Citat:
Ursprungligen postat av hapde
Jag har alltid haft i mina baktankar att bli nykter och ta livet för vad det är, men allt är så otroligt tråkigt ibland och då är det perfekt att trycka i sig lite benso eller röka en holk.
Jag har ingen direkt motivation för att sluta men till er som har det önskar jag er lycka till.
Jag har ingen direkt motivation för att sluta men till er som har det önskar jag er lycka till.
Känner igen mig i det du skriver. Själv så måste jag sluta med bensodiasepinerna som varit min "krycka" i ungefär tre år nu. Jag har dragit på mig skulder och gjort idiotiska saker, jag har extremt dåligt självförtroende och är livrädd för att sluta. Jag åkte för övrigt på en reaktiv psykos då jag var "tvungen"
att sluta föra ungefär två år sedan.
Jag har alltid sett tabletterna som ett hjälpmedel då jag förutom det otroligt dåliga självförtroendet har svår social ångest (fobi). Min flickvän är gravid och det enda jag vill är att få hjälp men jag saknar motivationen och är rädd att ta kontakt med beroendeenheten som jag varit in och ut på de senaste tio åren. Är idag 24 år.
Det sorgliga är hur mycket av de pengar jag haft som jag lagt ner på mitt missbruk. Jag vill inte lägga ut pengar på tabletter då min dotter föds inom en månad. Min flickvän har inte mått bra psykiskt heller och jag misstänker att det beror på mitt missbruk.. Jag är livrädd för att tappa allt. Jobb, flickvän, min kommande dotter osv, och jag vet att om hon skulle lämna mig så skulle jag fortsätta missbruka. Jag vill verkligen ta mig i kragen.. Men det har inte gått förr och det gör mig rädd.
Jag försöker just nu trappa ner på de illegala läkemedel jag äter, men lurar mig själv innerst inne då jag precis beställt mer tabletter för att "trappa ned på". Jag är fruktansvärt olycklig,apatisk, nervig och rädd då jag inte har min medicin.
Jag måste söka hjälp men jag vet inte hur.
Ska och måste ta ett uppehåll igen, ja ett uppehåll. Alla vet lika bra som jag att det inte är sista gången jag rör nåt. Utan jag måste lämna piss så soc och hela kalaset är lugna, men det gör inget för har ändå inte annat än rökt och käkat piller senaste halvåret känns det som.
tackar gud för b-vitamin och vatten
på gott och ont..