[quote=cordelia]
Citat:
Nej, jag vet verkligen inte om jag tycker att den ska ändras och jag anser väl samtidigt att en läkare bör ha mer koll på vad hon får göra än en förtvivlad anhörig/nyexad 20-åring som förfärades över hur hemsk döden var (alltså jag).
Nej om läkaren har gjort det åklagaren påstår är hon givetvis medveten om att hon agerade brottsligt?
[quote=cordelia]
Citat:
Ok, ja jag hade nog varit mer intresserad av en diskussion som liknade de i andra brott och kriminalfall på FB, alltså kring motiv, alternativa gärningsmän osv.
Jag har uppfatta det som att du konstant förfasats över att andra gärningsmän kommit på tal. Du har ju inte så många att välja på?
[quote=cordelia]
Citat:
Ja där tänker vi helt olika, jag kan inte alls föreställa mig att denna fråga inte skulle vara utredd samma ögonblick som åklagaren beslutar om åtal. D v s om det inte är läkaren är det någon annan som gett injektionen.
Tyvärr har jag inte fått tag på FUP men av det som skrivits verkar det så.
[quote=cordelia]
Citat:
Sammanbrottet hos högpresterande människor kommer ofta plötsligt och oförutsett. Det kanske brast just i denna stund då hon hamnade med dessa förtvivlade och besvikan föräldrar?
I så fall verkar hon återhämtat sig väldigt snabbt. "Det finns inget som tyder på..."
[quote=cordelia]
Citat:
Ja och det kanske är är förklaringen till hennes lite märkliga utsagor, som att hon själv destruerade sprutorna t ex.
Det är inte alls märkligt att hon destruerat sprutorna själv. Läs SoS bla.
[quote=cordelia]
Citat:
Fast om det är en i övrigt duktig och pålitlig läkare som "går in i väggen" och gör detta tycker faktiskt jag att det är väldigt tragiskt ändå. Det var trots allt inte en frisk människa hon dödade i så fall utan ett barn som led.
Det är en helt annan sak. Där är jag ganska krass. Kan det bevisas som åklagaren påstår skall hon givetvis dömas ändå. Det är inget som jag direkt vlägger värderingar i.
Citat:
Fast jag pratar här om en enda injektion...
Jag undrar om du ännu förstått vad som hände. Slutet är alltid bara ett.