2009-05-04, 23:28
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Helvetet finns inte, ett försök av präster att skrämma till lydnad.
I och med Jesus och apostlarna dog så fick vi Bibeln och "övernaturliga# tecken behövdes inte längre.
Det är svårt att förstå Bibeln, det är som när man började skolan, man fick lära sig lite i taget och då av en som redan kunde.

Jaha, Själv så vill jag påstå att Jesus Lever! Han dog men uppstog till evigt liv! Och vi fick inte Bibeln för att Apostlarna dog, Det var liksom apostlarna som skrev Nya testametet!
Citera
2009-05-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Jaha, Själv så vill jag påstå att Jesus Lever! Han dog men uppstog till evigt liv! Och vi fick inte Bibeln för att Apostlarna dog, Det var liksom apostlarna som skrev Nya testametet!

Jesus och Apostlarna lever i allra högsta grad i himlarna, men genom Bibeln så vet vi vad Guds vilja är och behöver inga övernaturliga tecken.
Citera
2009-05-04, 23:45
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Jesus och Apostlarna lever i allra högsta grad i himlarna, men genom Bibeln så vet vi vad Guds vilja är och behöver inga övernaturliga tecken.

Käre vän! Kan du berätta för mig vad du tror att Guds vilja är? Och att inte behöva övernaturliga tecken kanske är sant, men det sker övernaturliga saker lite överallt där Jesus förkunnar sitt namn bland folket! Och när vi ber i Jesu namn!

http://www.youtube.com/watch?v=zbaiC9N6bGU

http://abcnews.go.com/GMA/story?id=4923465
Senast redigerad av Rottweilern 2009-05-04 kl. 23:54.
Citera
2009-05-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Käre vän! Kan du berätta för mig vad du tror att Guds vilja är? Och att inte behöva övernaturliga tecken kanske är sant, men det sker övernaturliga saker lite överallt där Jesus förkunnar sitt namn bland folket! Och när vi ber i Jesu namn!

Guds vilja är att vi ska leva lyckliga på jorden i all evighet och övernaturliga tecken idag står Satan och han demoner för.

2 Korintierna 11:14
”Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel.”

Galaterna 1:8
”Men även om vi eller en ängel från himlen förkunnade för er såsom god nyheter något utöver vad vi förkunnat för er så som goda nyheter, så må han vara förbannad.”

2 Kor 4:4 2000
”Ty denna världens gud har förblindat förståndet hos dem som inte tror, så att de inte ser ljuset från evangeliet om härligheten hos Kristus, Guds avbild.”
Citera
2009-05-04, 23:57
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Guds vilja är att vi ska leva lyckliga på jorden i all evighet och övernaturliga tecken idag står Satan och han demoner för.

”Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel.”

”Men även om vi eller en ängel från himlen förkunnade för er såsom god nyheter något utöver vad vi förkunnat för er så som goda nyheter, så må han vara förbannad.”

”Ty denna världens gud har förblindat förståndet hos dem som inte tror, så att de inte ser ljuset från evangeliet om härligheten hos Kristus, Guds avbild.”

Ahh okey!
Citera
2009-05-05, 00:00
Medlem
Citat:

JV tror på övernaturliga tecken.
På sammankomsterna hör man ofta berättelser om nån som bett till Gud om att han ska hjälpa dem att hitta sanningen och vips så ringer 2 JV på dörren.
Då påstås det att det var änglarna som ledde JV dit.
Jag antar att du har en annan åsikt om vilka det var som ledde?
Citera
2009-05-05, 00:05
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
På sammankomsterna hör man ofta berättelser om nån som bett till Gud om att han ska hjälpa dem att hitta sanningen och vips så ringer 2 JV på dörren.

Ja antagligen demoner enligt Frexbärt själv!
Citera
2009-05-05, 03:02
Bannlyst
felpost
Citera
2009-05-05, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten

Ja, det där har man ju hört. En man sitter och läser i sin Bibel men förstår inte en vers, då ringer Jv på dörren! Vilket fantastiskt sammanträffande!

De studerar med honom i ett halvår, och sedan döps han. Nu är han gift med en syster och traktar efter större ansvar.
Citera
2009-05-05, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Ja, det där har man ju hört. En man sitter och läser i sin Bibel men förstår inte en vers, då ringer Jv på dörren! Vilket fantastiskt sammanträffande!

De studerar med honom i ett halvår, och sedan döps han. Nu är han gift med en syster och traktar efter större ansvar.

....Betyder det då att Gud faktiskt leder vittnena till människor...?
Citera
2009-05-05, 08:17
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
....Betyder det då att Gud faktiskt leder vittnena till människor...?
Om de inte vore så pass missionerande och dörrknackande och bara slumpmässigt kom så kunde man börja fundera. Som det är nu kommer de att komma, det är bara en tidsfråga. Samma sak hände mig förra veckan, men då hade de inte varit här på minst 6 månader så att de skulle komma snart var ganska givet. Så i det fallet tror jag inte på något mirakel.
Citera
2009-05-05, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Om de inte vore så pass missionerande och dörrknackande och bara slumpmässigt kom så kunde man börja fundera. Som det är nu kommer de att komma, det är bara en tidsfråga. Samma sak hände mig förra veckan, men då hade de inte varit här på minst 6 månader så att de skulle komma snart var ganska givet. Så i det fallet tror jag inte på något mirakel.

Nej kanske inte i det fallet.

Men jag har fått höra från t ex personer i min församling att det (många,några?)ggr hänt att det funnits en person som bett intensivt till Gud om att de skulle få lära känna honom eller ngt liknande och samma dag eller dan efter har JV plingat på.

Men jag vet oxå att dylika saker även händer utanför JVs organisation.

Så vad som egentligen ligger bakom det kan man ju fundera över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in