2015-01-03, 18:21
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasbas
Varför gör Heroin folk så kalla mot sina nära och kära? Vad är det med heroin som får personen och ljuga och förlora sig själv helt? Jag fattar inte att en drog kan va så stark att den äter upp en helt och de inte går att sluta. Va faan tar folk skiten för? Har förlorat flera vänner till heroin och orkar inte förlora mer! Hur ska man hjälpa en heroinist det går ju inte!! Blir förbannad!

Knasbas
https://www.youtube.com/watch?v=-9huWlXFA1s
Citera
2015-01-03, 18:25
Medlem
Krehs avatar
Problemet med heroin är egentligen att det är dyrt och olagligt. Hade det varit lagligt och fått producerats av vem som helst hade det varit billigt och folk hade kunnat ta heroin och ändå klara av sina vardagliga liv, men nu ser inte riktigt verkligheten ut så ... tyvärr.
Citera
2015-01-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasbas
Varför gör Heroin folk så kalla mot sina nära och kära? Vad är det med heroin som får personen och ljuga och förlora sig själv helt? Jag fattar inte att en drog kan va så stark att den äter upp en helt och de inte går att sluta. Va faan tar folk skiten för? Har förlorat flera vänner till heroin och orkar inte förlora mer! Hur ska man hjälpa en heroinist det går ju inte!! Blir förbannad!

Knasbas

Tycker det beror extremt mycket på personen. En person med verklig empati och som verkligen bryr sig om vänner och familj kommer inte börja blåsa dom bara för att de börjat med heroin. Jag har varit desperat många många gånger och sett sedlar ligga framme men är inte en sådan person som skulle få för mig att stjäla av min familj hur desperat jag än är. Går inte skylla allt på drogen.
Citera
2015-01-07, 15:14
Medlem
noobz1337s avatar
Skulle man kunna ta 6-MAM som lagligt alternativ?

Det är en av 3 aktiva metaboliter.
Citera
2015-01-09, 07:47
Medlem
lääz_kellys avatar
Låt säga att jag under en kväll drar i mig en kabbe H. Hur länge "visas" det på urin- eller blodprov att det är H jag tagit? Som jag fattat det så blir det ju vanligt morfin rätt så snabbt?
Citera
2015-01-09, 22:26
Medlem
bilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Låt säga att jag under en kväll drar i mig en kabbe H. Hur länge "visas" det på urin- eller blodprov att det är H jag tagit? Som jag fattat det så blir det ju vanligt morfin rätt så snabbt?

stickorna visar Heroin, morfin, opium och kodein som samma grej så om det omvandlas till morfin har ingen betydelse. om dom inte skickar in på analys

men på blodprov så tror jag det är 2-4 dagar och urin kanske 3-4/2-6? något sånt
Citera
2015-01-12, 17:07
Medlem
lääz_kellys avatar
Finns det någon som testat att "jaga draken" i en "bowl", dvs en glödlampa, istället för göra ett sträck på folie?

Hur funkar det? Har läst att man ska få det att "rinna"..antar att det inte går lika lätt i en glödlampa.
Senast redigerad av lääz_kelly 2015-01-12 kl. 17:58.
Citera
2015-01-14, 18:08
Medlem
lääz_kellys avatar
Hur är det att röka ur pipa? "Hinner" man få i sig det i lungorna, eller försvinner röken på en nanosekund?
Citera
2015-01-14, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Hur är det att röka ur pipa? "Hinner" man få i sig det i lungorna, eller försvinner röken på en nanosekund?

Vet ej, men tror att det kolar fort. Det är nog ingen bra idé...
Träna på att röka vanliga tabletter som oxy, stesolid etc först. Mycket handlar om att träna handhavandet med händer, och att suga jämt och länge. Men på bleck då. Alla tabletter rinner inte. Men ändå. När det gäller heroin så är det elementet också att följa något som rinner fortare än en tablet -> svårare.
Citera
2015-01-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Vet ej, men tror att det kolar fort. Det är nog ingen bra idé...
Träna på att röka vanliga tabletter som oxy, stesolid etc först. Mycket handlar om att träna handhavandet med händer, och att suga jämt och länge. Men på bleck då. Alla tabletter rinner inte. Men ändå. När det gäller heroin så är det elementet också att följa något som rinner fortare än en tablet -> svårare.

Bättre att öva med vatten eller nått, har inte testat men röka massa tabletter är ju inte samma sak då heroinet (brunt) rinner och inte särskilt bra att röka massa tabs.

Heroin ska rökas på folie och inget annat, finns 100 trådar om det.
Citera
2015-01-15, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Bättre att öva med vatten eller nått, har inte testat men röka massa tabletter är ju inte samma sak då heroinet (brunt) rinner och inte särskilt bra att röka massa tabs.

Heroin ska rökas på folie och inget annat, finns 100 trådar om det.

Tycker det är sämre. Att klippa ut ett rektangulärt bleck från en liten Coca-cola burk är mycket bättre, då det är styvare. Att röka tabletter är inte farligt då det mesta i tabletten typ 98% är sockerarter. Sen duger ett smalt papperssugrör bra.
Sen som sagt att träna hanhavandet och sugandet är viktigt. Men sista biten med "rinnande" vet jag inte hur man ska simulera bra. Det gäller att fånga så mycket som möjligt av röken. Det är en träningssak.
Citera
2015-01-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Tycker det är sämre. Att klippa ut ett rektangulärt bleck från en liten Coca-cola burk är mycket bättre, då det är styvare. Att röka tabletter är inte farligt då det mesta i tabletten typ 98% är sockerarter. Sen duger ett smalt papperssugrör bra.
Sen som sagt att träna hanhavandet och sugandet är viktigt. Men sista biten med "rinnande" vet jag inte hur man ska simulera bra. Det gäller att fånga så mycket som möjligt av röken. Det är en träningssak.

Har rökt en helt del roppar när de fanns och andra benzo, klart det skadar men det är inte frågan.

Du verkar inte veta så mycket om att röka heroin, folie punkt slut plus att röret ska också vara av folie för där fastar det och röker du ca en halva så har du några längder till eller om man röker mycket dope så kan man ju använda röret så länge man har grejer...sen har du kanske ett gram i röret som du kan röka när h är slut.

Har haft rör som jag blivit erbjuden 1500:- för men då hade jag väl rökt ca 10 gram i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in