2009-04-09, 16:28
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ja, då var det jag och telefoner... vi går inte riktigt ihop Men det är inga problem, vi har några ärenden ikväll och kommer gå förbi där ett par gånger i alla fall.

Allrigt, hojta om du vill att jag skall ringa o kolla åt dig!
Citera
2009-04-09, 16:32
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Jag tackar för erbjudandet! Men du ska inte behöva anstränga dig. Jag ska iväg och handla sen och kan gå förbi och titta om det står några tider då. Annars löser jag det innan jag går till polaren som bor i närheten.
Citera
2009-04-09, 16:35
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Det stämmer!

Men då återstår frågan Battlebitch! Består Gud också av blod?
Citera
2009-04-09, 16:36
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Först vill jag mena att man ÄR en själ, man har den inte. Detta gäller även Gud i så fall. (Ja om man nu tror på själar det vill säga ). Gällande det andra så ser jag att själen är själva livskraften, livet som kanaliseras genom blodet. Det är symboliskt på så sätt att själen är i blodet, fast de är olika ting. Men blodet är det som själen kommer in i fysiska världen med. Ja det var en tanke jag fick nu då jag aldrig reflekterat över detta förut

Härligt!=) Skall läsa det du skrev igen, så det går in!
Citera
2009-04-09, 16:49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Härligt!=) Skall läsa det du skrev igen, så det går in!
Frågan om det kan gå in. Det kanske är lite förvirrande skrivet. Jag ska förtydliga min tanke senare efter att jag funderat lite mer av detta. Men grunden finns där i alla fall. Blodet är själens boning i den fysiska världen. Själen är liv. Själen är det som ger liv i materia och gör det via blodet. Men som sagt det finns luckor i min tanke och de kan jag försöka mig på senare att fylla igen
Citera
2009-04-09, 17:04
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Frågan om det kan gå in. Det kanske är lite förvirrande skrivet. Jag ska förtydliga min tanke senare efter att jag funderat lite mer av detta. Men grunden finns där i alla fall. Blodet är själens boning i den fysiska världen. Själen är liv. Själen är det som ger liv i materia och gör det via blodet. Men som sagt det finns luckor i min tanke och de kan jag försöka mig på senare att fylla igen

Du förklarade jättebra, endast jag som är lite vimmelkantig!=)
Citera
2009-04-09, 17:05
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Men då återstår frågan Battlebitch! Består Gud också av blod?

Det tror jag inte.
Citera
2009-04-09, 17:08
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Det tror jag inte.

18 ”Se! Min tjänare, som jag har utvalt, min älskade, som min själ har godkänt! Jag skall låta min ande komma över honom, och vad rättvisa vill säga skall han göra klart för nationerna. (Matteus 12:18) Från Nya världens översättning!

Du tror inte att detta med själen och blodet endast är symbolisk? Eller består Gud av blod eftersom han har en själ?
Senast redigerad av Rottweilern 2009-04-09 kl. 17:10.
Citera
2009-04-09, 17:11
Medlem
Citat:
18 ”Se! Min tjänare, som jag har utvalt, min älskade, som min själ har godkänt! Jag skall låta min ande komma över honom, och vad rättvisa vill säga skall han göra klart för nationerna. (Matteus 12:18) Från Nya världens översättning!

Du tror inte att detta med själen och blodet endast är symbolisk? Eller består Gud av blod eftersom han har en själ?

Gud är en ande....andar består inte av blod....?
Citera
2009-04-09, 17:17
Medlem
Citat:

Jag hojtar om svar till mina frågor!.....
Citera
2009-04-09, 17:20
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag hojtar om svar till mina frågor!.....

Vilka frågor?
Citera
2009-04-09, 17:20
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Gud är en ande....andar består inte av blod....?

Nej jag vet, men enligt J.V. så består Själen av blodet, och det kan den inte göra, eftersom Gud också har en själ och inte består av blod. Alltså är det symboliskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in