2011-06-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullgubben
Om du varit på tolvstegsmöten känner du igen annonsen som en "delning" eller en "lifestory".

Hur det var, vad som hände och hur det blev, dessa tre ska en delning innehålla.

-Precis som i annonsen var det ju alltid misär och elände, känslomässigt och/eller fysiskt och ekonomiskt.

-Vad som hände är "kapitulationen", tolvstegsprogrammet, minnesotabehandling (samma sak) eller annat programrelaterat.

Hur det är nu, ja det är solsken och fågelkvitter, massor med vänner och blabla tack vare "programmet".

man kan urskilja några av stegen i texten, tex steg 1:
"Kapitulationen var början på tillfrisknandet. Hon var på behandlingshem i sex veckor och började gå regelbundet i självhjälpsgrupper."

Steg 11:
"Det är något jag tackar för varje morgon och kväll."
osv.

Texten förklarar grundligt att Sarah inte är som andra människor, hon förstår bara en annan alkoholist. Precis så vill tolvstegsprogrammet att medlemmarna ska tänka för att hålla dem kvar och finansiera sekten (ja, cheferna tjänar miljoner varje år).

Det är numera konstaterat att tolvstegsprogrammet är verkningslöst mot alkoholism, till och med hälsovådligt.

På med bullshitfiltret.
Ha-Ha vilket djävla pucko du är ! Vilka chefer pratar du om??? Du är antagligen en obotlig missbrukare själv som inte vill ta tag i sitt liv och då snackar du ner 12-stegsprogrammet för att du inte pallar faca ditt eget liv! Så djävla patetiskt! Låter som Jonas Gardell, spyr ut sin ångest å klagar på andra för att slippa se sin egen skit!!!!!!!!!!!
Citera
2011-06-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Vart nykter rätt länge nu, mår bättre för varje dag dock är vissa dagar tunga då verkligheten kommer ikapp en.

Tänkte fråga om det är någon i denna tråd som sitter på några tips på hur man bryter med sitt gamla umgänge?

Känns som de naglar sig fast o försöker dra mig in mig i missbruk igen.

Går du på AA eller NA-möten träffar du folk som vill leva drogfritt och de brukar ha fester, umgås mm
Citera
2011-06-09, 18:10
Medlem
Citat:
Jag säger inte att historian är falsk, vad jag säger är att Sara bajsar ur sig programfloskler, dogmer i media. Hon utövar det tolfte steget som lyder enligt följande:

"När vi, som en följd av dessa steg, själva hade haft ett inre uppvaknande försökte vi föra detta budskap vidare till andra alkoholister och tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter." Alldeles bredvid annonsen finns länkar till AA, Alanon osv.

Hon tror säkert att det hon säger är sant men vad hon säger är inplanterade dogmer. Du kan läsa om mental styrning, mind control här:
http://missbruksportalen.blogspot.com/2011/02/vad-ar-mind-control.html

Vad som är skönt att se är att det inte längre står utskrivet i annonserna att "AA räddade mitt liv" eftersom det blir mer och mer känt bland gemene man att AA är just Bullshit. På med bullshitfiltret.

Ps. Jag såg att hon ska dela sin lifestory eller vad hon nu ska säga i radio också. Vi kan ju roa oss med att bocka av dogmer. Ds
Hoppas du trivs i dimman
Citera
2011-06-09, 19:24
Medlem
Aamons avatar
Peace08: Du gör ju bara bort dig o visar att fullgubben har rätt. Sen att du skriver runt på andra trådar och försöker värva medlemar gör dig bara mer patetisk. Du är en sektmedlem (syns på dina inlägg) inte någon skillnad på dig o tex någon medlem i scientologerna,jehovas vittne mm.
Senast redigerad av Aamon 2011-06-09 kl. 19:33.
Citera
2011-06-09, 19:30
Medlem
Flickidols avatar
Peace08: vad fan vet du om fullgubbens drognyttjande? Och helt ärligt nu, skulle du inte palla cara nykter utan AA? Fatta, du är beroende av AA! Det enda du behöver för att hålla dig ren är ETT beslut: att hålla sig ren. Behöver inte gå på knogarna, behöver inte 12 steg, behöver inte leva i celibat, behöver inte gråta ut på möten, behöver inget annat än en tro på sig SJÄLV!
Citera
2011-06-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Ha-Ha vilket djävla pucko du är ! Vilka chefer pratar du om??? Du är antagligen en obotlig missbrukare själv som inte vill ta tag i sitt liv och då snackar du ner 12-stegsprogrammet för att du inte pallar faca ditt eget liv! Så djävla patetiskt! Låter som Jonas Gardell, spyr ut sin ångest å klagar på andra för att slippa se sin egen skit!!!!!!!!!!!

Hej Peace08!

Vilka chefer jag pratar om? Vet du inte vilka dina chefer är? Verkar inte det lite underligt, du springer på möten och tolvstegar hit och dit, kan säkert en stor del av litteraturen utantill men vet inget om AA:s ekonomi?

Jag ska stilla din nyfikenhet, här kommer AA:s egna siffror från 2009.

AA:s ekonomi 2009
Högst kompenserade anställda 2009
GENERAL SERVICE BOARD OF ALCOHOLICS ANONYMOUS

Phyllis A. Halliday General Manager - 2 274 270,77 SEK
Donald Meurer, Asst Treasurer - 1 824 723,94 SEK
Valerie O`Neil SEK - 1 563 632,48 SEK
Doug Richardson, Asst Secretary - 1 223 800,58 SEK
Warren Stafford, Staff - 1 223 465,48 SEK
Eva Sanchez, Staff - 1 148 094,20 SEK
Olga Mesonjnik, HR Manager - 1 124 428,60 SEK
Adrienne Brown, Staff - 1 101 161,50 SEK

AA.s tillgångar: 2009 - 179 796 116,26 SEK

Alla royalties från litteratur går till privatpersoner, inte en spänn till vare sig välgörenhet eller forskning.

Nu är det så att jag redan vet ditt svar på detta, du kan backtracka från mina tidigare bjäbbningar med sektmedlemmar och kopiera och klistra in så slipper du skriva själv.

Du kommer snart att lämna walk over för du har inga hållbara argument i detta ämnet.
Citera
2011-06-09, 21:11
Medlem
Daddy Staphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Peace08: vad fan vet du om fullgubbens drognyttjande? Och helt ärligt nu, skulle du inte palla cara nykter utan AA? Fatta, du är beroende av AA! Det enda du behöver för att hålla dig ren är ETT beslut: att hålla sig ren. Behöver inte gå på knogarna, behöver inte 12 steg, behöver inte leva i celibat, behöver inte gråta ut på möten, behöver inget annat än en tro på sig SJÄLV!

Sant, sant. Min missbrukardoktor försökte i princip tvinga mig att gå på AA-möten. Men vad jag ska jag där å göra? Jag skiter faktiskt i andra alkisar. Jag bryr mig, numera, om mig själv och mina riktiga vänner i den ordningen.
Citera
2011-06-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aamon
Peace08: Du gör ju bara bort dig o visar att fullgubben har rätt. Sen att du skriver runt på andra trådar och försöker värva medlemar gör dig bara mer patetisk. Du är en sektmedlem (syns på dina inlägg) inte någon skillnad på dig o tex någon medlem i scientologerna,jehovas vittne mm.

ha-ha! Fan va du e kul!!! Vilka ord från en som inte har koll för 5 öre!!! Ta fram fakta där du bevisar att det är en sekt!!! Eller vakna du sen med kudden i munnen????
Citera
2011-06-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Staph
Sant, sant. Min missbrukardoktor försökte i princip tvinga mig att gå på AA-möten. Men vad jag ska jag där å göra? Jag skiter faktiskt i andra alkisar. Jag bryr mig, numera, om mig själv och mina riktiga vänner i den ordningen.

Varför skulle du gå på det om det är hon som missbrukar?
Citera
2011-06-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol

Flickidol, jag slänger tillbaka din fråga du ställde till mig till dig själv: va fan vet du om mitt beroende av AA??? (å om fullgubbens drognyttjande)

Ett beslut, jo jo, ENSAM E STARK! Tuffing där!!!
Citera
2011-06-09, 23:28
Medlem
Citat:
Hej Peace08!

Vilka chefer jag pratar om? Vet du inte vilka dina chefer är? Verkar inte det lite underligt, du springer på möten och tolvstegar hit och dit, kan säkert en stor del av litteraturen utantill men vet inget om AA:s ekonomi?

Jag ska stilla din nyfikenhet, här kommer AA:s egna siffror från 2009.

AA:s ekonomi 2009
Högst kompenserade anställda 2009
GENERAL SERVICE BOARD OF ALCOHOLICS ANONYMOUS

Phyllis A. Halliday General Manager - 2 274 270,77 SEK
Donald Meurer, Asst Treasurer - 1 824 723,94 SEK
Valerie O`Neil SEK - 1 563 632,48 SEK
Doug Richardson, Asst Secretary - 1 223 800,58 SEK
Warren Stafford, Staff - 1 223 465,48 SEK
Eva Sanchez, Staff - 1 148 094,20 SEK
Olga Mesonjnik, HR Manager - 1 124 428,60 SEK
Adrienne Brown, Staff - 1 101 161,50 SEK

AA.s tillgångar: 2009 - 179 796 116,26 SEK

Alla royalties från litteratur går till privatpersoner, inte en spänn till vare sig välgörenhet eller forskning.

Nu är det så att jag redan vet ditt svar på detta, du kan backtracka från mina tidigare bjäbbningar med sektmedlemmar och kopiera och klistra in så slipper du skriva själv.

Du kommer snart att lämna walk over för du har inga hållbara argument i detta ämnet.

Jag bor i Sverige så skicka fakta från Sverige tack! Eller tror du att man lägger pengar på mötena som går till Folk i USA? Har du varit på ngt möte eller?
Citera
2011-06-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aamon

Å du är Kalle Anka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in