2013-06-06, 11:25
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Menade att rent juridiskt så kan de inte bli bötfällda.

Fast det kan de väl visst? Det är bara knugen som har åtalsimmunitet.
Citera
2013-06-06, 11:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battler
Kul att blaskorna skriver om detta felsteg i trafiken som om det skulle göra den minsta lilla skillnaden om hon slapp undan totalt eller om hon fick böterna. Hon är ingen svensson, det är med våra pengar hon betalar.

Tycker att det är kul att polisen öht stoppade prinsessan. Jag är inte så säker på att man stoppar kungliga trafikdårar i andra monarkier.
Det visar väl att åtminstone fotfolket tycker att lagen ska vara lika för alla?
Citera
2013-06-06, 11:45
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tycker att det är kul att polisen öht stoppade prinsessan. Jag är inte så säker på att man stoppar kungliga trafikdårar i andra monarkier.
Det visar väl att åtminstone fotfolket tycker att lagen ska vara lika för alla?
Det troliga är väl att polisen inte såg vem det var som satt i bilen.

Och polismannen lät Ciggen åka utan böter eller något alls, det var först efteråt som någon högre upp inom polisen tog tag i det hela.
Citera
2013-06-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Vigsel på engelska...

Vilket kommer att innebära att SVT kommer ha en kommentator som översätter, till förbannelse för oss som kan engelska. Vigseln är alltså primärt för Chris och jänkarna, dock verkar det bara vara tyska, svenska och nordiska kanaler som sänder enl tv-tidningen. TV4 kohandlade sig till vigseln på Victorias bröllop, men Madeleines bröllop sänds i efterhand.
Citera
2013-06-06, 12:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Det troliga är väl att polisen inte såg vem det var som satt i bilen.

Och polismannen lät Ciggen åka utan böter eller något alls, det var först efteråt som någon högre upp inom polisen tog tag i det hela.

Men om de bara hade viftat iväg Ciggen när de såg att de var hon så hade hon kommit undan.
Rapporterar ingen till befälen blir det ingenting.
Sånt händer varje dag.
Citera
2013-06-06, 12:12
Medlem
Kul att hennes trafikförseelser får större uppmärksamhet än hennes bröllop.
Det är så vi vill minnas henne.
Citera
2013-06-06, 14:08
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nu star det sa har pa Expressen:

"Enligt honom kan polisen, som del i utredningen, begära in det tillstånd som länsstyrelsen utfärdat. I tillståndet, som Expressen.se tagit del av, står att undantag gäller ”för förare av Hovstallets i samband med statsbesök och motsvarande tillfälliga fordon”.

Hovstallets tolkning är att prinsessans bilfärd skett "i samband med statsbesök".
"

Detta later val rimligt, att Hovets bilar, under statsbesok, far nyttja bussfilarna. Inte mycklet att orda om dar egentligen.

Men...

Har har vi en prinsessa som utvandrat, skiter i Sverige och skiter i sin roll som sessa, forutom nar det galler glans och allt det dar. Nu passar det att forsoka nyttja det som kanske nyttjas kan.

Eftersom sessan sjalv valde att vifta med detta papper tyder det ju pa att hon ansett denna bilfard som "statsangelagenhet".

Jag som ar rojalist blir skogstokig pa detta.

T.om jag onskar att kungen faktiskt satter ner foten och sager "fine, vill du bo i NY gor det, vill du inte representera Sverige och sitta pa trakiga tillstallningar och se intresserad ut sa skit i det, men da kommer du ocksa forlora din HKH-titel, inte fa en krona i apanage".

Men det passar saklart inte damen. Hur kan Victoria & Madde blivit sa totalt olika som personer ?

Betank nar te.x Daniel genomgick sin njurtransplantation. Vickan akte trots det pa nagon tripp langt norrover med Norges & Danmarks kronprinsar, for det var bokat och man genomfor det man bokat.
Bilderna pa henne visade hur hon led, men likforbannat sa genomforde hon det.

Nar Madde var i NY och hade lovat gora ett besok hos nagon, men som hon da stallde in pga "stress" sa akte Vickan over, trots att hon da var mitt uppe i brollopsplanering och bestyr.

Otroligt !

Jag håller med i allt du säger, och jag är också rojalist. Inte bara Madeleine bär sig åt som en dumbom här. Även hovet visar prov på ett otroligt uselt omdöme när de kommenterar händelsen i efterhand. Det är oväsentligt om Madeleine hade rätt att att köra i den filen. Det är väl för fan bara att skriva på polisens papper, erkänna att man betett sig som en bortskämd fjompa, betala sina böter och hålla truten. Victoria skulle aldrig försöka vifta med ett sådant här tillstånd. Hon är klokare, duktigare och mer kompetent och ansvarstagande på alla sätt och vis. Och som om det inte vore nog så är hon snyggare också. Hoppas att kungen ger sin yngsta dotter en ordentlig uppsträckning så gammal hon nu är.
Citera
2013-06-06, 14:44
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Fast det kan de väl visst? Det är bara knugen som har åtalsimmunitet.

Det stämmer.
Citera
2013-06-06, 15:13
Medlem
Enzymes avatar
Det mest rakryggade hade ju varit att direkt betala boten då det handlade om ynka 1000 SEK! Tror det kan skada hennes och hela hovets anseende, som redan är lågt, att man försöker slingra sig ur situationen med snack om åtalsimmunitet. Sticker nog en del i ögonen hos vanligt folk. Vad rattar förresten Madde för bil?
Citera
2013-06-06, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Man kan slippa betala kyrkoskatt så varför skulle man inte kunna slippa betala till denna cirkus kallat kungahuset?

Låt fjanten vara kvar i Sverige under ett år så kommer vi kanske närmare ett avskaffande av monarkin.
Det krävs två riksdagsval innan vi kan bli kvitt kungahuset?
Citera
2013-06-06, 18:51
Medlem
om ca 4 år kommer äktenskapsproblemen ,men kul att dom är lyckliga nu
Citera
2013-06-06, 18:51
Medlem
Madeleine förefaller vara en ytlig och antiintellektuell kvinna. Tror hon är tråkig, då det bara finns ett skal med snygga skor och designerväskor. Hennes ögon ser hårda ut. När man ser henne med den tilltänkta, ser man två personer utan magnetism, som verkar uttråkade på varandra. Han tittar alltid på något annat än henne och hon ser tomt in i kameran. Jag tror det är ett spel för galleriet från hennes sida, för att visa Jonas att hon också "minsann kan". Tom hennes vänner verkar inte bry sig om henne så där vidare värst. De tycks många sida med Jonas´entourage. Det är synd att Madeleine inte fördjupat sig i kunskap och insight in i världens problem och politik. Det skulle ha gjort henne till en värdigare och intressantare person. Nu är hon mer som en bimbo, som gifter sig för giftandets skull. Ett bröllop där båda parter redan tycks redo för en kommande skilsmässa. Han ser ointresserad och svullen ut på något sätt. Lite som ofräsch innifrån.
.
Jag spår så här. Det blir snart skandaler i form av otrohet, alkohol och separation. Madeleine kommer att känna den smärta, som inget apanage i världen hjälper mot. Hon kommer senare i livet att utvecklas pga detta, ägna sig åt lidandets problematik i någon form och bli den människa vars potential hon redan nu bär inom sig men inte själv förstår. Så hoppas jag för hennes egen skull!
.
Silvia har alltid varit en värdig drottning. Mycket värdigare som kunglighet än sin man. Victoria är urtypen för en älskad landsmoder. Äkta ut i fingerspetsarna i allt hon gör. I sin roll som kronprinsessa, som mor, som hustru, som kvinna, ja allt. Vi i Sverige kunde inte ha en finare representant för vårt land. Sen har vi den här Sofia? Pust och puh. Är väl i nivå med sin partner. Men ett utvik? Hur löjligt kan Sverige bli+ Skall denna kvinna gälla som kunglighet? Skall vårt kungahus bli en fars eller inte? Men snygg är hon visserligen. Jag menar jämfört med de unga men numera åldrade hagasessorna. Det är ju sånt här trams med utvikningsflickor såväl som med kaffeflickor, som gör monarkin sårbar. Silvia och Vickan är smarta, så de vet detta och förhåller sig därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in