Citat:
Ursprungligen postat av Fittslamsan
Jag är kompis med alkoholen och umgås ibland med exempelvis, grillen och några öl, bok och några öl, film och några öl. Detta stör mej enormt.
Jag intalar mej att jag kan dricka varje dag om jag vill för det är ju till och med nyttigt har jag läst i aftonbladet.. I perioder när jag vill lura mej själv, för att slippa ha ångest över min alkoholkonsumtion, så dricker jag varje dag litegrann. För det är ju så nyttigt !
Jag blir sällan full men ofta lullig. Ingen fara säger jag till mej själv.
Brorsan är likadan som mej och farsan är (var) likadan fast där har det eskalerat till 7.2or och hemgjort vin och smygsupande mitt på dagen vid ledighet. Farfar söp ihjäl sej mer eller mindre.
Detta med alkoholen gnager i mig ständigt och ligger ständigt och lurar i min hjärna.
Panik om jag inte hinner till bolaget en fredag, hemskt ölsugen varje kväll om jag inte jobbar.
Emellanåt ifrågasätter jag min relation till alkohol hårt och dricker mindre en period.
Jag skulle nog kunna fortsätta så här och ändå ha ett ganska långt liv.
Eller så kan jag sluta dricka helt ?
Slippa att det eskalerar med tilltagande ålder, slippa bakfylla och ångest för att jag gjort bort mej de få gånger som det är fest.
Skönt att skriva ner hur det faktiskt ligger till.
Alkohol är en lömsk smygande drog som jag borde lägga ner eller?
Tycker du gör rätt i att oroa dig lite - det är fan ett sundhetstecken hos dig!

Känner igen mig rätt rejält, fast inom andra områden.
Försökt sluta flera gånger nu under årens lopp, men när man bara vill bli av med ångesten och komma iväg från alla dumma tankar man kokat ihop så blir det lätt att man tar en dos till.
Fungerar faktist, ifall man inte har lust att dyka djupare in i en "vanföreställning" nykter.
Men i längden så dyker det bara upp mer och mer vanföreställningar, saker man måste bota sig med...
Hmm, vet inte vad jag rabblar om egentligen - har inte sovit ordentligt på snart en månad nu