2009-11-08, 19:52
Medlem
Minks avatar
Har inte druckit nåt på 3 dar. Och jag undrar varför egentligen... denna jävla ångest och det gör faan ont i varenda kroppsdel jag har. Plötsligt i en tand, sen i magen, sen i huvudet - denna jävla huvudvärk!!! Och darrningar och tristess och rastlöshet och meningslöshet... Jag känner mig mer onykter nu än jag nånsin varit förut... Om jag bara får några öl så jag kan bli normal igen! Hur faan orkar man??!!
Citera
2009-11-08, 21:09
Medlem
marskatts avatar
Jag kände mig likadan de första veckorna utan alkohol, såg ingen mening med någonting alls. Ville bara lägga mig ner och dö.
Jag hade semester och insåg att jag aldrig skulle klara av att hålla mig nykter själv, ringde jobbet 3e dan jag inte hade druckit alkohol och bad om hjälp.
Det var så pinsamt och jag skämdes som en hund när dom kom och hämtade mig för att köra mig till behandlingen samma dag.
Blev inskriven och fick antabus. Blev hemkörd och jag satt bokstavligen på händerna hela eftermiddagen för att inte rusa till systemet.
Jag grät över mig själv att jag hade hamnat där jag var.
Det tog över en vecka att sluta svettas och att bli av med darrningarna.
Fy fan vad jag mådde piss då.
Vill aldrig mer uppleva den känslan.

Nu idag 12 veckor senare mår jag bättre än på många många år. Men börjar också förstå att jag inte kan dricka som folk, aldrig mer en god öl eller ett glas rött.
Det känns sorgligt men jag vill inte dö, jag vill leva.
Citera
2009-11-09, 18:50
Medlem
livet är skit. räcker inte till för nån! min syster dör. jag kan inte göra nåt! hjällp mig!!!!
Citera
2009-11-10, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
livet är skit. räcker inte till för nån! min syster dör. jag kan inte göra nåt! hjällp mig!!!!

Men ta tag i det själv då, barnunge. Du pendlar mellan att skriva här och i alkistråden, trappa ner på drickandet så kommer din syn på livet bli bättre.
Citera
2009-11-10, 13:22
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Det skulle vara intressant att höra hur mycket och hur ofta ni som har blivit nyktra (eller håller på att bli) drack och hur länge.
Själv så krökade jag hårt i tio år, från det att jag var sjutton år tills jag blev tjugoåtta. Ojsan, det blev elva år det!
Fyra-fem dagar i veckan, alltid en sjuttiofemma per rus så att säga. Ibland blev perioderna ännu längre. Som värst två veckor, en sjuttiofemma om dagen.
Men så slutade jag bara eftersom jag inte ville dö. Fick dödsångest och skit. Upptäckte att jag inte längre mådde bra eller hade kul när jag söp.
För mig var det aldrig några problem att sluta. Ingen abstinens, ingenting. Men jag har förstått att flera av er andra har eller hade det besvärligare. Drack ni mer, oftare och längre än mig eller är det kanske individuellt. Jag tror aldrig att jag blev fysiskt beroende, på mig satt det i huvudet istället. Därför var det inte så svårt att lägga av.
Citera
2009-11-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Det skulle vara intressant att höra hur mycket och hur ofta ni som har blivit nyktra (eller håller på att bli) drack och hur länge.

Jag har druckit "för mycket" i ca 15 år. Har haft problem med skiten i ca 10 år.
Nu sista 3 åren så har det blivit mellan 8-10/dag 33cl starköl måndag till torsdag. Och 15-24/dag öl fredag- söndag. Kanske inte alla veckor sett ut så här, men dom flesta.
Ang mängden så tål jag mycket + att ölen dracks under lång tid. Vardagen mellan 16:00-24:00 och på helgerna kunde jag knäcka den första typ 08:00 och hålla på till sen natt.

Det jag saknar mest är "söndags fyllorna" dom va helt klart skönast.
Citera
2009-11-12, 16:35
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mördahund
Jag har druckit "för mycket" i ca 15 år. Har haft problem med skiten i ca 10 år.
Nu sista 3 åren så har det blivit mellan 8-10/dag 33cl starköl måndag till torsdag. Och 15-24/dag öl fredag- söndag. Kanske inte alla veckor sett ut så här, men dom flesta.
Ang mängden så tål jag mycket + att ölen dracks under lång tid. Vardagen mellan 16:00-24:00 och på helgerna kunde jag knäcka den första typ 08:00 och hålla på till sen natt.

Det jag saknar mest är "söndags fyllorna" dom va helt klart skönast.

Hur finansierar man ett sånt missbruk?
Citera
2009-11-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
Hur finansierar man ett sånt missbruk?

Jag har alltid haft en bra inkomst. Inga onödiga lån, endast huslån. Senaste åren har jag som stammis hos ölförsäljaren betalat 100-130/flaket. Nästan alltid druckit hemma = inga dyra krogöl. Inga resor, träningskort mm.
Så se det som 2000-2500kr/mån. Det har jag inte haft några problem att finansiera.

Jävla vilken bil jag kunde haft när man räknar på detta
Citera
2009-11-12, 23:29
Medlem
SinXs avatar
Funderar själv på att skära ner. Bukar köpa mig något sexpack i månaden som jag avnjuter under lika lång tid. Känns bara onödigt. Ska nog halvera mängden.
Citera
2009-11-13, 02:17
Bannlyst
Fan, vill inte kröka men det börjar suga redan nu inför helgen.
Den där rösten i huvudet som hittar på ursäkter för att ta några bärs börjar göra sig hörd.
Fan!
Citera
2009-11-13, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mink
Har inte druckit nåt på 3 dar. Och jag undrar varför egentligen... denna jävla ångest och det gör faan ont i varenda kroppsdel jag har. Plötsligt i en tand, sen i magen, sen i huvudet - denna jävla huvudvärk!!! Och darrningar och tristess och rastlöshet och meningslöshet... Jag känner mig mer onykter nu än jag nånsin varit förut... Om jag bara får några öl så jag kan bli normal igen! Hur faan orkar man??!!

Ta det lungt mannen, du måste inse fakta att det är en drog nästan värre än canabis du häckar kring.. 3 dar?? låt det bli 3 år så ska du nog få se på fylla..
Citera
2009-11-13, 04:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
*Text av öldrocker här*
Haha det är ju precis som filmen.. Den om han som grundade Hustler magasine..
Kungfilm..

Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Fan, vill inte kröka men det börjar suga redan nu inför helgen.
Den där rösten i huvudet som hittar på ursäkter för att ta några bärs börjar göra sig hörd.
Fan!

Tänk på lille mig då.. Jag har lyckats förvrängt hela ordninging.. Torsdag är av nån märklig anledning min dag... Det är fan egendomligt! Jag kan inte dricka som andra, NÄ, jag är fast vid torsdag.. Det är min dag det.. (ursäktar om denna post uppför sig stötande, men det är satanstorsdag!!)
Senast redigerad av SailerRipley 2009-11-13 kl. 04:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in