2009-11-19, 13:17
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
Tro det eller ej men jag ska sluta med alla droger förutom ciggen ;/. Detta ska förhoppningsvis hålla ett tag.

EDIT: måste erkänna att jag har en dos krypton kvar, glömde säga det =)

och det är du glad över att du har det kvar?. och du tycker det är tråkigt att lägga ned allt?
Citera
2009-11-26, 04:39
Avslutad
Nu gör jag ett nytt försök! Antabus (igen) 2 ggr per vecka borde vara lagom avskräckande. Min mage hatar mig idag, hoppas att det är övergående.

Frågan är bara hur i helvete man står ut med att veta att man under resten av livet aldrig kan få tillbaka det där grymma flowet som kommer efter tre öl (och som försvinner efter fem). Det där flowet där allt är roligt och intressant, och man är avslappnad, lycklig, smart och snygg. Det där flowet där man kan få jobbiga saker gjorda utan att svettas.

Jag slipper i alla fall bakfyllor. Jag slipper bakfyllor. I alla fall.

Jag slipper kolla all skit jag postade natten innan. Internet på fyllan kan vara jävligt jobbigt att städa upp dagen efter.
Citera
2009-11-26, 05:07
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nu gör jag ett nytt försök! Antabus (igen) 2 ggr per vecka borde vara lagom avskräckande. Min mage hatar mig idag, hoppas att det är övergående.

Frågan är bara hur i helvete man står ut med att veta att man under resten av livet aldrig kan få tillbaka det där grymma flowet som kommer efter tre öl (och som försvinner efter fem). Det där flowet där allt är roligt och intressant, och man är avslappnad, lycklig, smart och snygg. Det där flowet där man kan få jobbiga saker gjorda utan att svettas.

Jag slipper i alla fall bakfyllor. Jag slipper bakfyllor. I alla fall.

Jag slipper kolla all skit jag postade natten innan. Internet på fyllan kan vara jävligt jobbigt att städa upp dagen efter.

Internet på piller kan vara ganska intressant.
Citera
2009-11-26, 13:44
Bannlyst
Jag har en önskan att bli nykter från sinnesförändrande substanser som är narkotikaklassade. Det är jag som måste göra jobbet, ingen annan.
Citera
2009-12-01, 00:20
Medlem
Har försökt sluta festa på helgerna i flera veckors tid nu. men det går fan inte. Hur lyckas ni, Varje helg dyker det alltid upp nått. har alltid en bortförklaring. Har festat varje helg nu i snart 5 år. Känner hur jag bara blir tröttare o tröttare. Är antabus nått och ha? Kan man beställa det på internet. Mvh
Citera
2009-12-01, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amexlind
Har försökt sluta festa på helgerna i flera veckors tid nu. men det går fan inte. Hur lyckas ni, Varje helg dyker det alltid upp nått. har alltid en bortförklaring. Har festat varje helg nu i snart 5 år. Känner hur jag bara blir tröttare o tröttare. Är antabus nått och ha? Kan man beställa det på internet. Mvh

Du måste hitta något nyttigt alternativ helt enkelt. te.x träna.
Citera
2009-12-01, 23:50
Medlem
PontiakJohanzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Ta det lungt mannen, du måste inse fakta att det är en drog nästan värre än canabis du häckar kring.. 3 dar?? låt det bli 3 år så ska du nog få se på fylla..

Det ÄR värre än cannabis, väldigt mycket mer för den delen, nu påstår jag inte att cannabis är helt ofarligt, för det är det inte. Men att säga att säga att det är värre än alkohol är helt fel.

Starkt jobbat till er nyktra personer. Själv har jag inte druckit på 3 månader, inte för att jag tänkt sluta, eller har alkoholproblem för den delen. Utan för att det har helt enkelt blivit så.

Dock så går det åt en och en annan holk ibland, men inget jag planerar att sluta med, kanske ett litet uppehåll samt trappa ner lite. Gick från dagligen till någon gång i veckan istället.
Citera
2009-12-04, 16:09
Bannlyst
Blev en massa 50 % HB iförrgår..

Tagit igen så mycket som möjligt med ordentlig träning idag och nyttig kost. Blir jobb i helgen och således inget drickande.
Citera
2009-12-04, 21:36
Medlem
Pius IXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Funderar själv på att skära ner. Bukar köpa mig något sexpack i månaden som jag avnjuter under lika lång tid. Känns bara onödigt. Ska nog halvera mängden.
DRA ÅT HELVETE. Känns det bra att komma in här och berätta hur duktig du är? Jävla tönt.
Citera
2009-12-04, 21:44
Medlem
Pius IXs avatar
Allt gick åt helvete med allt. Min terapeut är en jävla tönt som inte fattar ett jävla horpiss. Jag har druckit mer än någonsin under de senaste tre veckorna. Min kropp börjar svälla upp, jag känner knappt igen mig själv. Bakfyllorna känns inte ens jobbiga längre. Jag brukar vakna upp mellan 03-05 med ganska mycket ångest, sedan dricker jag en liter vatten och går och lägger mig igen. Vid 11-12 sätter suget igång igen.

Jag vill aldrig förstöra ruset med mat. När jag vaknar och knäcker min första öl/glas vin känns det jävligt bra... och jag skiter i att äta... och somnar en stund... men på kvällen kommer ångesten och framförallt SVETTNINGARNA... och man lovar sig själv att dra ner på alkoholen. hahaha
Citera
2009-12-04, 22:33
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pius IX
DRA ÅT HELVETE. Känns det bra att komma in här och berätta hur duktig du är? Jävla tönt.
Citera
2009-12-04, 22:51
Medlem
Pius IXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Okej. Jag ska ge dig en ärlig chans. Varför skriver du i tråden? Känner du att ditt sexpack i månaden skapar problem för dig? För mig är du en kille som går in på en körskola och viftar med lappen och berättar hur svårt det är att fickparkera i uppförsbacke.

Och svara inte med en jävla smiley nästa gång. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in