inte ta mer än vad Jag behöver vilket gör att Jag noddar skitmycket av Heroin.
Håller Jag mig sysselsatt så har jag någorlunda kontroll men stannar jag bara för en minut så hamnar Jag direkt i nod-fasen, kan inte ens stå stilla för då noddar Jag stående med knän som ger vika och, kan nodda i 2-4 kanske t.o.m. 5 timmar efter sista dosen.
Citera
2015-12-05, 16:57
Medlem
nokos avatar
Har införskaffat mig ett gram prima heroin. Var säkert ett år sedan sist, brukar röka det men kan inte göra det nu så får bli nasalt, vilket jag inte har någon direkt erfarenhet av. Hur ska jag göra för att inta det säkert om jag inte har tillgång till någon våg? Ska vara starkt så känns inte bra att ögonmåtta upp en tiondel bara sådär. Nasalt är ju inte som att röka det, tar man för mycket så är det väl typ hejdå direkt.
Citera
2015-12-05, 19:53
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Har införskaffat mig ett gram prima heroin. Var säkert ett år sedan sist, brukar röka det men kan inte göra det nu så får bli nasalt, vilket jag inte har någon direkt erfarenhet av. Hur ska jag göra för att inta det säkert om jag inte har tillgång till någon våg? Ska vara starkt så känns inte bra att ögonmåtta upp en tiondel bara sådär. Nasalt är ju inte som att röka det, tar man för mycket så är det väl typ hejdå direkt.

Våg är väl enda valet om du inte vill ögonmåtta...

Annars får du väl börja med en dos du helt klart ser är i underkant och jobba dig uppåt..
Citera
2015-12-05, 23:52
Medlem
nokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Våg är väl enda valet om du inte vill ögonmåtta...

Annars får du väl börja med en dos du helt klart ser är i underkant och jobba dig uppåt..
Såklart, hjärnsläpp från mig. 30 min mellan doserna eller vad rekommenderas?
Citera
2015-12-05, 23:58
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Asså, tyvärr har jag inte så mkt kontakter (eller kontanter för den delen heller) för att kunna köra varje dag. Om nån är frivillig att ställa upp är det mer än okey för mig Delade en typ 0,3a med en babe som var klantig att spilla ut hälften på golvet....

Håller med om att rökning kickar bättre men försvinner väldigt lätt..typ 30 min efter..Snortning har förlorat sin effekt för mig tycker jag vilket gör mig svin ledsen since det höll i så länge för mig...
Vill bara varna dig för att handla av folk här du inte känner, MYCKET hög risk att du blir lurad. Fyfan vad jobbigt att spilla ut hälften haha, tappade min påse igår och fick typ hjärtstillestånd. Mitt tips till dig skulle vara att kolla flugsvamp om du inte har någon stabil kran
Citat:
Ok men fan ta det varsamt, dom flesta som råkar få i sig en dödlig överdos gör det nog oplanerat.
Att röka Heroin går inte att jämföra med injicera men det är fortfarande lika farligt.
Skulle du t.ex. börja känna att det blir för mycket och slutar röka mitt i så finns det ändå risk att drogen fortsätter att stiga i ditt system och i värsta fall kan det leda till döden beroende på individen.

Ja jag kan tänka mig att när man noddar så är det ens kropp och/eller psyke som är i överlevnadsmode och kämpar för att hålla sig mot alla gifter som man tryckt i sig och att dem får övertaget i korta moment då när vi tappar medvetandet i nån enstaka sekund innan våra kroppar återigen går igång.
Jag är den typen som har väldigt svårt för att inte ta mer än vad Jag behöver vilket gör att Jag noddar skitmycket av Heroin.
Håller Jag mig sysselsatt så har jag någorlunda kontroll men stannar jag bara för en minut så hamnar Jag direkt i nod-fasen, kan inte ens stå stilla för då noddar Jag stående med knän som ger vika och, kan nodda i 2-4 kanske t.o.m. 5 timmar efter sista dosen.
Jävlar, du måste ju ha tag i väldigt bra H då, det beror nog på det också, om du noddar så dant. Röker nästan bara nu men börjar typ aldrig nodda. Ja kan må bra som fan bättre än på metadon som ja noddar ganska lätt på i höga doser. Lustigt, de H:et jag har är bra men de är ju inge dunder, kanske bara är olika hur man reagerar på olika opiater.
Citera
2015-12-07, 23:15
Medlem
Ovcharkas avatar
Heroin rektalt?

Måste jag lösa brunt heroin innan jag pumpar in det i stjärten?

Jag är dålig på att röka.
Jag vägrar skjuta.
Näsan är småtrasig.

Så jag funderar på rektalt. Vill dock veta om:

1. Jag måste lösa det först (och om citronsyra duger)
2. Vad tillgängligheten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in