2013-07-16, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Är inte så värst påläst inom heroin och dess doseringar så ni får ursäkta min okunskap. Men hur mycket brunt heroin kan behövas för att överdosera? Har ingen tolerans så om jag bara snortade upp 1 gram skulle jag stendö då? Vet att det kanske är lättare att överdosera genom injektion men är rädd för sprutor och det är ju inget vidare att bli sprutnarkoman istället om man nu överlever :P Har hört många som överdoserat på heroin beskriva det som väldigt bekvämligt så skulle det va ett hyffsat sätt att gå ut på istället för att leta upp barbituarer och dylikt?

Du kommer med stor sannolikhet inte dö om du snortar 1 gram standard brunt heroin, det mesta kommer rinna ner i halsen till magen där det inte gör särskilt mycket nytta. Skjuter du detsamma så kan det gå men inte helt säkert. BTW: En överdos heroin är inte det minsta skönt, det är en myt.
Citera
2013-07-16, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leanfx
Hejsan, rekommenderar ni denna drog om man vill överdosera och göra suicide ?
Tack!

Ja, om man gör på rätt sätt, vilket innefattar ett par andra substanser.
Citera
2013-07-16, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Har bara rökt/sniffat heroin några gånger, så jag har ingen stor erfarenhet. Desto större av morfin.

Minns inte var eller när jag läste det men jag läste iaf att heroin till en början kom till i syfte "att avvänja morfinister". Som metadon eller sub idag är till för att avvänja heroinister.

Tyckte det lät konstigt. Nån som vet om det stämmer??

Någon kanske redan har svarat men ja det stämmer. Men så har det alltid varit även fram till våra dagar, nästan alltid då en ny typ av opiatmedicin lanseras så kallas den ofta för "icke beroendeframkallande". Så var det när jag överdoserade tramadol, läkaren var väldigt förvånad att jag ens tagit tramadol för att bli hög då det minsann var ett icke beroendeframkallande medel vad han hade fått höra. Tycker läkare borde genomskådat bluffen om "icke beroendeframkallande" efter några år i tjänsten.
Citera
2013-07-16, 18:01
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjacklife
Finns vitt som går utmärkt att röka. Men oftast går det inte, men att säga att allt vitt inte går att röka är fel.

Jo jag vet att det finns vitt som går att röka för många gånger när jag köpt så har det i princip varit vitt och funkat bra att röka, men finns ju vitt heroin som inte går att röka eller det funkar dåligt iaf.
Citera
2013-07-16, 19:29
Medlem
Citat:
Testade med hans varor då jag tröttnade på att mina brev från NL blev plockade. Håller med dig, mediokert standardbrunt. Jag var tvungen att fylla på nästan en gång i halvtimmen, kicken kom men ruset avtog så jävla snabbt. Aldrig varit med om jonk som kickar och sen släpper så fort, kickar det på skönt även på 7:e fixen så brukar det betyda bra varor och därmed ett långt rus, men det släppte så jävla fort, aldrig varit med om det som sagt. Någon annan som känt något liknande? Nej, nästa gång så beställer jag från någon annan, även om det blir utrikes så finns det folk som packar så väl att det alltid kommer fram samt är lågrisk länder jämfört med NL, NL är nästan att glömma helt, blev av med 4 brev på raken, men det var i början på året vet inte om de hade någon drive eller något. Men det svenska som finns på SR ger jag inte mycket för, sjukt dyrt med tanke på vad man får.

Hej!

Jag kan tipsa om Phantasy på SR bruna afghan jonk, vet inte hur det varit innan men just nu är det fantastiskt, fullkomligt fantastiskt!!!!
Citera
2013-07-16, 20:25
Bannlyst
Citat:
Du kommer med stor sannolikhet inte dö om du snortar 1 gram standard brunt heroin, det mesta kommer rinna ner i halsen till magen där det inte gör särskilt mycket nytta. Skjuter du detsamma så kan det gå men inte helt säkert. BTW: En överdos heroin är inte det minsta skönt, det är en myt.

Återupplivandet är ju fruktansvärt med naloxon. Men annars så varierar överdosens uttryck beroende på mängden och vad övrigt man har i systemet. Man kan ju sött somna in en h-överdos så klart..., eller så kan kräkas och få in spyorna i lungerna. Dvs dränks och eller andningsdepp samtidigt. Men de flesta blir medvetslösa och några (senare) blå, och vissa av dem dör sen...
Citera
2013-07-16, 22:25
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Hej!

Jag kan tipsa om Phantasy på SR bruna afghan jonk, vet inte hur det varit innan men just nu är det fantastiskt, fullkomligt fantastiskt!!!!

Fullkomligt? Det är ju ett bra råd på att man kan skaffa fullkomligt goda varor (nuförtiden)?

Det lät bra ska kolla in den där Phantasy senare.
Citera
2013-07-17, 10:43
Bannlyst
En fråga, är det väldigt ovanligt med avtändning efter första gången? Tänker om man antingen röker eller snortar.
Citera
2013-07-17, 10:50
Bannlyst
Edit
Citera
2013-07-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmsignal
En fråga, är det väldigt ovanligt med avtändning efter första gången? Tänker om man antingen röker eller snortar.

omöjligt.
Citera
2013-07-17, 12:11
Bannlyst
Inte ens lite?
Citera
2013-07-17, 16:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmsignal
Inte ens lite?