Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
eller helt enkelt bara anhöriga som turas om att vaka/stödja spelar ju ingen roll.
+10 åt gången som turas om att vaka/stödja då!
Först dom +10 syskonen, sedan kommer dom +10 föräldrarna och byter av för att slutligen avlösas av dom +10 morbröderna.
Observera inte i väntrummet utan inne i operationssalen sittandes på apparater och sladdar.
Att sitta +10 personer (20 eller för den delen 30) i väntsalen är inget fel alls, det som inte är bra är ifall alla ska vara inne samtidigt i behandlingsrummet.
Det är helt respektlöst, både mot personalen och ens egna anhörig som vårdas!
Lägg ner och bara inse att +10 inne i behandlingsrummet är extremt både i Sverige samt i alla andra länder på jorden.
Man är nämligen i vägen och försämrar därmed vården utav den personen man bryr sig om och är släkt med.
Men att vara närvarande anser man vara viktigare än att vården blir 100%!
Nästa steg vore att vara +10 inne i ambulansen samtidigt som ambulanspersonalen försöker komma åt att göra livräddning.