2011-03-22, 19:41
Medlem
Mr-lalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Fan vad fel du har. Men bollen ligger hos dig. Se det som en möjlighet att faktiskt göra något vettigt istället för att gå runt i en dimma. Att vara hälsosam och träna funkar för mig. Du får hitta ett sätt som funkar för dig.

Att vara hälsosam och träna är precis det jag håller på med!

Det enda jag säger är att det tar lång tid för de flesta innan det nyktra livet har något roligt att erbjuda för en person med missbrukar personlighet och bakrund!

Inte det man vill höra alltid men så är det (OFTAST, INTE ALLTID)
Citera
2011-03-23, 01:07
Medlem
sjpatriks avatar
Jag har försökt att trappa ner på mitt drickande.. Går inte så bra.. Kan ta avstånd från alkohol i ett par dagar/veckor.. Sedan är jag tillbaks på ruta ett.

Alkoholsuget tar över min vilja oavsett om jag bestämt mig att dricka en öl.. Kvällen slutar med att jag blir full, kanske dags att söka professionell hjälp?
Senast redigerad av sjpatrik 2011-03-23 kl. 01:09.
Citera
2011-03-23, 01:12
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Känner igen mig i det du skriver. Själv så måste jag sluta med bensodiasepinerna som varit min "krycka" i ungefär tre år nu. Jag har dragit på mig skulder och gjort idiotiska saker, jag har extremt dåligt självförtroende och är livrädd för att sluta. Jag åkte för övrigt på en reaktiv psykos då jag var "tvungen"
att sluta föra ungefär två år sedan.

Jag har alltid sett tabletterna som ett hjälpmedel då jag förutom det otroligt dåliga självförtroendet har svår social ångest (fobi). Min flickvän är gravid och det enda jag vill är att få hjälp men jag saknar motivationen och är rädd att ta kontakt med beroendeenheten som jag varit in och ut på de senaste tio åren. Är idag 24 år.

Det sorgliga är hur mycket av de pengar jag haft som jag lagt ner på mitt missbruk. Jag vill inte lägga ut pengar på tabletter då min dotter föds inom en månad. Min flickvän har inte mått bra psykiskt heller och jag misstänker att det beror på mitt missbruk.. Jag är livrädd för att tappa allt. Jobb, flickvän, min kommande dotter osv, och jag vet att om hon skulle lämna mig så skulle jag fortsätta missbruka. Jag vill verkligen ta mig i kragen.. Men det har inte gått förr och det gör mig rädd.

Jag försöker just nu trappa ner på de illegala läkemedel jag äter, men lurar mig själv innerst inne då jag precis beställt mer tabletter för att "trappa ned på". Jag är fruktansvärt olycklig,apatisk, nervig och rädd då jag inte har min medicin.

Jag måste söka hjälp men jag vet inte hur.

Om du inte kan gör det för dig själv, gör det för din dotter! lycka till.
Citera
2011-03-23, 01:38
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Jag har försökt att trappa ner på mitt drickande.. Går inte så bra.. Kan ta avstånd från alkohol i ett par dagar/veckor.. Sedan är jag tillbaks på ruta ett.

Alkoholsuget tar över min vilja oavsett om jag bestämt mig att dricka en öl.. Kvällen slutar med att jag blir full, kanske dags att söka professionell hjälp?

Trappa inte ner. Kör Cold turkey. Hur mycket dricker du?
Citera
2011-03-23, 01:43
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Trappa inte ner. Kör Cold turkey. Hur mycket dricker du?

Kan få i mig 2-liter vin + några öl. Dricker annars en 75:a relativt enkelt.
Citera
2011-03-23, 01:51
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Kan få i mig 2-liter vin + några öl. Dricker annars en 75:a relativt enkelt.

Det är alldeles åt helvete för mycket. Du måste lägga av nu. Du får helt enkelt ta ett beslut för att nu jävlar är det slut på det här, totalt och kompromisslöst. Du måste nå en punkt när du inser att du Inte kan leva såhär längre. Du kommer också att få vänja dig med att det inte går att dricka bara lite grann. Du har ju försökt det och misslyckats gång på gång. Sätt ett sista datum och lägg av helt. Funkar inte det är det nog dags att ta kontakt med öppenvården i din stad.

Lycka till.
Citera
2011-03-23, 02:11
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Det är alldeles åt helvete för mycket. Du måste lägga av nu. Du får helt enkelt ta ett beslut för att nu jävlar är det slut på det här, totalt och kompromisslöst. Du måste nå en punkt när du inser att du Inte kan leva såhär längre. Du kommer också att få vänja dig med att det inte går att dricka bara lite grann. Du har ju försökt det och misslyckats gång på gång. Sätt ett sista datum och lägg av helt. Funkar inte det är det nog dags att ta kontakt med öppenvården i din stad.

Lycka till.

Det känns som att det är dags, då min flickvän vill ha barn. Får helt enkelt inse att jag inte tål alkohol.
Senast redigerad av sjpatrik 2011-03-23 kl. 02:18.
Citera
2011-03-23, 02:42
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Det känns som att det är dags, då min flickvän vill ha barn. Får helt enkelt inse att jag inte tål alkohol.

Både du och jag. Det är inte så farligt.

Några Fördelar;

Du slipper baksmälla
Du mår inte dåligt för det mesta
Du behöver inte lägga pengar på det.
Du slipper ångra alla dumheter du gör på fyllan och slipper att göra bort sig (även om man inte streakar genom Stockholm så kanske man är dryg mot flickvännen etc).

Nackdelar...

...

?

Så kör bara.
Citera
2011-03-23, 02:51
Medlem
sjpatriks avatar
Kaspen: Själv då? Lider du av ett missbruk?
Citera
2011-03-23, 02:53
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Kaspen: Själv då? Lider du av ett missbruk?

Japp! Har varit full varje dag i 4 år men är nykter sen 4e mars!
Citera
2011-03-23, 05:17
Medlem
kek123s avatar
Kikade bara in lite snabbt och vill säga till er alla, lycka till! Jag håller tummarna för varje person som ska sluta dricka. Har själv haft ett beroende men är nu "fri". Suget finns dock alltid kvar
Citera
2011-03-23, 14:06
Medlem
Är det bara jag som blir nått så otroligt sugen på alkohol när jag läser den här typen av trådar?
Försökt dra ner på drickandet men de funkade inte så jag började träna på gym med allt vad det innebär (inte helt lagliga tillskott). -Ta mig fan det bästa jag gjort mår som en prins o vågar/vill inte dricka pga kroppsligt förfall och roidrage som jag vet att skulle förekomma (hos mig iaf)

Lycka på er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in