Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Hur längesen hade du en nykter period sist?
Jag är ingen expert men min teori är att ju längre tid du varit alkad desto längre bakfylla i form av kemisk ångest.
Jag är inte alkis, eller ialf inte bara jag är blandmissbrukare. Går på det som får mig att glömma mina problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Durogesic
Det går över min kära vän! Som jag har förstått det så är det Opiater du gått på mest? det kan ta flera veckor/månader innan du blir återställd men du KOMMER att må bra igen om du verkligen håller upp länge! Vet exakt hur du känner dig och hur jävla meningslöst allt känns efter några dagars nykterhet - Det är förjävligt!
MEN det blir bättre med tiden!
ad
Sköt om dig!
EDIT: Föressten, töm din inbox.. Går inte att skicka PM till dig!
Jag går nog lika mycket på alkohol som opiater, men nu har jag en tid haft tillgång till ghb så har sluppit dricka.
Jag dricker oftast när jag inte har något annat att ta. Det är som en nödlösning eller som ett sätt att boosta.
Jag har varit "helgknarkare" i 7år. Jag har inte sen jag började med droger mått särskilt bra inombords. Det som har varit lyckan i mitt liv var när jag var ensam och 13år och kunde sno 2 st stilnoct av mamma så jag fick en bra natt med tillräckligt med sömn. Eller när jag kommer hem från jobbet och kan släppa allt och veta att jag har en räddning i lådan som kallas subutex om min ångest skulle bli för mycket. Är jag ledig en dag så måste jag bli berusad av något dagen innan. Annars så bryter jag ihop..
Så jag är nog mycket av en opioidmissbrukare, men mest blandmissbrukare.
Jag själv tror det vore bra om jag fick någon SSRI som fungerade, samt ångesdämpande och något att ta vid behov mot panikångest. Då hade jag nog kunnat njuta av livet lite mer ialf..
Förhoppningsvis så ordnar det sig snart.