2015-01-16, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Har rökt en helt del roppar när de fanns och andra benzo, klart det skadar men det är inte frågan.

Du verkar inte veta så mycket om att röka heroin, folie punkt slut plus att röret ska också vara av folie för där fastar det och röker du ca en halva så har du några längder till eller om man röker mycket dope så kan man ju använda röret så länge man har grejer...sen har du kanske ett gram i röret som du kan röka när h är slut.

Har haft rör som jag blivit erbjuden 1500:- för men då hade jag väl rökt ca 10 gram i.

BS.
Det funkar utmärkt med alumiumet från en Coca-Cola-burk visst. Men då får du göra ett rör av alumiumet också. Har ju gjort det många gånger själv. Man kan använda ett pappersrör till tabletter (de e bäst tycker jag), men inte till jonk så klart.

Det bästa foliet är från kebaber etc som inkapslar kebaben i. Det är lagom styvt. Mycket bättre än matfolie... Det är bara att be om lite nästa gång du köper kebab, men det ska ju helst vara "platt" så klart. Så det får man be om.
Citera
2015-01-21, 22:45
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Har fått tag på Bra vitt H (det säger polare som använder iv varje dag att det är så jag litar på dem). Jag vill inte skjuta eller röka, då det verkar krångligt att röka vitt samt att jag förmodligen kommer slösa bort en massa då jag kommer vara ensam och ingen som kan hjälpa mig.

Har tagit brunt H 2-3ggr och då har jag snortat det.

Min fråga är alltså om det går bra att köra vitt H rektalt? Och hur ska man göra, måste man böka med filter etc eller är det bara tillsätta vatten o sen in i pumpen (som man gör med bens,sub tex)?

Har en boll, när jag har snortat så har jag tagit halva bollen först och när det börjar krypa på tagit resten. Hur bör jag dosera om jag kör rektalt? Har ingen opi tolerans

Har sökt men hittar inget relevant svar.

Tack på förhand!
Ja, det går rektalt. Jag brukade göra det med gamla, blodiga lösningar jag råkat förstöra de dagar jag försökt skotta H efter att jag skottat tjack och inte fick tillräckligt bra svar. Kan dock inte låta bli att tycka det är slöseri med pengar och rus om man inte tar det IV, men det är kanske bara jag.
Citera
2015-01-21, 22:54
Medlem
f0cuss avatar
Hur hälsosamt är egentligen H och tjack ihop? Tänker typ H först och tjack sen eller ännu värre, i samma lösning. Hjärtat lär ju få spel? Hög puls VS låg puls liksom.
Citera
2015-01-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Hur hälsosamt är egentligen H och tjack ihop? Tänker typ H först och tjack sen eller ännu värre, i samma lösning. Hjärtat lär ju få spel? Hög puls VS låg puls liksom.

Sannolikt är det inte alls hälsosamt. Utsätt inte ditt varma hjärta för det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Speedball_%28drug%29

Även om det avser kokain och heroin/morfin så torde inte en amfetaminlösning vara mindre skadligt. Flera kända människor har dött till följd av just speedballs.
Citera
2015-01-21, 23:08
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Sannolikt är det inte alls hälsosamt. Utsätt inte ditt varma hjärta för det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Speedball_%28drug%29

Även om det avser kokain och heroin/morfin så torde inte en amfetaminlösning vara mindre skadligt. Flera kända människor har dött till följd av just speedballs.
Som jag misstänkte då, nä fyfan jag håller mig ren fortfarande. Tänkte mest kolla om någon i tråden kör detta ofta och hur fan man mår på den där kombon. Stackars hjärta typ.

Pöss påre
Citera
2015-01-22, 00:27
Medlem
vet ni inte ens hur h ska rökas så ge fan i det, om ni nu är så sugna så finns det massa trådar om hur man röker det....men vet man inte det innan man tänkt köpa så tänk om
Citera
2015-01-25, 20:17
Medlem
mqas avatar
Jag postade samma fråga i buprenorfintråden, men fick inget svar. Tänkte att ni i herointråden förmodligen har bättre koll, så:

Hur länge behöver man vänta efter senaste intag av heroin innan man kan ta sub?

Sist jag tog sub hade jag gått på heroin i ungefär en månad dagligen, och jag antar att heroinet inte hade gått ur kroppen än när jag tog suben, eftersom jag blev våldsamt sjuk och spenderade natten dels på toaletten med hemska magsmärtor, tömning både bak och fram, och dels sömnlös vridande i sängen med smärtor och oerhörd ångest, självklart utan att kunna sova en blund. Det var hemskt, och jag vill till varje pris undvika det.

Så, hur länge måste jag vänta efter att ha tagit heroin tills jag kan ta sub?
Citera
2015-01-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
BS.
Det funkar utmärkt med alumiumet från en Coca-Cola-burk visst. Men då får du göra ett rör av alumiumet också. Har ju gjort det många gånger själv. Man kan använda ett pappersrör till tabletter (de e bäst tycker jag), men inte till jonk så klart.

Det bästa foliet är från kebaber etc som inkapslar kebaben i. Det är lagom styvt. Mycket bättre än matfolie... Det är bara att be om lite nästa gång du köper kebab, men det ska ju helst vara "platt" så klart. Så det får man be om.

Man använder väl folie för att det svalnar nästan direkt efter att man har fört bort tändaren. Svalnar verkligen en bit colaburk lika snabbt? Båda är väl av aluminium dock. För annars fortsätter det ju att ryka fast man inte eldar.
Citera
2015-01-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Finns det någon som testat att "jaga draken" i en "bowl", dvs en glödlampa, istället för göra ett sträck på folie?

Hur funkar det? Har läst att man ska få det att "rinna"..antar att det inte går lika lätt i en glödlampa.

Som jag skrev ovan så använder man folie för att det svalnar fort. Glas håller värmen och varorna fortsätter att ryka fast du inte eldar längre, så man riskerar att bränna grejerna. Annars hade det ju varit smidigare med meth-pipa och dyl. då ingen rök går till spillo. Men finns en anledning till att man röker på folie.
Citera
2015-01-27, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Man använder väl folie för att det svalnar nästan direkt efter att man har fört bort tändaren. Svalnar verkligen en bit colaburk lika snabbt? Båda är väl av aluminium dock. För annars fortsätter det ju att ryka fast man inte eldar.

Det är ju så j-a mycket sockerarter de blandar i heroinet, och det är mycket det som går att det måste rinna, och inte bara bränns. Det gissar jag är en faktor. Man får ju vinkla och motvinkla när det börjar rinna på blecket. Det går ju inte göra en ränna på ett Coca-cola-bleck så lätt gissar jag, och det är inte meningen heller om man röker på det sättet.

Det fortsätter att ryka typ 1-2 sekunder, men vad gör det? Man fångar ju in det också.
Citera
2015-01-27, 07:16
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag postade samma fråga i buprenorfintråden, men fick inget svar. Tänkte att ni i herointråden förmodligen har bättre koll, så:

Hur länge behöver man vänta efter senaste intag av heroin innan man kan ta sub?

Sist jag tog sub hade jag gått på heroin i ungefär en månad dagligen, och jag antar att heroinet inte hade gått ur kroppen än när jag tog suben, eftersom jag blev våldsamt sjuk och spenderade natten dels på toaletten med hemska magsmärtor, tömning både bak och fram, och dels sömnlös vridande i sängen med smärtor och oerhörd ångest, självklart utan att kunna sova en blund. Det var hemskt, och jag vill till varje pris undvika det.

Så, hur länge måste jag vänta efter att ha tagit heroin tills jag kan ta sub?
Heroin har kort halveringstid så frågan är hur länge du väntade innan suben?
Citera
2015-01-29, 08:41
Medlem
Tog sub fram till i söndags, har tagit varje dag i ca ett halvår (1-4mg om dagen). Så drack jag 110mg metta i måndags. Sedan dess har jag inte tagit något alls.

Kommer mitt metadonintag för fyra dagar sedan göra att mitt H rus blir sämre? Jag snortar det om det spelar roll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in