2018-05-06, 23:03
Medlem
NotBads avatar
Hur många av er skulle kalla er för beroende av heroin? Hur snabbt blev ni beroende av det? Hur är bieffekterna för ett långvarigt bruk? Hur känner ni er när ni inte tagit heroin på ett tag? Hur långt kan ni gå för att få tag på heroin?
Citera
2018-05-10, 04:13
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Hur många av er skulle kalla er för beroende av heroin? Hur snabbt blev ni beroende av det? Hur är bieffekterna för ett långvarigt bruk? Hur känner ni er när ni inte tagit heroin på ett tag? Hur långt kan ni gå för att få tag på heroin?

Psykiskt beroende är jag väl fortfarande, dock inte fysiskt. Men har varit. Men jag är psykiskt torsk på den mesta berusningen, det får ju bort ångesten jag närapå ständigt har. Så heroin specifikt är det ju inte längre. Psykiskt beroende blev jag direkt jag testade, fysiskt tog ju ett lite längre tag - minns dock inte hur länge. Det var ju en herrans massa år sedan. Fentanyler däremot - de blir börjar jag bli absad när jag är utan efter två veckors konstant berusning.

När jag väl fysiskt beroende har det inte funnits några större begränsningar på vad jag kunde eller begick för brott, att inte bli absad var prio nummer ett. Konsekvenser? Pajade då ekonomin, pajade förhållanden med/till massvis,pajade venerna i armar och händer, ljög och stal. Annars är det inga fel på mig idag, är ju fortfarande berusad till stor del men har styrt upp livet i övrigt och är idag en hyfsat funktionell missbrukare! Sköter det jag ska och har styrt upp mycket utav det jag tidigare ställt till med.
Citera
2018-05-12, 17:26
Medlem
Sturm18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Nån mer än jag som tycker röken är "tunn" och svår att få i sig när man röker dom "afrikaska bollarna" som säljs på Västkusten och till viss del i Sthlm? Får bättre effekt av att snorta men tog överdos för en vecka sen av fyra små linor så vågar inte ta högre doser för att bli väck på.

Bankat med fenta kanske? Det har till skillnad från H bra biotillgänglighet nasalt..
Citera
2018-05-12, 17:41
Medlem
GrilladHundvalps avatar
Fick vitt h för första gången i min boll idag. Smakar inte alls som de vanliga bruna.

Tar det nasalt. Upplever ni också att brunt smakar och luktar kyrkogård och vitt lite "fräschare" (i brist på annat ord)?
Köper av en välrenommerad kran här i Stockholm.
Citera
2018-05-13, 20:46
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladHundvalp
Fick vitt h för första gången i min boll idag. Smakar inte alls som de vanliga bruna.

Tar det nasalt. Upplever ni också att brunt smakar och luktar kyrkogård och vitt lite "fräschare" (i brist på annat ord)?
Köper av en välrenommerad kran här i Stockholm.

Asså det har kommit in vitt nu i stan.
Jag har erfarenhet av brunt (för mesta) och det dom kallade konjak som kunde vara helt kletigt. Tror det var nån mix av två olika batcher heroin av lägre kvalité så dom blands dom för att få en bra produkt varor. Det tråkiga med det vita ät ju den större risken för OD etc
Citera
2018-05-14, 09:29
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturm18
Bankat med fenta kanske? Det har till skillnad från H bra biotillgänglighet nasalt..

Ok. Kan vara så. Men tror ändå att där jag inhandlar är dom så seriösa det bara går. För är en av dom största här i min stad. Tog en lina uppdelad i varje näsborre nyss efter att ha rökt några bloss imorse. Blir väldigt yr av det och får rätt ordentligt med klåda med. Men har varit ifrån varorna i flera år och började tyvärr igen i Vintras ungefär efter att ha gått på fentanyl analogerna som såldes tidigare.
Citera
2018-05-14, 09:35
Medlem
zero414s avatar
Hur stor är risken för överdos efter att man blivit helt uttrappad med hjälp av Buprenorfin, 4 dagars schema med 6mg delat på 3ggr/dygn med minskning med 2mg ner till noll. Även Stesolid 10mg vid behov 1-4ggr/dygn under samma period för ångesthantering samt för abstinens för benzo.
Citera
2018-05-16, 13:49
Medlem
DetEJagSomEHens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Hur stor är risken för överdos efter att man blivit helt uttrappad med hjälp av Buprenorfin, 4 dagars schema med 6mg delat på 3ggr/dygn med minskning med 2mg ner till noll. Även Stesolid 10mg vid behov 1-4ggr/dygn under samma period för ångesthantering samt för abstinens för benzo.
Risken för överdos är väl alltid störst när man plötsligt har mindre tolerans.

En kompis till mig satt 30 dagar på kåken, Cold turkey game over. Efter denna månad kom han hem till sin flickvän. Hon gjorde i ordning grejerna, och hade doserat mindre åt honom, mtp just att han varit clean 1 mind. Min puckade polare vägrade ta mindre dos än sin flickvän. Han var ju för fan kar.
Överdos. Klinisk död i flera minuter innan ambulans kom och återuppliva snubben.
Ja, så puckat.
Nästa gång han muckade från kåken efter en lite längre volta, det sista jag sa innan han gick ut i friheten, far du tillbaka till Oslo då kommer du att dö, garanterat.
Han höll sig undan ett tag, men sen skulle han bara fara en sväng å bo på hotell, lyxa till det och festa lite.
Partyt varade ungefär två timmar, sen var det begravning veckan efter.

Du har trappat ner på buprenorfin, som har "Elimination half-life
37 hours (range 20–70 hours)" dvs halveringstid på ungefär ett dygn eller två. Det tar väl typ en vecka ellert så innan vanliga opioider börjar få full effekt igen.
Svårt att säga.
Jag brukar alltid ta minsta möjliga dos, sen fortsätter jag att ta tills jag är nöjd.
Senast redigerad av DetEJagSomEHen 2018-05-16 kl. 13:54.
Citera
2018-05-16, 15:43
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetEJagSomEHen
Risken för överdos är väl alltid störst när man plötsligt har mindre tolerans.

En kompis till mig satt 30 dagar på kåken, Cold turkey game over. Efter denna månad kom han hem till sin flickvän. Hon gjorde i ordning grejerna, och hade doserat mindre åt honom, mtp just att han varit clean 1 mind. Min puckade polare vägrade ta mindre dos än sin flickvän. Han var ju för fan kar.
Överdos. Klinisk död i flera minuter innan ambulans kom och återuppliva snubben.
Ja, så puckat.
Nästa gång han muckade från kåken efter en lite längre volta, det sista jag sa innan han gick ut i friheten, far du tillbaka till Oslo då kommer du att dö, garanterat.
Han höll sig undan ett tag, men sen skulle han bara fara en sväng å bo på hotell, lyxa till det och festa lite.
Partyt varade ungefär två timmar, sen var det begravning veckan efter.

Du har trappat ner på buprenorfin, som har "Elimination half-life
37 hours (range 20–70 hours)" dvs halveringstid på ungefär ett dygn eller två. Det tar väl typ en vecka ellert så innan vanliga opioider börjar få full effekt igen.
Svårt att säga.
Jag brukar alltid ta minsta möjliga dos, sen fortsätter jag att ta tills jag är nöjd.

Tack för hjälpen. Snortade lite till att börja med och rökte några bloss för att få upp lite tolerans, sen har jag kört det IV. Är bekant med kvalitén på varorna sen innan och fick idag tyvärr bara tag i aningen sämre brunt afrikanskt heroin så dragit en lite större dos i näsan och tar nästa dos IV men väldigt försktig. Bättre att behöva ta två doser än att ta en som jag reagerar negativt på. Har runt 0,2g av varorna kvar och måste klara mig till jag får en annan vara med posten imorgon (fingers crossed)
Citera
2018-05-16, 16:54
Medlem
zero414s avatar
Tog en liten dos av dom bruna varorna jag har idag. Fick lösa med askobinsyra men blir som svarta "bitar" i lösningen. Det är tillsatser bara eller hur? Inte tagit mitt IV på flera år och vill inte koka lösningen utan värmer det bara och rör sen runt med en liten sked jag har för att dosera varorna och askobinen. Sved rätt rejält av syran och känner en viss effekt men är inte särskilt bra varor men tog en ändå en del. Har inte mycket kvar och måste som sagt klara mig nu ikväll och fram tills posten kommit imorgon då jag ska få en annan produkt utifrån vad som lovats från deras sida.
Men någon som har tips på hur jag löser upp så mycket som möjligt av det jag har idag? Att koka det för mycket i skeden ger ju risk att det "bränns" och vad jag vet ger det då ingen effekt alls. Skulle kunna röka det men då försvinner rätt mycket pga av att jag har så lite kvar. Snortade rätt hög dos direkt efter jag fått det och har väl kanske till 1-2 doser IV kvar och behöver få ut Allt jag kan. Har askobinsyra som jag blandar det med innan och sen brukat jag koka vatten i vattenkokaren och ta i lite och sen värma och röra runt och upprepa. Sen brukar jag ta lite kallvatten i pumpen för att få det att svalna lite samt ifall jag får svar men råkar gå för långt så har jag mer att sätta på annat ställe. Men fick svar direkt nu och fick i mig hela men känner att jag kunde tagit lite mer.
Men behöver bra tips hur jag löser upp allt på bästa sätt.
Citera
2018-05-16, 21:18
Medlem
Sturm18s avatar
Får snart hem diaphin 200mg, ej depot.. Vilket är bästa intagssättet om man ej slår i sig och vad är en rekommenderad dos? (240-320mg oxy är en bra dos för mig som jämförelse)
Citera
2018-05-17, 17:39
Medlem
zero414s avatar
Ingen återkoppling på tips för att få ut så mycket som det bara går vid lösning av brunt heroin? Körde rätt mycket askobinsyra igår så sved rejält när jag fått svar och drog i mig sista dosen. Blev fortfarande små svarta klumpar kvar i lösningen som jag fick "mosa ner" med en litem sked så gott det gick. Köpte en kabbe idag igen och var från samma som igår..Tagit en ordentlig lina för är inte hemma men kör på IV när jag kommit hem för att få det att räcka så länge det går. Och samtidigt få ut mest effekt av varorna. Kan tilläga att alla mina tre oranga nålar (dom längre) är rätt andvända och får inte nya förrens nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in