2014-02-27, 20:19
Medlem
Meyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag gick förbi en Expressen-löpsedel tidigare idag där det stod om "Hermans utbrott om nya prinsessan: FLYTTA HEM ELLER AVGÅ"

"Utbrott", alltså... det han sade var ju att hon borde utbildas i Sverige om hon skulle vara ett seriöst namn i successionsordningen. Men det är ju ytterst otroligt att hon skulle vara det ändå, vilket säkert föräldrarna inser.

Jo men jag får hålla med Herman (och riksmarskalken). Skall hon vara prinsessa av Sverige med chans på tronen (oavsett hur liten den är) så skall hon fostras i landet och kunna läsa och skriva språket felfritt. Det är lagen. Annars så kan hon bli hertiginna och bo var hon vill.
Citera
2014-02-27, 20:44
Medlem
Hon ser ut att ha väldigt fylliga läppar. Lite oväntat med tanke på Ciggens lilla mun och streck till läppar.
Citera
2014-02-27, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusdidnttap
Jag anser iafl att en svensk prinsessa och hertiginna iafl borde vara uppvuxen i Sverige och inte något jävla USA eller London.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18444803.ab

Kan man inte ens med sig att bo i landet som sin dotter ska vara prinsessa har ungen inte med den titeln att göra.

Å andra sidan kommer vi sannolikt aldrig att behöva gå så långt ner i successionsordningen.

"Lé-o-nårr", uttalade morfar Knugen flickans namn. Nej, jag kommer ändå att säga "Leo-nåår". Det gär väl typ alla andra, eller?
Citera
2014-02-27, 22:45
Medlem
HighwayDelights avatar
"Leonor" eller vad afkomman nu än må vara döpt till, det känns som att något fattas i namnet.
Måste folk döpa sina ungar till så jävla konstiga namn?
Citera
2014-02-28, 00:55
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyven
Jo jag ondgjorde mig också över detta tidigare i tråden, delvis därför att det då innebär att Sophia och C-Ps eventuella barn också måste bli prinsar och prinsessor. Snart sitter vi där med 10-15 st. Ren inflation! Nej, hertiginna hade varit bättre för kungahuset på sikt.

Vare sig Norge, Danmark, Nederländerna eller Spanien för så här. Endast tronföljarens barn blir prinsar och prinsessor.

Belgien verkar dock göra som Sverige. Där har man för tillfället 16 prinsar och prinsessor som är söner och döttrar till andra prinsar och prinsessor.
Jag håller helt med dig i sak, men å andra sidan låt de hållas...nåt säger mig att pappa kungen blir den siste som får dela ut officiella kungliga höghetstitlar i det här landet så varför inte passa på!

Sen kan de få kalla sig prins och prinsessa bäst de vill när monarkin är avskaffad, finns ju massvis av prinsar med oklart ursprung i världen, prinsen Aschenbecher von Hohenprutt-Saxenhosen typ.

Jag är alltså inte republikan, dock ingen fan av familjen Bernadotte...känns som de driver monarkin i sank i allt snabbare takt. Men den som lever får se. Är jämngammal med Victoria så kanske får se henne stiga upp på tronen. Men jag undrar det. Kungen kan säkert bli en 90 år och då kan ju samhället se vääääldigt annorlunda ut.
Citera
2014-02-28, 12:57
Medlem
Meyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Jag håller helt med dig i sak, men å andra sidan låt de hållas...nåt säger mig att pappa kungen blir den siste som får dela ut officiella kungliga höghetstitlar i det här landet så varför inte passa på!

Sen kan de få kalla sig prins och prinsessa bäst de vill när monarkin är avskaffad, finns ju massvis av prinsar med oklart ursprung i världen, prinsen Aschenbecher von Hohenprutt-Saxenhosen typ.

Jag är alltså inte republikan, dock ingen fan av familjen Bernadotte...känns som de driver monarkin i sank i allt snabbare takt. Men den som lever får se. Är jämngammal med Victoria så kanske får se henne stiga upp på tronen. Men jag undrar det. Kungen kan säkert bli en 90 år och då kan ju samhället se vääääldigt annorlunda ut.

Eller hur? Man upphör aldrig att förvånas hur "fel" de gör. Dessvärre är det väl så att det faktum att folk inte bryr sig gör att monarkin urholkas ännu snabbare. "Låt dem göra som de vill. De är ju vanligt folk." Herman L och andra historiker måste lida stort när de ser vartåt det barkar. Vi får se om Victoria kan få skutan på rätt skepp den dag hon tar över. Jag tvivlar dock.

OnT: Såg att de var på promenad till barnläkaren i NYC idag. Trevligt att de gick dit. Väldigt oamerikanskt. Men de hade ingen vagn? Det måste varit tungt för Chris. Sådana där babyvaggor väger mer än man tror.
Citera
2014-02-28, 13:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyven
Eller hur? Man upphör aldrig att förvånas hur "fel" de gör. Dessvärre är det väl så att det faktum att folk inte bryr sig gör att monarkin urholkas ännu snabbare. "Låt dem göra som de vill. De är ju vanligt folk." Herman L och andra historiker måste lida stort när de ser vartåt det barkar. Vi får se om Victoria kan få skutan på rätt skepp den dag hon tar över. Jag tvivlar dock.

OnT: Såg att de var på promenad till barnläkaren i NYC idag. Trevligt att de gick dit. Väldigt oamerikanskt. Men de hade ingen vagn? Det måste varit tungt för Chris. Sådana där babyvaggor väger mer än man tror.

Att prata monarki i den här tråden är OT. Att skvallra om att Ciggen och Fyllot är ute och visar upp sig och Fimpen för alla paparazzisar är helt OnT.
Citera
2014-02-28, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Att prata monarki i den här tråden är OT. Att skvallra om att Ciggen och Fyllot är ute och visar upp sig och Fimpen för alla paparazzisar är helt OnT.

Är det Fyllot och Fimpen som är de nya medlemmarna i Löjliga Familjen?
Hur är det med Estelle då, kallas hon fortfarande Lytet i detta forum?
Citera
2014-02-28, 17:25
Medlem
Meyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Väl medveten! Det var därför jag snyggt och smidigt gled över på att kommentera deras promenad. M ser för övrigt riktigt snygg ut. Frisk och sund får man förmoda och inte en cigg så långt kameran nådde.
Citera
2014-02-28, 19:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Är det Fyllot och Fimpen som är de nya medlemmarna i Löjliga Familjen?
Hur är det med Estelle då, kallas hon fortfarande Lytet i detta forum?

Självklart!
Citera
2014-02-28, 20:25
Medlem
Wajis avatar
Gissar ¨på att hon är gravid om 4 månader igen. Tror hon bestämt sig för att ha en inom kort igen.
Citera
2014-03-01, 18:27
Medlem
DIEXELs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18462126.ab

Vilket skämt till prinsessa (madde) vi har...

Avsätt henne nu för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in