2009-03-05, 16:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Holmlinfallet är inte enda fallet där åklagare betett sig som värsta sortens svin. Lustigt att du hann sätta dig in i det så snabbt som du gjorde, då har du bara krusat på ytan.

Så länge maktmyndigheter ljuger så misstror jag allt de säger allt de gör.

En offentlig tjänsteman ljuger när läpparna rör på sig. Det skall man ha som grundinställning när de uttalar sig. Se bara på alla socialtjänster. Hur många gånger har man inte hört om undanflykter som i fallet med Louise i Vetlanda?

I det här fallet så har tjejens livsupphållande system stängts av för att hon bedömdes som hjärndöd.
Det är inte ens läkares beslut det sker i samförstånd under moget övervägande av flera läkare och i samråd med närstående.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15454824&postcount=190
Citera
2009-03-05, 16:10
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Där satt den som kuken i skruvstät´! Intressantare blir det imorgon

Tack för länken!

Intressant att respiratorn INTE har något med målet att göra. Vad kan det vara då? Någon medicin i flickans blod som hon inte alls skulle ha? Eller en extremt hög dos lugnande?
Citera
2009-03-05, 16:10
Medlem
Citat:
Holmlinfallet är inte enda fallet där åklagare betett sig som värsta sortens svin. Lustigt att du hann sätta dig in i det så snabbt som du gjorde, då har du bara krusat på ytan.

Så länge maktmyndigheter ljuger så misstror jag allt de säger allt de gör.

En offentlig tjänsteman ljuger när läpparna rör på sig. Det skall man ha som grundinställning när de uttalar sig. Se bara på alla socialtjänster. Hur många gånger har man inte hört om undanflykter som i fallet med Louise i Vetlanda?

I det här fallet så har tjejens livsupphållande system stängts av för att hon bedömdes som hjärndöd. Det är inte ens läkares beslut det sker i samförstånd under moget övervägande av flera läkare och i samråd med närstående.

Lustigt? Jag är väll inte helt från flötet och helt fri från empati känslor?

Och nej. Detta målet har ingenting med den avstängda respiratorn att göra
Citera
2009-03-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Tack för länken!

Intressant att respiratorn INTE har något med målet att göra. Vad kan det vara då? Någon medicin i flickans blod som hon inte alls skulle ha? Eller en extremt hög dos lugnande?

Ja som jag skrev tidigare i tråden. Något STORT utöver det som media har gått ut med måste ha hänt.

Tidigare har vi bara tjaffsat och eltat respiratorn. Men nu har vi svart på vitt att vi måste se bortanför den aspekten
Citera
2009-03-05, 16:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Edit: Självklart begår alla levande varelser misstag. Men inom allting får det ju för fan finnas måtta på hur mycket man klantar till det.
Visst. Och det är för att avgöra om någon inom sjukvården har klantat till det utan måtta som Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd existerar. Det är en uppgift som traditionellt har ansetts höra hemma där, snarare än hos någon medicinskt helt okunnig kammaråklagare Tjohejsan.

Citat:
Jag vet mycket väl vad det innebär. Men det finns många bebisar som har klarat sig igenom en så mycket förtidig förlossning. Men orsaken till hjärnskadorna på bebisen var väll b.la att sköterskorna blandat ihop ampuller med saltlösningar o.s.v?
För det första vet vi inte om det var så. För det andra är det synnerligen egendomligt att anhålla en överläkare för mord för att en sköterska har klantat sig.
Citera
2009-03-05, 16:12
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Anledningen till varför färre dör på sjukhusen när det är läkarstrejk är för att folk dör i sina hem istället. Om vi stängde ner all sjukvård skulle det inte förekomma några dödsfall inom den svenska sjukvården.
Så enkelt är det inte, för det var inte sjukvårdsstrejk det var frågan om, det var läkarstrejk. Nu är det ju över 20 år sen vi hade läkarstrejk i Sverige, mig veterligen.

Citat:
Som sagt är det säkert inte obefogat. Om läkaren på akutmottagningen där basejumparen kommer in doserar honom 10ggr dosen kan säkert den läkaren också få sig en tjusig brottsrubricering
För att fatta mig kort: du har helt fel och vet inte ett endaste j-a dugg om vad du pratar om.
Citera
2009-03-05, 16:12
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Vad tycks om det här scenariot då? Läkaren ser att ungen är ett kolli, tycker synd om föräldrarna och tänker att barnet ändå inte kommer att leva och att dödshjälp är det enda rätta ur en humanistisk synvinkel. Inte så osannolikt längre va?

I teorin är det givetvis möjligt, men det verkar osannolikt att det sker på ett så klantigt sätt att det upptäcks av en lekman i just detta fall, där föräldrarna tycks ha haft så mycket klagomål på vården redan innan.

Tycker du inte att det är lite väl mycket som händer just den familjen?
Citera
2009-03-05, 16:14
Medlem
SingleStars avatar
Från nyhetskanalen

http://nyhetskanalen.se/1.880504/2009/03/05/respirator_hor_inte_till_malet

Citat:
På Astrid Lindgrens barnsjukhus ställde man på torsdagen in ett flertal planerade operationer som inte var direkt nödvändiga. Personalen uppges vara skakad över gripandet och man håller krismöten. Även där undrar man vad den kvinnliga läkaren anklagas för.

Varför får ingen veta vad anklagelsen rör sig om?
Citera
2009-03-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Visst. Och det är för att avgöra om någon inom sjukvården har klantat till det utan måtta som Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd existerar. Det är en uppgift som traditionellt har ansetts höra hemma där, snarare än hos någon medicinskt helt okunnig kammaråklagare Tjohejsan.

För det första vet vi inte om det var så. För det andra är det synnerligen egendomligt att anhålla en överläkare för mord för att en sköterska har klantat sig.

Nu har vi t.om kommit så långt i diskussionen att vi nästan vet att det varken rör sig om feldoseringen den gången, eller den avstängda respiratorn. Det blir som sagt jäkligt intressant att följa detta
Citera
2009-03-05, 16:16
Medlem
Citat:
Från nyhetskanalen

Det är väl på grund av den där s.k 'förundersökningssekretessen'?
Citera
2009-03-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
För att fatta mig kort: du har helt fel och vet inte ett endaste j-a dugg om vad du pratar om.

Men helvete. Nu börjar jag bli riktigt jävla trött på dig. Istället för att snika in sånnahär grejjer hela jävla tiden och bara väsa till någon gång kan du väll förhelvete försöka utforma dig lite bättre? Fan är du påtänd eller vad fan grejjar du med?!
Citera
2009-03-05, 16:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Från nyhetskanalen

Från din egen länk
Citat:
Då kvinnans advokat omfattas av förundersökningssekretessen kan han dock inte berätta vad kvinnan påstås ha gjort.
Pga det fetstilta kanske?

Dock har jag svårt att tro att personalen är helt ovetandes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in