2014-09-03, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Brukade betala samma för varor i Stockholmsområdet. Var mycket brunt, bra kvalité på grejerna och räckte till två firrar ungefär. Orkade inte tjafsa om lite pengar hit och dit när man bara vill därifrån. Nej fyfan vad skönt att man inte är där idag...

Håller med. Jag har fan inte råd. Nu när man är lite äldre så tänker man mer på "alternativkostnaden" som ekonomer pratar om, dvs vad man annars kunde ha gjort för pengarna... Lägga 1000 spänn på jonk och röka upp det på en dag och bli skitdålig nästa dag. Det är fan inte värt det. Sen är jonkfolket och amfetaminfolket jäävvligt deprimerande och påfrestande att ha med att göra i 9 av 10 fall.
Så för mig har det sammantaget inte blivit "värt" längre att köra hard core daily. Jag står inte ut, och är inte beredd ha med dessa Gollum- och Orcher-figurer att göra! (de borde avlivas allahopa!) Många av dem är ju 16 år mentalt. Hot, och slagsmål, blås och allt, hela tiden.
Citera
2014-09-03, 13:50
Medlem
elgecys avatar
Kan någon i denna tråd svara på en fundering jag har. Den lyder som följande; varför har missbrukande kvinnor (heroin till största del som jag förstått det?) så mans-liknande, tjocka, grova fingrar? Jag har sett det här på flertalet nedgångna missbrukarkvinnor.
Citera
2014-09-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Håller med. Jag har fan inte råd. Nu när man är lite äldre så tänker man mer på "alternativkostnaden" som ekonomer pratar om, dvs vad man annars kunde ha gjort för pengarna... Lägga 1000 spänn på jonk och röka upp det på en dag och bli skitdålig nästa dag. Det är fan inte värt det. Sen är jonkfolket och amfetaminfolket jäävvligt deprimerande och påfrestande att ha med att göra i 9 av 10 fall.
Så för mig har det sammantaget inte blivit "värt" längre att köra hard core daily. Jag står inte ut, och är inte beredd ha med dessa Gollum- och Orcher-figurer att göra! (de borde avlivas allahopa!) Många av dem är ju 16 år mentalt. Hot, och slagsmål, blås och allt, hela tiden.

Fast två starka rus för 2-300 är inte så jävla illa. Det är ju liksom drogernas champagne i alla fall om man pratar IV. Vad betalar du för dina oxy? Men jag antar att du mer vill känna dig "normal" och då kanske heroin inte lockar lika mycket. Iofs så är jag ju inte aktiv och har inte varit på snart tre år, tar jag ett återfall blir det rejält. Orkar inte fjesa på.
Citera
2014-09-03, 17:36
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Mitt liv är inte sorgligt.. Tar det nästan som en förolämpning,.då mina upplevelser är en grym dag för dom som verkligen har haft sorgliga. Självklart är det sorgligt mitt i beroendet men jag är inte 65, deppig och ingen som bryr sig eller komma ihåg mig om jag dör.

Jag har det jättebra annars, jobb lägenhet, familj som inte hatar mig för att jag alltid varit strulig, börjat få ordning på psykiska hälsan, så jag går ut och har kul osv jag har dunkat huvudet i väggen pga av de beslut jag gjort. Ett emellanåt hårt och påfrestande och oroligt liv är mer passande.

insåg inte hur förlämpande jag var, utgick ifrån att ditt liv såg ut som hans i videon! Det är gött att se att självkänslan är på topp!

Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Tack för svaret!

Jo jag kan tänka mig att det är besvärligare på alla sätt att vara torsk på heroin än på sub men jag är mer än villig att ta den risken.
Anledningen till frågan är att jag alltid bara läser om folk som tar IV och jag hade själv gjort det om jag inte vore så spruträdd. Ingen som kör nasalt/rektalt känns det som så jag tänkte att det suger säkert som fan och är ingen större upgrade ifrån sub.. Men jag kanske har fel?
jag gjorde ju en tråd häromdagen där du önskade mig lycka till, well har nu injicerat heroin och det var jätteskönt!

Jag var också spruträdd men genom mitt obsession så såg jag på massa dokumentärer och injektionsguides till det blev vardagsmat, det var på så sätt jag vågade skjuta imorse
Citera
2014-09-03, 17:44
Medlem
Mr.Soross avatar
Är illamående och har små pupiller i över 12 timmar efter senaste intag IV på något som har en halveringstid på 2-3 timmar, har jag någon missbildning?
Citera
2014-09-05, 00:53
Medlem
Hip-Priests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hip-Priest
Vad betalar ni? Betalar 500 för en boll (0,45 ca), 900 för 1 gram och 3500 för 5 gram. Göteborg.
Köpte en etta idag men fick bara 0,84. Vafan.
Citera
2014-09-05, 00:55
Medlem
Hip-Priests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Soros
Är illamående och har små pupiller i över 12 timmar efter senaste intag IV på något som har en halveringstid på 2-3 timmar, har jag någon missbildning?
Inte tagit annan opioid efter senaste drabbskjutsen?
Citera
2014-09-05, 01:08
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ja, det förstår jag. Det är rätt inställning! Jag är faktiskt jävligt imponerar av din resa upp, ur skiten till jobb osv. För vad jag förstår så satt du fan i klistret! Jag hade som mål att göra som du, men misslyckades. Kunde inte reconnecta till samhället när det gäller jobb och sysselsättning - vilket jag hade helt underskattat. Allt annat klarade jag, men inte det. Få se om det blir någon nästa gång nu.
Men jag har inte gett upp ännu. Eller så väljer att jag att göra karriär "åt andra hållet", nya möjligheter har öppnats på nätet. Men jag vill ju inte vara sån längre.

Så klart påtänd ja.... sorry

Jag hade tur som fick jobbet tidigt i missbruket, så det har alltid varit prio 1. Hindrat mig från att hamna djupare i svängen. Så det var mest tur, och disciplin för att inte missköta jobbet osv.. Sen är jag inte drogfri och går på 3 NA möten om dagen. Men har lyckats klippa beroendet och har intagit lite RC i veckan då tjack ska vara så svårt att få tag på..

Så jag tycker inte du ska vara så impad egentligen..
Citera
2014-09-05, 01:13
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Kan någon i denna tråd svara på en fundering jag har. Den lyder som följande; varför har missbrukande kvinnor (heroin till största del som jag förstått det?) så mans-liknande, tjocka, grova fingrar? Jag har sett det här på flertalet nedgångna missbrukarkvinnor.

Tror dom har svullna tår/fötter också, då det sannolikt beror på hjärtsvikt. Cirkulationen i extremiteterna försämras.

Är det dock bara fingrarna som är påverkade så har jag ingen aning..
Citera
2014-09-05, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag hade tur som fick jobbet tidigt i missbruket, så det har alltid varit prio 1. Hindrat mig från att hamna djupare i svängen. Så det var mest tur, och disciplin för att inte missköta jobbet osv.. Sen är jag inte drogfri och går på 3 NA möten om dagen. Men har lyckats klippa beroendet och har intagit lite RC i veckan då tjack ska vara så svårt att få tag på..

Så jag tycker inte du ska vara så impad egentligen..

Jo, men det kan jag lova dig att alla vi andra här i detta delforumet är. Och jag tycker du ska tillåta dig själv känna powern du har och har visat. Det är viktigt med föredömen.

Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Fast två starka rus för 2-300 är inte så jävla illa. Det är ju liksom drogernas champagne i alla fall om man pratar IV. Vad betalar du för dina oxy? Men jag antar att du mer vill känna dig "normal" och då kanske heroin inte lockar lika mycket. Iofs så är jag ju inte aktiv och har inte varit på snart tre år, tar jag ett återfall blir det rejält. Orkar inte fjesa på.

kan tyvärr inte kommentera detta
Citera
2014-09-05, 14:52
Medlem
Citat:
Jo, men det kan jag lova dig att alla vi andra här i detta delforumet är. Och jag tycker du ska tillåta dig själv känna powern du har och har visat. Det är viktigt med föredömen.

kan tyvärr inte kommentera detta

Lugnt, jag förstår givetvis men kan ändå inte sluta förundras över tablett och bulkpris, oxy är fan dyrt nästan överallt. Titta på staterna, och där är konsekvenserna av den drogen multum värre än heroin. Men hade du fortfarande kört på norm och contin om styckpriset var 3-4/mg? Jag brukade punga ut 2kr milligrammet och kände att norrland inte var så illa när det kom till dolc och oxy. Ibland var det 200kr grammet för "bra" röka
Citera
2014-09-05, 15:40
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:

Tack!! Värmde mitt hjärta

<3<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in