2012-10-02, 02:28
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anorexorcist
Har lite frågor om att injicera.
Har läst guiden "Bli hög på rätt sätt", samt ett drös trådar här på forumet.

Tog nyss en testdos och det gick bra. Men första sticket idag och när jag testade för några dagar sedan råkade jag ut för detta: "Nålen delvis införd orsakar blodläckage in i huden".
(Injicerar i armvecket)

Tips på hur jag ska göra för att slippa detta?
Försvinner med en varm kompress tryckt mot injektionsytan, men man blir ju lite stressad när det växer blodbölder på armen...
Låter jag nålen sitta i för länge? Om jag stuckit rätt ska det väl gå bra att låta den sitta kvar utan problem?
Använder jag för stor nål (23G)?
23G är stort , blå va? har dock inte med storleken att göra. 25G är väl som standard till allt möjligt tycker jag men att få en liten prick av tex en liten droppe lösning eller blod som är kvar efter svaret kan man väl leva med? jag drar in så lite blodsvar som möjligt bara ser så att den är rätt sen kör jag in allt och då händer det aldrig, är du en sån som fyller hela lösningen i pumpen röd innan du kör i dig det?
Citera
2012-10-02, 02:45
Medlem
Anorexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
23G är stort , blå va? har dock inte med storleken att göra. 25G är väl som standard till allt möjligt tycker jag men att få en liten prick av tex en liten droppe lösning eller blod som är kvar efter svaret kan man väl leva med? jag drar in så lite blodsvar som möjligt bara ser så att den är rätt sen kör jag in allt och då händer det aldrig, är du en sån som fyller hela lösningen i pumpen röd innan du kör i dig det?
Mm, blå.
Nejdå, vill inte alls fylla mycket, tar ett litet blodsvar. (Det var ju mycket lättare att dra in lite luft innan och fylla på med blod istället för att dra tillbaka pumpen)
Men vill ta det lugnt och sansat och det känns som att något går snett när det börjar fyllas blod under huden. Ska testa sticka in nålen lite till när jag får svar och låta den sitta i några sekunder innan jag skjuter.
Citera
2012-10-02, 13:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Tjejen provade rektalt. Inget hände tydligen. Tog visserligen bara 30mg, men hon borde ju känna något, kan tyckas. Det är brunt och det löstes i citronsyra och varmt vatten. Ska man elda på det också? För det gjorde vi inte. Men det löste sig iaf. Blev till ljusbrunt vatten utan synligt pulver.

Kanske var det för mkt vätska kontra pulver. När jag testade rektalt för några veckor sedan så funkade det inte heller. Då hade jag dock i limesaft istället för citronsyra. Borde funkat ändå. Aja...

Vi båda provade att röka också. Det var trevligt, och det slog på direkt. Men det verkade gå över lika snabbt också. Tog ett tag innan vi fick in snitsen och vi lärde (och lär) oss nya knep hela tiden som förbättrar rökningen. Men än så länge känns det bäst att snorta. Enklast så.

Nu är aaallt slut. Får bli benso. It's OK.
Citera
2012-10-02, 14:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tjejen provade rektalt. Inget hände tydligen. Tog visserligen bara 30mg, men hon borde ju känna något, kan tyckas. Det är brunt och det löstes i citronsyra och varmt vatten. Ska man elda på det också? För det gjorde vi inte. Men det löste sig iaf. Blev till ljusbrunt vatten utan synligt pulver.

Kanske var det för mkt vätska kontra pulver. När jag testade rektalt för några veckor sedan så funkade det inte heller. Då hade jag dock i limesaft istället för citronsyra. Borde funkat ändå. Aja...

Vi båda provade att röka också. Det var trevligt, och det slog på direkt. Men det verkade gå över lika snabbt också. Tog ett tag innan vi fick in snitsen och vi lärde (och lär) oss nya knep hela tiden som förbättrar rökningen. Men än så länge känns det bäst att snorta. Enklast så.

Hur mkt vätska hade ni? Räcker med max 3 ml.
Citera
2012-10-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Varför ska ni ha upp det i röven? Brunt slår säkerligen mycket bättre när man röker det.
Citera
2012-10-02, 16:51
Medlem
Somethingroyals avatar
Citat:
Har lite frågor om att injicera.
Har läst guiden "Bli hög på rätt sätt", samt ett drös trådar här på forumet.

Tog nyss en testdos och det gick bra. Men första sticket idag och när jag testade för några dagar sedan råkade jag ut för detta: "Nålen delvis införd orsakar blodläckage in i huden".
(Injicerar i armvecket)

Tips på hur jag ska göra för att slippa detta?
Försvinner med en varm kompress tryckt mot injektionsytan, men man blir ju lite stressad när det växer blodbölder på armen...
Låter jag nålen sitta i för länge? Om jag stuckit rätt ska det väl gå bra att låta den sitta kvar utan problem?
Använder jag för stor nål (23G)?
Har använt 23G många gånger utan problem men kör oftast med 25G. Som några här har sagt, kör in nålen ordentligt när du ser att det är rätt och skjut i dig det.
Citera
2012-10-03, 12:45
Medlem
Anorexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somethingroyal
Har använt 23G många gånger utan problem men kör oftast med 25G. Som några här har sagt, kör in nålen ordentligt när du ser att det är rätt och skjut i dig det.
Finns det något knep man kan ta till så jag inte sticker igenom venen på andra sidan? Har väl en 15-30 graders vinkel på nålen, att sticka in den några millimeter till efter svar borde väl räcka?
Citera
2012-10-04, 10:24
Medlem
Somethingroyals avatar
Citat:
Finns det något knep man kan ta till så jag inte sticker igenom venen på andra sidan? Har väl en 15-30 graders vinkel på nålen, att sticka in den några millimeter till efter svar borde väl räcka?
Det räcker, ja. Det har inte hänt så många gånger att jag har råkat sticka genom venen. Om det är tur eller skicklighet vet jag inte, antagligen det förstnämnda.
Citera
2012-10-04, 11:40
Bannlyst
Citat:

Du känner ju, mina nålar brukar "studsa" mot venen eftersom de har blivit hårda, och då får man en känsla av hur hård väggen är, sen får man då vara långsam moderera kraften och luta kanylen mer och tillämpa mindre kraft än vad som behövdes för trängs igenom. Men jag studsar ju alltid vid första försöket i princip. De är hala som fan min vener, eller var iaf.
Citera
2012-10-05, 08:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Du känner ju, mina nålar brukar "studsa" mot venen eftersom de har blivit hårda, och då får man en känsla av hur hård väggen är, sen får man då vara långsam moderera kraften och luta kanylen mer och tillämpa mindre kraft än vad som behövdes för trängs igenom. Men jag studsar ju alltid vid första försöket i princip. De är hala som fan min vener, eller var iaf.
Jag hade tidigare två bra vener på höger arm och använde dom länge till en av dom krascha och har fortfarande inte blivit som förr och den andra är stenhård och nålen blir slö direkt trots att jag inte injicerar lika mycket som förut (tog visserligen amfetamin och inte H men det var ju venerna ni diskuterade) så nu har jag helt gått över till min vänsterarm, ångrar att jag inte bytte ställe oftare när jag IV:ade dagligen i över 2 års tid för mitt låna, breda ärr på höger arm syns så jävla väl, speciellt om solen lyser ute men även inomhus men då brydde man sig som inte.
Citera
2012-10-05, 17:09
Medlem
Hur lång tid brukar det ta för att ruset ska få full kraft när man snortar?
Citera
2012-10-05, 18:28
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Hur lång tid brukar det ta för att ruset ska få full kraft när man snortar?

Bara ett par minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in