2009-11-03, 23:12
Medlem
marskatts avatar
Stort grattis till alla som klarat av att vara nyktra/drogfria endast en dag och till alla andra också.
Jag går själv i behandling, Minnesota, är alkoholist.
I programmet ingår att vi ska gå på 3 AA-möten i veckan, första veckorna fattade jag inte hur jag skulle få tid till det, nu efter ca 3 mån. har det blivit en del av min vardag. Jag mår bättre för varje dag som går. Masade mig till gymet i helgen för 1a gången på flera år.

Ta en dag i taget!
Citera
2009-11-04, 16:33
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Hur längesen hade du en nykter period sist?
Jag är ingen expert men min teori är att ju längre tid du varit alkad desto längre bakfylla i form av kemisk ångest.

Jag är inte alkis, eller ialf inte bara jag är blandmissbrukare. Går på det som får mig att glömma mina problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Durogesic
Det går över min kära vän! Som jag har förstått det så är det Opiater du gått på mest? det kan ta flera veckor/månader innan du blir återställd men du KOMMER att må bra igen om du verkligen håller upp länge! Vet exakt hur du känner dig och hur jävla meningslöst allt känns efter några dagars nykterhet - Det är förjävligt!

MEN det blir bättre med tiden!

ad
Sköt om dig!

EDIT: Föressten, töm din inbox.. Går inte att skicka PM till dig!

Jag går nog lika mycket på alkohol som opiater, men nu har jag en tid haft tillgång till ghb så har sluppit dricka.

Jag dricker oftast när jag inte har något annat att ta. Det är som en nödlösning eller som ett sätt att boosta.

Jag har varit "helgknarkare" i 7år. Jag har inte sen jag började med droger mått särskilt bra inombords. Det som har varit lyckan i mitt liv var när jag var ensam och 13år och kunde sno 2 st stilnoct av mamma så jag fick en bra natt med tillräckligt med sömn. Eller när jag kommer hem från jobbet och kan släppa allt och veta att jag har en räddning i lådan som kallas subutex om min ångest skulle bli för mycket. Är jag ledig en dag så måste jag bli berusad av något dagen innan. Annars så bryter jag ihop..

Så jag är nog mycket av en opioidmissbrukare, men mest blandmissbrukare.

Jag själv tror det vore bra om jag fick någon SSRI som fungerade, samt ångesdämpande och något att ta vid behov mot panikångest. Då hade jag nog kunnat njuta av livet lite mer ialf..

Förhoppningsvis så ordnar det sig snart.
Citera
2009-11-05, 04:09
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Alkohol är ett avslutat kapitel. Det är ju trots allt ett gift och starkt lösningsmedel och jag tycker inte det hör hemma i människokroppen.

Kalla det en slags vördnad eller respekt för kroppen om du vill. Den kämpar oavbrutet med att hålla sig i balans och vara frisk och vad gör vi? Fyller den med sprit, tobak, allehanda droger och dålig "mat". Bra?

.

Ja det där är sant, man behandlar sin kropp som om den är en "idot som man ska kånka på " genom livet, den kämpar för att hålla sig frisk och stark, men ofta behandlar vi den som en illa sedd gäst i ens liv, eller en gammal och ej uppskattad trotjänare som bara ska ta och ta, allt vi utsätter den för...
Citera
2009-11-05, 04:24
Medlem
Ingoteras avatar
Trodde aldrig att jag skulle skriva i denna eller liknande tråd. Men jag ska iaf bli av med mitt missbruk och försöka få det till ett normalt bruk.
Har haft mest problem med Cannabis men har även blivit Benso, Alkohol, bla, det kommit över helt enkelt, nu på senare dagar. Tur som det var så tog det jag hade hemma slut samtidigt som pappa även kom och hade ett allvarligt samtal med mig ang drogerna pga en del missöden i samband med dem. Fick mig då en tankeställare i samband med det och inser att mitt missbruk inte längre påverkar mig utan även min familj.
Är verkligen glad att jag går på SSRI nu så jag inte haft möjlighet att ta Tjack, Mephedrone mfl. Hade jag kunnat det hade jag nog suttit väldigt mycket djupare i skiten.
Har inte hamnat så djupt än och både hoppas & tror att jag klarar igenom detta utan professionell hjälp.
Sist jag slutade så vart det besök på akutpsyket, tillbaka i missbruket efter 2 veckor nykter. Hoppas verkligen att man klarar av att bara bruka drogerna denna gången, har mkt mer vilja denna gången än sist. Annars får man lägga ner helt med allt.
Har nu suttit sömnlös och gråtandes nästan hela natten för att allt är så jävla kört i samband med drogerna och allt annat. Har inget spec att leva för och ett drogmissbruk att ta hand om. Kommer nog inte bli speciellt kul.

Ville passa på att berömma & gratulera alla som lyckats ta sig ur. Särskilt de som klarat av svårare missbruk. Hoppas allt går väl för er i livet!
Senast redigerad av Ingotera 2009-11-05 kl. 04:32.
Citera
2009-11-05, 08:21
Medlem
Till alla er som kämpar med ett problematiskt alkoholbruk/missbruk så vill jag rekommendera boken
"Makt, mod och motstånd" av Benny Haag.

Kolla även in webbsidan:
www.varannansvensk.se
Citera
2009-11-05, 12:06
Medlem
beastieboy99s avatar
11 dagar för mig nu...

Var på mitt första NA-möte på två år igår! Var sjukt nervös, vet egentligen inte varför. Det var ett riktigt bra möte och jag kände mig verkligen välkommen i gruppen! Riktigt bra gjort av mig! Det känns plötsligt som det finns en lösning...
Citera
2009-11-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
11 dagar för mig nu...

Var på mitt första NA-möte på två år igår! Var sjukt nervös, vet egentligen inte varför. Det var ett riktigt bra möte och jag kände mig verkligen välkommen i gruppen! Riktigt bra gjort av mig! Det känns plötsligt som det finns en lösning...
Jag har försökt sluta supa som en jude i Aushwitz försöker att slippa gaskammaren, men det går inte. det finns ingen lösning. bara döden. lycka till....
Citera
2009-11-06, 23:55
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Jag har försökt sluta supa som en jude i Aushwitz försöker att slippa gaskammaren, men det går inte. det finns ingen lösning. bara döden. lycka till....

Blev väldigt ledsen när jag läste det här... Jag hoppas så mycket en människa kan hoppas att du fixar det så småningom! Ta en dag i taget, du måste ju inte sluta imorgon.
Citera
2009-11-07, 04:36
Medlem
du verkar ju sitta i en jävla dålig sits! det enda jag kan föreslå. för jag såg att du hade flera punkter som måste fixas. såsom jobb, körkort etc.

som jag ser på det ska du ju inte försöka lösa alla punkter samtidigt! det lär slå tillbaka dig som faan och du kanske hamnar ännu mer i skiten.
först sluta dricka. hur du fixar det får du lösa själv!
ta det lugnt i ett par månader. sköt kontakt med myndigheter och så. och få en någorlunda grund att stå på. bara fokusera på dig själv och att sluta dricka. sen kan du sakta men säkert lösa dom andra punkterna!!
Citera
2009-11-08, 17:31
Medlem
6 månaders nykterhet idag På farsdag och allt.
Citera
2009-11-08, 18:46
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mördahund
6 månaders nykterhet idag På farsdag och allt.
Inte en droppe, eller inte berusad ?
Citera
2009-11-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Inte en droppe, eller inte berusad ?
Under 10 öl på denna tid. Alla utom en har varit till mat.

Dricker alkoholfria öl. Funkar bra för mig när man blir sugen. Har alltid ett gäng kalla i kylen (alkoholfria)

Det här med att det varit till maten är faktiskt för att jag alltid varit intresserad av att äta gott med "rätt" öl till. Men det har ju alltid spårat ut med flera och flera.
Men nu sista tiden så har jag faktiskt vågat ta en rek öl till maten när jag besöker nåt finare matställe.
Hemma skulle det aldrig funkat med "en öl till maten" så det kommer inte på frågan att köpa hem öl till söndagsmiddan.
Senast redigerad av Mördahund 2009-11-08 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in