Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Så att du menar att med ett värde på serum-Na på 181 så lever man gott och hjärnan får inga ytterligare skador?
Nix, det menar jag inte. Jag inte har en aning om så är fallet.
Vad jag menar är att det inte går att
bevisa att den felaktiga hanteringen ledde till
det som skedde. Flickan föddes med andningsstillestånd/svåra andningsproblem.
Hur mycket som fanns av hjärnan i detta tidiga skede kollades inte. Röntgen gjordes senare.
Du tror inte att Elisabeth Brandt gladeligen åtalat sjuksköterskan för vållande alternativt dråp
om hon bara kunnat? Nu lades den utredningen ner. Men om du och sleepydoc3 vill så kan
ni säkert få henne eller PC att återuppta den utredningen.
Kan det vara så att HSAN har mörkat för åklagarna? Så att dom inte kunde åtala
sjuksköterskan. Jag menar med tanke på att dom inte skriver svart på vitt att
hon orsakade hjärnskadan utan istället anger ett värde på 181 som uppenbarligen
betyder att barnet tvärsäkert dog av det.