2009-03-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Att åklagerskan inte vet brottsrubricering beror på att hon svamlar. Det borde vara skäl för att häktningen nekas i domstolen och att åklagerskan förklaras hjärndöd på platsen. Även kackerlackor kan leva utan hjärna.

Att hon vill ändra(?) brottsrubriceringen lutar ju iaf åt att hon inte har på fötterna för mord. Man kan ju inte dömas för t ex dråp om rubriceringen är mord. Frågan är varför i helvete hon tog i så ifrån början isådanafall? Sensationslysten? Klimakterievallningar?
Citera
2009-03-05, 15:56
Medlem
Citat:
Är du helt jäkla korkad? Åklagare ljuger och gör det ofta och gör det med uppsåt och har det som syfte att få manifestera sin klena lilla makt. Dessutom gör de det i syfte att skaffa fler poäng i sin lilla plockepinnjakt.

Vad anser du om åklagarens roll i Holmlinfallet?

Vad anser du om åklagarens roll i dialysmålet?

Jag hade ingen aning om vad "Holmlin" fallet var. Tills dess att jag nu mottog detta arga inlägg från dig och bestämde mig för att läsa om det.

Just detta fallet är riktigt äckligt rent ut sagt. Smutsigt, för jävligt hur en man i maktposition kan förstöra livet för någon.
Jag behöver nog inte förklara min ståndpunkt tydligare i detta fallet. Dialysmålet har jag ingen aning om vad det är heller. Men jag antar att det är något liknande.

Detta förekommer. Det går inte att komma ifrån. Men vad är det som får dig att tro att detta målet med den lilla flickan skulle vara av ett just sådant fall?
Som sagt, vi får se. Tills dess får jag lita på att ordningsmakten har utfört ett fullt befogad beslut
Citera
2009-03-05, 15:57
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Du kan ju se på Christer van der Kwast och hans yrkesutövning oxå.

För övrigt dör det färre personer på sjukhus när det är läkarstrejk. Detta beror tex på att operationer kan misslyckas av olika skäl.

Anledningen till varför färre dör på sjukhusen när det är läkarstrejk är för att folk dör i sina hem istället. Om vi stängde ner all sjukvård skulle det inte förekomma några dödsfall inom den svenska sjukvården. Bara som en liten reflektion, den 12 september 2001 förekom inte en enda flygincident i amerikanskt luftrum med trafikflygplan.

Kwasten spelar ju i en egen division. Blir jag någonsin åtalad är det honom jag vill ha som åklagare, då spelar det ingen roll hur dålig advokat man än har, utgången är lika given som Brasiliens landslag mot Enskede IKs b-lag i fotboll där det senare laget har var och en druckit en 75:a Explorer var.
Citera
2009-03-05, 15:57
Medlem
från ab:

Citat:
Inte samma läkare
– Fruktansvärt besvikna och ledsna gick jag och min sambo hem. Smärtorna blev bara värre och värre, men jag vågade inte åka in igen för jag ville inte träffa samma läkare.
– Men till slut hade jag så ont att jag bara grät och kunde inte gå. Så då blev det att åka in akut igen. Väl inne på akuten vid Karolinska så konstaterade de att det var förlossningsarbetet som var igång, jag var redan öppen nästan fyra centimeter.

Verkar ganska intellektuellt klent att sitta hemma med smärtor för att man är rädd för att träffa "samma läkare". Detta bäddade antagligen för en hel del komplikationer som uppstod senare.
Citera
2009-03-05, 15:59
Medlem
BoISarens avatar
"Respirator hör inte till målet"

Citat:
På onsdagskvällen framkom uppgiften att den tre månader gamla flickan vårdats i respirator på Astrid Lindgrens barnsjukhus och att läkarna valt att stänga av den. Men det har inget med anklagelsen mot läkaren att göra, säger advokaten.

-Det är ett missförstånd, innehållet i anklagelsen har inte med respiratorn att göra, säger Hurtig till TT.
Då kvinnans advokat omfattas av förundersökningssekretessen kan han dock inte berätta vad kvinnan påstås ha gjort.
http://nyhetskanalen.se/1.880504/2009/03/05/respirator_hor_inte_till_malet
Citera
2009-03-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Ska vi börja håna folk eller vart fan vill du komma? Håll denna diskussionen på en seriös nivå eller byt forum din jäkla filur

Det var inte ett hån mot någon inblandad i detta mål, snarare åklagarens brottrubricering (alt dråp såklart). Känns som om det gick lite för fort fram, där åklagare fått avvakta för att inhämta information om fallet hon borde ha haft innan hon lägger på dessa tunga rubriceringar.
Citera
2009-03-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
från ab:

Verkar ganska intellektuellt klent att sitta hemma med smärtor för att man är rädd för att träffa "samma läkare". Detta bäddade antagligen för en hel del komplikationer som uppstod senare.

Det är absolut inte omöjligt. Men de riktigt stora skadorna uppstod väll först när sjuksköterskan gav barnet fel medicin? Hjärnblödningar o.s.v
Citera
2009-03-05, 16:01
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ooooh, nu blev det genast lite mörkare för Lindén! Hoppas att allt reder upp sig imorgon och att allt visar sig vara ett misstag för det vore en mardröm med en barnamördande läkare.

Citat:
Att åklagerskan inte vet brottsrubricering beror på att hon svamlar. Det borde vara skäl för att häktningen nekas i domstolen och att åklagerskan förklaras hjärndöd på platsen. Även kackerlackor kan leva utan hjärna.
Åklagare har ofta alternativa rubriceringar, det hör processrätten till.
Citera
2009-03-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Där satt den som kuken i skruvstät´! Intressantare blir det imorgon
Citera
2009-03-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylph
Det var inte ett hån mot någon inblandad i detta mål, snarare åklagarens brottrubricering (alt dråp såklart). Känns som om det gick lite för fort fram, där åklagare fått avvakta för att inhämta information om fallet hon borde ha haft innan hon lägger på dessa tunga rubriceringar.

Som sagt är det säkert inte obefogat. Om läkaren på akutmottagningen där basejumparen kommer in doserar honom 10ggr dosen kan säkert den läkaren också få sig en tjusig brottsrubricering
Citera
2009-03-05, 16:04
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Jag hade ingen aning om vad "Holmlin" fallet var. Tills dess att jag nu mottog detta arga inlägg från dig och bestämde mig för att läsa om det.

Just detta fallet är riktigt äckligt rent ut sagt. Smutsigt, för jävligt hur en man i maktposition kan förstöra livet för någon.
Jag behöver nog inte förklara min ståndpunkt tydligare i detta fallet. Dialysmålet har jag ingen aning om vad det är heller. Men jag antar att det är något liknande.

Detta förekommer. Det går inte att komma ifrån. Men vad är det som får dig att tro att detta målet med den lilla flickan skulle vara av ett just sådant fall?
Som sagt, vi får se. Tills dess får jag lita på att ordningsmakten har utfört ett fullt befogad beslut

Holmlinfallet är inte enda fallet där åklagare betett sig som värsta sortens svin. Lustigt att du hann sätta dig in i det så snabbt som du gjorde, då har du bara krusat på ytan.

Så länge maktmyndigheter ljuger så misstror jag allt de säger allt de gör.

En offentlig tjänsteman ljuger när läpparna rör på sig. Det skall man ha som grundinställning när de uttalar sig. Se bara på alla socialtjänster. Hur många gånger har man inte hört om undanflykter som i fallet med Louise i Vetlanda?

I det här fallet så har tjejens livsupphållande system stängts av för att hon bedömdes som hjärndöd. Det är inte ens läkares beslut det sker i samförstånd under moget övervägande av flera läkare och i samråd med närstående.
Citera
2009-03-05, 16:05
Medlem
BoISarens avatar
Från min tidigare länk (min fetmarkering)
Citat:
På Astrid Lindgrens barnsjukhus ställde man på torsdagen in ett flertal planerade operationer som inte var direkt nödvändiga. Personalen uppges vara skakad över gripandet och man håller krismöten. Även där undrar man vad den kvinnliga läkaren anklagas för.
Nog måste det finnas misstankar bland kollegor och arbetskamrater om vad det skulle kunna röra sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in