Citat:
Ursprungligen postat av
Meyven
Jo jag ondgjorde mig också över detta tidigare i tråden, delvis därför att det då innebär att Sophia och C-Ps eventuella barn också måste bli prinsar och prinsessor. Snart sitter vi där med 10-15 st. Ren inflation! Nej, hertiginna hade varit bättre för kungahuset på sikt.
Vare sig Norge, Danmark, Nederländerna eller Spanien för så här. Endast tronföljarens barn blir prinsar och prinsessor.
Belgien verkar dock göra som Sverige. Där har man för tillfället 16 prinsar och prinsessor som är söner och döttrar till andra prinsar och prinsessor.
Jag håller helt med dig i sak, men å andra sidan låt de hållas...nåt säger mig att pappa kungen blir den siste som får dela ut officiella kungliga höghetstitlar i det här landet så varför inte passa på!
Sen kan de få kalla sig prins och prinsessa bäst de vill när monarkin är avskaffad, finns ju massvis av prinsar med oklart ursprung i världen, prinsen Aschenbecher von Hohenprutt-Saxenhosen typ.
Jag är alltså inte republikan, dock ingen fan av familjen Bernadotte...känns som de driver monarkin i sank i allt snabbare takt. Men den som lever får se. Är jämngammal med Victoria så kanske får se henne stiga upp på tronen. Men jag undrar det. Kungen kan säkert bli en 90 år och då kan ju samhället se vääääldigt annorlunda ut.