2009-09-12, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
jag e full igen. försökte sluta i tisdags kände att allt behövde få ett slut. men skakade o svettades så jävligt så va tvungen att dricka igen.

haha tankad klockan 15
Citera
2009-09-12, 21:34
Medlem
Jag vill fan inte garva, han har lyckats bli alkis, vilket kräver en del jobb ändå.

Jag dricker själv alkohol nu, men jag vet ännu iaf att jag kan sluta och återgå till normalt ev. intag just på den fronten.

Jag spelar inte allan på nåt vis, är man fast så är man, men kämpa för fasen, låt dig inte tas av detta.
Citera
2009-09-13, 07:51
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
jag e full igen. försökte sluta i tisdags kände att allt behövde få ett slut. men skakade o svettades så jävligt så va tvungen att dricka igen.

det där är ett helvete, när man kommit så långt att man super sig till en bakfylla som inte kan väntas ut, utan måste bekämpas med mer alkohol. Jag hamnar själv i den sitsen under semestrarna, då jag dricker i stort sett varje dag, när det sedan är dags att bryta den vanan blir jag grymt dålig, och ingen tror mig när jag säger att det är farligt med cold turkey, och att jag istället behöver minska successivt "du vill bara fortsätta supa" etc. Nu sist mådde jag så jävla dåligt att jag var övertygad om att jag skulle dö, skakade och kallsvettades, frös och kunde knappt gå. När jag äntligen fick tag i en öl så repade jag mig tämligen omgående. tyvärr är jag den typ av människa som gör allt till 110%, även när det gäller att supa. det finns liksom inga mellanting, OCH jag tycker alltför bra om att vara full.
Citera
2009-09-13, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
det där är ett helvete, när man kommit så långt att man super sig till en bakfylla som inte kan väntas ut, utan måste bekämpas med mer alkohol. Jag hamnar själv i den sitsen under semestrarna, då jag dricker i stort sett varje dag, när det sedan är dags att bryta den vanan blir jag grymt dålig, och ingen tror mig när jag säger att det är farligt med cold turkey, och att jag istället behöver minska successivt "du vill bara fortsätta supa" etc. Nu sist mådde jag så jävla dåligt att jag var övertygad om att jag skulle dö, skakade och kallsvettades, frös och kunde knappt gå. När jag äntligen fick tag i en öl så repade jag mig tämligen omgående. tyvärr är jag den typ av människa som gör allt till 110%, även när det gäller att supa. det finns liksom inga mellanting, OCH jag tycker alltför bra om att vara full.

Hur går det för dig nu då?
Citera
2009-09-13, 08:04
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Hur går det för dig nu då?

no probs. det är när jag är sysslolös och i stora kompisgäng som det drar iväg, nu är det jobb och träning som gäller.
Citera
2009-09-16, 11:02
Medlem
ReadAllTheSignss avatar
Är bara tvungen att skriva. som jag nog sagt tidigare har jag haft en depression i ca 2 år som jag inte trodde va alkohol relaterad men det verkar som så. krökade, ja nästan varje dag i 4a år och har varit så deprimerad att jag ibland övervägt att ta mitt liv. vart less på det så jag flyttade till en mindre by för att ta det lugnt med alkoholen (ett tag iaf) Så jag bestämde mig för att trycka i mig antabus så jag inte kunde supa. min tjej tvingade iväg mig på morgon promenader /jogging turer/ Gym /fiske. osv osv nu har jag gymmat och så ett bra tag (gått upp 10 kg ) och jag har inte mått så här bra på jag vet inte huuur länge! vilken vändning!
Så jag säger tack alkoholen tack för ingenting!
Citera
2009-09-21, 01:07
Bannlyst
Då var den nionde dagen utav 30 avklarade. Helgen har spenderats hemma och jag har fått saker gjorda som jag annars inte brukar ha tid med, såsom städning och lite pluggande till provet på onsdag.

Nu är det bara 3 veckor kvar, och jag känner att ingenting kan stoppa mig . Blivit bjuden på fest nästa helg men blir såklart ingen dricka för min del. Vågar dock knappt tänka på vilken reslig fylla det kommer bli den 11/10..

eller nej fan, det är ju en söndag. Aja då blir det ju automatiskt en vecka till, 5 veckor.. men skam den som ger sig
Citera
2009-09-23, 21:35
Medlem
Seanns avatar
Drack min sista grogg och öl i lördags
ska vara nykter nu

mitt mål är att vara nykter till nyår.
får se hur det går.
ska kasta mina sista öl i kylen imorgon.
Citera
2009-09-26, 01:50
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Drack min sista grogg och öl i lördags
ska vara nykter nu

mitt mål är att vara nykter till nyår.
får se hur det går.
ska kasta mina sista öl i kylen imorgon.

grattis idiot du klara dig inte ens 1 vecka
Citera
2009-09-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
grattis idiot du klara dig inte ens 1 vecka

Fick försöka flera gånger innan det till sist lyckades bli nyktert 1 vecka. Nu är det 3 veckor, känns väl rätt så okej men helgerna är förbannat jobbiga.
Citera
2009-09-26, 19:41
Medlem
har för 5:e gången bestämt mig att gå på ett AA-möte. bliur imorgon. nu är jag iof full, och kommer nog vara lite småberusad imorgon osckå. men jag hoppas AA kan ge mig nåt, kanske fylla det där grå hålet.
Citera
2009-09-27, 17:40
Medlem
blev inget idag. slutar dricka nån gång nästa mnånmad eller så, kanske till årsskiftet. det blir fint! dock önskar jag er andra lycka till!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in