2015-08-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Har kört heroin dagligen i ca 4-5 månader, och kan ligga på 1gram om dagen, dock så är det slut med det nu, så jag ska börja trappa ner inför adjö med heroinet. Tog ca 60mg runt 11:00 idag.

1 fråga dock. När jag tar en hel boll (0,2) IV så sticks det i handflator, huvud, bröst & fotsulor så de nästan gör ont. Är detta normalt?

Det beror på histaminfrisättningen, histamin är samma ämne som orsakar allergiska reaktioner. Man kan vara olika känslig, din beskrivning faller inom det normala. 200 mg är ju en del.
Citera
2015-08-30, 15:40
Medlem
Citat:
Det beror på histaminfrisättningen, histamin är samma ämne som orsakar allergiska reaktioner. Man kan vara olika känslig, din beskrivning faller inom det normala. 200 mg är ju en del.
Ah okej, trodde det var tecken på OD.
Men 200mg, är det en ganska stor dos för dom som har hållt på ett tag, som jag ca 5mån?
Citera
2015-08-30, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ah okej, trodde det var tecken på OD.
Men 200mg, är det en ganska stor dos för dom som har hållt på ett tag, som jag ca 5mån?

Nej, det är en normal dos.
Citera
2015-08-31, 19:05
Medlem
SuicideByCops avatar
Vänner rökte heroin - blev jag "passivt-bäng" ?

För ett par dagar sedan så umgicks jag med tre stycken vänner, som dagligen använder sig utav heroin. Den här kvällen så hade jag rökt en banan och var rätt så bäng, senare under kvällen så bestämmer vi oss för att åka hem till en utav dom som vi är med för att hänga och bara ta det lugnt. Väl på plats i lägenheten så tar dom fram aluminiumfolie samt ett rör, och jag förstår att dom skall börja röka heroin. Vi förflyttar oss alla vidare till ett rätt litet & förslutet rum i lägenheten där dom börjar röka heroinet, det röktes ganska flitigt med heroin i det rum vi var i, då det tydligen fanns gott om heroin i lägenheten. Sedan då efter att dom hade fått i sig sitt heroin så blir jag erbjuden ett folie och att röka tillsammans med dom, men jag tackar nej. Då jag inte vill använda en sådan, i mina ögon, tung drog. Jag har under hela tiden suttit i en fotölj, bäng på bananen jag tidigare hade rökt, bredvid dom medans dom rökt allt detta heroin. Jag sitter och tittar ner på mina ben som jag har i kors när jag plötsligt inser och förstår att jag har blivit helt skev, jag känner mig nu inte längre bäng, utan jag känner mig väldigt konstig & "skev".

Så det jag undrar är: Är det så att det är möjligt att jag råkade bli "passivt-bäng" utav deras heroin?

Bästa hälsningar

SuicideByCop
Citera
2015-08-31, 19:07
Medlem
Placebo.
Citera
2015-08-31, 19:09
Medlem
Om du med banan menar cannabis tror jag på nojja, det gör jag nog faktiskt oavsett. Man blir inte direkt skev av låga doser heroin heller, utan man känner sig helt klar i huvudet.
Citera
2015-08-31, 19:33
Medlem
Vet en som hukade sig ut genom fönstret när grannen under stod o rökte häst, han blev snurrig av den söta doften.
Citera
2015-09-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Vet en som hukade sig ut genom fönstret när grannen under stod o rökte häst, han blev snurrig av den söta doften.
Vi säger att jag röker jonk 0,1-0,2 g om dagen hur långt tid tar det innan jag blir berornde vilket jag inte vill bli (fysiskt) beroende då alltså. Rökt en 0,2a utspritt på två dagar nu. Mår för jävla gött på det alltså.
Citera
2015-09-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondaymonday
Vi säger att jag röker jonk 0,1-0,2 g om dagen hur långt tid tar det innan jag blir berornde vilket jag inte vill bli (fysiskt) beroende då alltså. Rökt en 0,2a utspritt på två dagar nu. Mår för jävla gött på det alltså.
För mig tog det ca 1 månad av dagligt regelbundet intag innan jag utvecklade ett fysiskt beroende.
Citera
2015-09-08, 00:32
Medlem
Citat:
För mig tog det ca 1 månad av dagligt regelbundet intag innan jag utvecklade ett fysiskt beroende.
Okej förra gången jah tog var ca ett år sedan, då rökte jag varje dag i en vecka utan at. Men vissa påstår ju att de ska räcka med bara några dagar.. inte rökt nu sen i söndags, kanske blir att köpa lite till helgen igen gäller bara att hålla på disiplinen, röker hellre jonk än snortar sub, fuckar ju bara näsan plus att ruset är fan så mycket behagligare.
Citera
2015-09-08, 10:49
Medlem
Vad syns heroin som på multistickor?
Citera
2015-09-08, 11:07
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Vad syns heroin som på multistickor?

Morfin.