2015-11-23, 00:41
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Heroin tolerans, hur fungerar det?

Hey! Har funderingar kring jonk och hur toleransen fungerar. I början så kunde jag ta samma mini doser och bli go på det, senare fick man ta lite mer för samma effekt. Det tog ett bra tag men sista 3 gångerna har jag knappt känt något rus alls. Sista gången testade jag vara utan i ca 2 veckor och tog en liten dos för att se om jag skulle känna något men icke det.

Så, hur länge ska man ta break från jonket ifall man lyckats bygga på en tolerans och finns det något som kan påskynda toleransen? (Brukar använda jonk som sömn hjälp och mot ångest) Vissa säger att toleransen ALDRIG går neråt när man en gång smakat på't men det borde den väl?

Tacksam för svar mina vänner!
Citera
2015-11-23, 01:07
Medlem
Den går ner men det kan ta ett tag. Att tänka på är att den kommer gå upp snabbare, också efter ett längre uppehåll, samt att man lättare blir abstinent.
Två veckor borde räckt (beror på hur länge och hur mycket du körde dock), var det samma batch?
Citera
2015-11-23, 02:36
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Från början körde jag trådsmala 1cm långa linor som jag snortade (osäker på mått körde mest efter känsla) och i slutändan kanske 5cm 4-5mm tjocklek. Det bör inte vara så stora doser vad jag vet...

Har alltid köpt från samma snubbe utom en gång så det bör vara samma. Det är brunt jonk om det är till någon info

Testade vitt som jag bara mådde illa utan någon effekt och senare fick jag reda på att det var utbankat rätt mkt med laktos puder för snubben tänkte att jag var en söt liten tjej som inte vet vad jag gör Well, never going to him again.
Citera
2015-11-30, 18:05
Medlem
svampen211s avatar
Hur ofta om dagen doserar ni?

För mig håller heroinet i väldigt kort tid, kan ta en lina på lite under 0,1 och efter 30min - 2h känner jag att ruset i princip är borta, behöver ta igen och igen. Brukar snorta eftersom röka känns som det blir ännu kortare rus men lite intensivare. Kan va nice o göra ibland för att få en liten kick. Ibland när jag röker det känns det som jag är längre eftermoffad än när jag sniffar det. Undrar om det inte är bättre att alltid röka.

Men min absoluta favorit är metadon, det är fan den bästa drogen som finns. Man behöver inte mycket och man blir skön hela dagen, behöver inte oro sig att må skit, känns mycket mer stabilt än heroin. Har fått tankar på att försöka komma in på metadon programmet eftersom jag tror inte jag kommer bli ren. In och ut i olika missbruk, nu är det heroin eftersom jag inte kan få tag i metadon. Det började med tram i ungefär 3 år, höll det på en bra nivå men får ingen effekt av tram längre och biverkningarna är så äckliga på det. Under denna tid har jag använt mig av starkare opiater från och till och ganska färsk på heroin för det inte intresserat mig förut. Använt mig mest av metadon oxy annars. Men nu är heroin och metadon det enda som funkar på mig.

Under tiden jag gått på metadon har jag skött mig exemplariskt i skola och jobb. Nu känner jag mig ofta trött och orkar ingenting, jävligt jobbigt vaknar svettig varje natt. Dålig inkomst nu eftersom jag börjar plugga på heltid. Finns det någon möjlighet när man är så ung som några år över 20 att komma in på metadonprogrammet? Det skulle vara en räddning för mig, brukar använda mig ansvarfullt av drogerna, tar ofta bara så mycket jag behöver för att orka vardagen i de kalla pisslandet. Har aldrig förut fått tanken på att låta dem stämpla mig som knarkare och ta kontakt med socialen o be om hjälp. Men jag ser knappt några andra utvägar nu.
Citera
2015-11-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur ofta om dagen doserar ni?

För mig håller heroinet i väldigt kort tid, kan ta en lina på lite under 0,1 och efter 30min - 2h känner jag att ruset i princip är borta, behöver ta igen och igen. Brukar snorta eftersom röka känns som det blir ännu kortare rus men lite intensivare. Kan va nice o göra ibland för att få en liten kick. Ibland när jag röker det känns det som jag är längre eftermoffad än när jag sniffar det. Undrar om det inte är bättre att alltid röka.

Men min absoluta favorit är metadon, det är fan den bästa drogen som finns. Man behöver inte mycket och man blir skön hela dagen, behöver inte oro sig att må skit, känns mycket mer stabilt än heroin. Har fått tankar på att försöka komma in på metadon programmet eftersom jag tror inte jag kommer bli ren. In och ut i olika missbruk, nu är det heroin eftersom jag inte kan få tag i metadon. Det började med tram i ungefär 3 år, höll det på en bra nivå men får ingen effekt av tram längre och biverkningarna är så äckliga på det. Under denna tid har jag använt mig av starkare opiater från och till och ganska färsk på heroin för det inte intresserat mig förut. Använt mig mest av metadon oxy annars. Men nu är heroin och metadon det enda som funkar på mig.

Under tiden jag gått på metadon har jag skött mig exemplariskt i skola och jobb. Nu känner jag mig ofta trött och orkar ingenting, jävligt jobbigt vaknar svettig varje natt. Dålig inkomst nu eftersom jag börjar plugga på heltid. Finns det någon möjlighet när man är så ung som några år över 20 att komma in på metadonprogrammet? Det skulle vara en räddning för mig, brukar använda mig ansvarfullt av drogerna, tar ofta bara så mycket jag behöver för att orka vardagen i de kalla pisslandet. Har aldrig förut fått tanken på att låta dem stämpla mig som knarkare och ta kontakt med socialen o be om hjälp. Men jag ser knappt några andra utvägar nu.
Jag behöver ta åtminstone en återdosering för att det ska hålla mestadels av dagen och det starkaste ruset sitter i 4-5 timmar ungefär.
Citera
2015-11-30, 19:48
Medlem
Bertil85s avatar
Brukar köra en dos om dagen. Inte ofta. Kanske en gång i veckan.

Ska tilläggas att jag inte är beroende av H än.
Citera
2015-11-30, 19:56
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Jag tycker du kan hålla dig ifrån nålarna när det gäller hästen.

I början brukade jag ta små doser för att 'vara säker', brukade även bara trycka in halva kolven först, vänta 10-15 sekunder, för att sedan fortsätta så man känner av om det blir för mycket.

Tyvärr så fungerar inte detta jämt, och vad som brukar vara en liten dos för mig (0.2) blev en dödlig, här är händelseförloppet:

Köpte nya varor, ser alltid ut som det alltid gjort. och det man bör vara medveten om att varje gång du får en ny batch (vilket oftast är varje/varannan gång du handlar) så bör du ha i åtanke att en sort kan du behöva 0.3 av, men av en annan sort är 0.2 för mkt, det jag fick var det sistnämna...

Börjar med att lösa upp det som vanligt med citronsyra, går in på toaletten för att sätta den, minns att jag slog i mig allt på en gång, slog på kranen för att tvätta verktygen och efter det är det helt svart...

Frugan ställde sig över mig, skakade mig, bitchslappade, bankade mig på bröstet, grät osv, och skrek att jag var helt blå.

Jag började sakta komma tillbaks till verkligheten från det svarta hålet jag hamnat, och inser hur nära döden jag igentligen varit, hade hon inte funnits där - eller inte tyckt det tog ovanligt lång tid på toaletten - hade jag varit död nu.
Vad festligt, har haft exakt samma erfarenhet av opis, vattnet och allting. Dock så var det naloxon som väckte mig men din beskrivning känns identisk. I mitt fall var det en högljudd kran som fick kringvandrande att reagera, där skulle dem stänga av den och vad hittar dem där? En person som täppt igen handfatet och orsakat översvämning, samt ligger livlös på marken, sjukt värt att punda...
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Brukar köra en dos om dagen.
Citat:
Inte ofta.

Citat:
Kanske en gång i veckan.

Citat:
Du låter beroende, dock.
Senast redigerad av psykoshippien 2015-11-30 kl. 19:58.
Citera
2015-11-30, 19:59
Bannlyst
Citat:

Nasalt eller?
Citera
2015-11-30, 20:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nasalt eller?

Nja mest rökt.
Citera
2015-12-01, 00:12
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag behöver ta åtminstone en återdosering för att det ska hålla mestadels av dagen och det starkaste ruset sitter i 4-5 timmar ungefär.

Citat:

Jag kanske fegar för mycket med doserna. Eller så har toleransen gått upp nu, även fast jag haft någon några månaders uppehåll på just H. Ae bara att bita ihop några dagar nu utan metadon eller H sen ska jag röka en stor jävel nästa gång, bättre ta mer på en gång än att små dutta massa.
Citera
2015-12-01, 01:33
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Tja!
Har unnat Mig lite (ca. 300mg) Heroin ikväll!
Jag missbrukar i princip endast Opiater[/Opioder samt Amfetamin.
Varje gång som Jag tar Heroin (IV) så spyr Jag så fort Jag röker cigarett.
Hinner knappt ta fem bloss innan det sprutar som en fontän.
Hur kommer det sig, är det dem höga doserna som får Mig att spy?
Detta brukar sitta i upp till 10-12 timmar efter sista dosintaget, känner Mig heller inte det minsta illamående förutom när Jag röker.
Citera
2015-12-01, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatisen1988.016
Tja!
Har unnat Mig lite (ca. 300mg) Heroin ikväll!
Jag missbrukar i princip endast Opiater[/Opioder samt Amfetamin.
Varje gång som Jag tar Heroin (IV) så spyr Jag så fort Jag röker cigarett.
Hinner knappt ta fem bloss innan det sprutar som en fontän.
Hur kommer det sig, är det dem höga doserna som får Mig att spy?
Detta brukar sitta i upp till 10-12 timmar efter sista dosintaget, känner Mig heller inte det minsta illamående förutom när Jag röker.
Skumt du skriver....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in