2010-01-19, 13:57
  #4585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tio anhöriga som vakar i helsvensk familj är väl inget konstigt? Vi har varit fler vid dödsbäddar/svårt sjuka i min familj.
Men ni är inte alla inne samtidigt i operations/behandlingsrummet och stör läkarens arbete, det är detta som är det extrema.
Och det är detta inga sansade människor gör. Utan då pratar vi klaner, religiösa sekter/släkter, osv, där man aldrig anpassar sitt beteende till situationen.
Dessa släkter/klaner/sekter kan eventuellt också ha en annan (religiös) syn på liv och död (dödshjälp) vilket förändrar vad som teoretiskt kan ha hänt avsevärt.

(Sen är nog 10 personer i släkten samtidigt på ett sjukhus väldigt ovanligt även gällande det vanliga fram och tillbaka till väntrummet.
Få svenskar har så stora släkter att 10 släktingar är på sjukhuset samtidigt.)
__________________
Senast redigerad av Lars365 2010-01-19 kl. 14:22.
Citera
2010-01-19, 21:56
  #4586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorma grön
Då står ord mot ord. Men jag vet utan att kunna avslöja varför och du spekulerar och vet inte någonting.

Inte för att det spelar så stor roll men är du en av släkten eller nån granne vid torpet.
Citera
2010-01-19, 22:46
  #4587
Medlem
jorma gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornulf
Inte för att det spelar så stor roll men är du en av släkten eller nån granne vid torpet.
Helt rätt! Det spelar ingen som helst roll.
Citera
2010-01-19, 23:02
  #4588
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Men ni är inte alla inne samtidigt i operations/behandlingsrummet och stör läkarens arbete, det är detta som är det extrema.
Och det är detta inga sansade människor gör. Utan då pratar vi klaner, religiösa sekter/släkter, osv, där man aldrig anpassar sitt beteende till situationen.
Dessa släkter/klaner/sekter kan eventuellt också ha en annan (religiös) syn på liv och död (dödshjälp) vilket förändrar vad som teoretiskt kan ha hänt avsevärt.

(Sen är nog 10 personer i släkten samtidigt på ett sjukhus väldigt ovanligt även gällande det vanliga fram och tillbaka till väntrummet.
Få svenskar har så stora släkter att 10 släktingar är på sjukhuset samtidigt.)
Då är siffran 10 så enorm så man måste fråga sig om det inte är en felräkning. Det skulle behövas en vertikal revision i den organisation som räknat fram denna enorma siffra. En 5-10 ggr dubbel dos av besökare räknat från normsvenska förhållanden. Där ser man direkt att det måste vara ett räknefel.
Citera
2010-01-19, 23:20
  #4589
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Då är siffran 10 så enorm så man måste fråga sig om det inte är en felräkning. Det skulle behövas en vertikal revision i den organisation som räknat fram denna enorma siffra. En 5-10 ggr dubbel dos av besökare räknat från normsvenska förhållanden. Där ser man direkt att det måste vara ett räknefel.

nja... Lägg till två nollor efter tian så får du något som skulle kräva en vertikal revision.

Ska man vara spydig så ska man vara det ordentligt.
Citera
2010-01-20, 00:02
  #4590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
En 5-10 ggr dubbel dos av besökare räknat från normsvenska förhållanden.
Inte normsvenska förhållanden, utan norm förhållanden, punkt. Att inte störa läkaren i sitt arbete är det normala och detta gäller i hela världen.
__________________
Senast redigerad av Lars365 2010-01-20 kl. 00:08.
Citera
2010-01-20, 07:39
  #4591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Inte normsvenska förhållanden, utan norm förhållanden, punkt. Att inte störa läkaren i sitt arbete är det normala och detta gäller i hela världen.

Torde varit synnerligen rörigt i rummet. Det var ju inte bara 10, utan fler än 10!
Till detta minst 3 personal.
Ska detta vara norm måste samtliga vårdavdelningar, vårdsalar, väntrum........byggas om på svenska sjukhus för att ta emot dessa nya "familjer".
Det var ju tur att det var lördag så alla kan vara lediga från jobb och annat.
Citera
2010-01-20, 10:51
  #4592
Medlem
Varför hakar ni upp er på att det var 10 anhöriga i rummet? Jag har tyvärr varit i en liknande situation och då ville inte bara jag och den andra föräldern få säga hej då, utan även mormor, morfar, farmor, farfar med resp, våra syskon, våra övriga barn och även ett par andra släktingar göra det. Och jag kan lova att vi inte är någon wt-familj, inte heller romer eller invandrare på annat sätt än att vi några släktled bakåt har rötter i vårt västra grannland.

Om nån av er var på väg att förlora ett barn, skulle ni då inte tillåta er närmsta familj att komma dit för att säga hej då och för att visa ert sitt stöd?
Citera
2010-01-20, 15:31
  #4593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickus
Varför hakar ni upp er på att det var 10 anhöriga i rummet? Jag har tyvärr varit i en liknande situation och då ville inte bara jag och den andra föräldern få säga hej då, utan även mormor, morfar, farmor, farfar med resp, våra syskon, våra övriga barn och även ett par andra släktingar göra det. Och jag kan lova att vi inte är någon wt-familj, inte heller romer eller invandrare på annat sätt än att vi några släktled bakåt har rötter i vårt västra grannland.

Om nån av er var på väg att förlora ett barn, skulle ni då inte tillåta er närmsta familj att komma dit för att säga hej då och för att visa ert sitt stöd?
Nja, det styrker bara de uppgifter jag har fått. Det är enligt andra källor inte särskilt vanligt att 10+ personer vakar kontinuerligt (en dryg dag) på salen när ett beslut som detta genomförs...

Värderar alltså inte i övrigt vad jag ser som fakta.
Citera
2010-01-20, 15:35
  #4594
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickus
Varför hakar ni upp er på att det var 10 anhöriga i rummet? Jag har tyvärr varit i en liknande situation och då ville inte bara jag och den andra föräldern få säga hej då, utan även mormor, morfar, farmor, farfar med resp, våra syskon, våra övriga barn och även ett par andra släktingar göra det. Och jag kan lova att vi inte är någon wt-familj, inte heller romer eller invandrare på annat sätt än att vi några släktled bakåt har rötter i vårt västra grannland.

Om nån av er var på väg att förlora ett barn, skulle ni då inte tillåta er närmsta familj att komma dit för att säga hej då och för att visa ert sitt stöd?

Naturligtvis dyker det upp de som tycker att allt som avviker från sina egna föreställningar är märkligt.

Uppgiften har framkommit av en anledning, och det är för att peka ut att det funnits ett antal personer vid sidan av vårdpersonal som kan placeras på (mord?)-platsen. Det kan ligga ligger i mångas intresse (Hurtig, vården etc) att detta framkommer.

Är det fakta i saken, så är det, värderingar om WT, romer, tungomålstalande fundamentalkristna eller helt enkelt bara anhöriga som turas om att vaka/stödja spelar ju ingen roll.
Citera
2010-01-20, 16:01
  #4595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
eller helt enkelt bara anhöriga som turas om att vaka/stödja spelar ju ingen roll.
+10 åt gången som turas om att vaka/stödja då!

Först dom +10 syskonen, sedan kommer dom +10 föräldrarna och byter av för att slutligen avlösas av dom +10 morbröderna.
Observera inte i väntrummet utan inne i operationssalen sittandes på apparater och sladdar.

Att sitta +10 personer (20 eller för den delen 30) i väntsalen är inget fel alls, det som inte är bra är ifall alla ska vara inne samtidigt i behandlingsrummet.
Det är helt respektlöst, både mot personalen och ens egna anhörig som vårdas!

Lägg ner och bara inse att +10 inne i behandlingsrummet är extremt både i Sverige samt i alla andra länder på jorden.
Man är nämligen i vägen och försämrar därmed vården utav den personen man bryr sig om och är släkt med.
Men att vara närvarande anser man vara viktigare än att vården blir 100%!

Nästa steg vore att vara +10 inne i ambulansen samtidigt som ambulanspersonalen försöker komma åt att göra livräddning.
__________________
Senast redigerad av Lars365 2010-01-20 kl. 16:41.
Citera
2010-01-20, 17:10
  #4596
Medlem
Aspsusas avatar
Lars365, jag tror du misstagit dig litet både vad gäller vilken situationen var då flickan avled, och angående hur man inom vården försöker ordna när det gäller "planerade dödsfall".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in