2019-08-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det gör ont i mig att läsa detta. Mitt äldsta barn är i samma ålder som du är min gissning. Rätt avancerat missbruk för nån i din ålder och som fortfarande inte spårat totalt, du går ju i skolan? Det är ju rätt illa när man tar tjack för att kunna utföra vardagssysslor.

Har du nån plan?

Jag har lätt för mig i skolan samt pluggar lite grann så får mest A och B, den främsta anledningen till varför det blivit såhär är skrik, bråk och skit hemma varje dag och då hjälper alkohol, när jag flyttar hemifrån så kommer det dock försvinna så det är nice, kan faktislt inte ens föreställa mig att ha det lugnt.

Än så länge orsakar det inga problem för mig, har aldrig ens stulit i hela mitt liv, begår ej omoraliska handlingar, umgås ej med idioter.
Senast redigerad av NegerFittHora 2019-08-29 kl. 23:42.
Citera
2019-08-30, 12:43
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerFittHora
Jag har lätt för mig i skolan samt pluggar lite grann så får mest A och B, den främsta anledningen till varför det blivit såhär är skrik, bråk och skit hemma varje dag och då hjälper alkohol, när jag flyttar hemifrån så kommer det dock försvinna så det är nice, kan faktislt inte ens föreställa mig att ha det lugnt.

Än så länge orsakar det inga problem för mig, har aldrig ens stulit i hela mitt liv, begår ej omoraliska handlingar, umgås ej med idioter.
Ok, var så klok du kan bara. Och skaffa realistisk plan. Iom att du har den situation som du har får du tänka längre fram än andra i din ålder. Trist att höra att du har det jobbigt hemma.
Citera
2019-10-12, 22:21
Medlem
PlanetCaravans avatar
Två månader utan alkohol idag
Citera
2019-10-12, 22:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Citera
2019-10-14, 20:22
Medlem
Orten19s avatar
Första kvällen på länge som jag är nykter. Har oerhört tråkigt och vet inte alls vad jag ska göra. Tips?
Citera
2019-10-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Första kvällen på länge som jag är nykter. Har oerhört tråkigt och vet inte alls vad jag ska göra. Tips?

Var nykter 2 veckor fram tills idag. Känner mig riktigt kass.

Hur jag fördrev dagar, kvällar och nätter under mina 14 dagar utan alkohol i kroppen bestod av mycket skräckfilm. Det gör en ganska avtrubbad och stänger av ångest. Byter ut den mot äckelkänslor/ångest åtminstone, kanske inte stänger av..

Kika på uppföljaren till House of 1000 corpses och The Devils Rejects som kom ut förra veckan.
Den heter 3 from Hell och är riktigt bra för att stänga av/ute hela världen.

Sköt om dig
Citera
2019-10-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan

Fyfan va grymt jobbat. Hatten av!
Citera
2019-10-15, 15:09
Medlem
Aigiss avatar
Nä nu har även jag tröttnat.

Har både knarkat och druckit ända sen tonåren, dock bara alkohol på bra länge. Ett tag drack jag varje dag, folköl på vardagar som självmedicinering och starkare don på helger och lediga dagar för att berusa mig ordentligt. På senaste tiden har jag bara druckit några dar i veckan men då ordentliga mängder, nåt helrör och fem-sex starköl. Det som räddat mig är väl egentligen jobbet, vid semester och längre ledighet har jag mer eller mindre druckit varje dag, men nu känner jag att jag tummat lite för mycket på regeln att inte dricka för mycket dan innan jag ska jobba. Det har hänt att jag gått dit och varit lite efterfull eller stunkit bakfylla men än så länge har inget hänt även om jag fattar att det bara är en tidsfråga.

Den droppe som egentligen växt fram under en längre tid är att jag inte ens gillar att dricka längre. Där sitter man på kvällen med sin älskade flaska, den där bästa stunden när man har allt drickande framför sig, och jag känner bara en tomhet. Är det så här jag vill leva mitt liv, vara full några timmar, blackout några till, sen bakis dagen efter och därefter börjar en ny väntan på när man får dricka igen? Ofta har jag tänkt att jag ska ha en riktigt soft kväll, laga god mat, se den där filmen eller spela det där spelet men oftast slutar det med att man sitter med spriten och slösurfar på internet.

Mitt mål är inte att sluta dricka helt utan att dricka civiliserat som någon i tråden så fint uttryckte det. Att det inte går, att jag är en alkoholist och så vidare behöver ni inte skriva, vi får se. För att lyckas har jag bestämt mig för att bli den där personen jag alltid trot mig vara. Istället för att självmedicinera ska jag möta min ångest och mina problem. Istället för att supa framför datorn ska jag läsa den där boken. Istället för att vara bakis ska jag ta det där gympasset. Drickandet har gjort mitt liv tomt och nu ska jag fylla det igen.

Första målet är att inte dricka någonting fören den 25:e då jag har en social grej jag måste gå på. Det blir i så fall första gången på många år jag inte har druckit på en vecka. Tanken är att bara dricka på tillställningen men egentligen sitter jag redan och planerar vad jag ska köpa hem. Efter det tänker jag ta 30 vita dagar så får vi se hur det känns.
Citera
2019-10-16, 07:11
Medlem
Mittpunkts avatar
Skönt att jag inte är ensam!

Jag har väl supit mer eller mindre ett par gånger i veckan de senaste året. Det mesta handlar om rastlöshet tror jag. Är student och studerar på distans och sitter hemma på dagarna. Efter lunch brukar jag som oftast knäppa första biran. När jag hade ett arbete tidigare så kunde jag dricka en 6-12 starköl två till tre gånger i veckan och jobba dagen efter. Det var inga som helst problem.

Nu har jag druckit konstant de senaste två veckorna. Varje dag har jag druckit. Har handlat om kanske 2-4 glas whiskey och 10-12 burkar starköl 33 cl. Jag blir sällan full när jag har druckit nu i två veckor. Blir istället salongsberusad.

Jag var nere i Tyskland för snart en månad sedan och har sedan dess ensam druckit fyra lådor öl. Mer eller mindre kan man säga att jag har druckit 1.5 låda i veckan ensam. Räknat mellan tummen och pekfingret. Och igår söp jag igen. Knäppte första ölen vid 14.00. Det blev sex öl igår 33 cl och tre glas whiskey till hockey och fotbollen på tvn.

Nu känner jag att jag ska hålla upp oktober ut! Det är främst hälsan som jag tänker på.

Citera
2019-11-03, 11:28
Medlem
snivlems avatar
Hej jag har skrivit här tidigare. Nu har jag tagit steget och bestämt att jag helt enkelt inte dricker alkohol igen.

det finns inget positivt med det...varken smakar gott eller är mysigt att bli full. tycker man att det är skönt med avbrott från verkligheten så kan väl alkohol vara positivt i den meningen och det tyckte jag tidigare. men jag vill inte gå miste om livet.

nu har det bara gått några dagar sen jag festade till det med några öl och det var bara tråkigt.

ska blir skönt att inte ägna alkohol ens en tanke igen.
Citera
2019-11-05, 08:14
Medlem
snivlems avatar
trodde jag skulle få lite respons faktiskt ... men jag antar att inlägget uppfattas som nonchalant?

jag har helt enkelt bestämt mig för att tampas med mina problem och alkohol har jag använt som flykt från dessa. jag har mer eller mindre aldrig tackat nej till ett tillfälle att dricka alkohol med andra och har under flera år druckit ensam hemma. konstigt nog aldrig tagit mig en återställare?!? sprit är verkligen det sista jag tänker på när jag är bakfull.

men nu har jag en fråga till er som slutat för gott och har varit spiknyktra några år. hur är det i början av nykterheten? kan man råka ut för en typ av mental "avtändning" ? en period av depp liksom? eller`?

tack på förhand
Citera
2019-11-05, 21:11
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
trodde jag skulle få lite respons faktiskt ... men jag antar att inlägget uppfattas som nonchalant?

jag har helt enkelt bestämt mig för att tampas med mina problem och alkohol har jag använt som flykt från dessa. jag har mer eller mindre aldrig tackat nej till ett tillfälle att dricka alkohol med andra och har under flera år druckit ensam hemma. konstigt nog aldrig tagit mig en återställare?!? sprit är verkligen det sista jag tänker på när jag är bakfull.

men nu har jag en fråga till er som slutat för gott och har varit spiknyktra några år. hur är det i början av nykterheten? kan man råka ut för en typ av mental "avtändning" ? en period av depp liksom? eller`?

tack på förhand

Missförstå mig rätt nu, det som brukar hända när man slutar dricka är att man mår successivt sämre eftersom att anledningen till att de flesta personer med alkoholproblem dricker för mycket inte har någonting med själva alkoholen att göra utan att normaltillstånden inte är bra. Så såvida du inte har tänkt ta tag i bakomliggande problem så tror jag bara du kommer må sämre och sämre till du dricker igen.

För mig har 12-steg varit det som funkat för att få må bra när jag inte dricker, så det rekommenderar jag varmt! Det finns troligtvis ett AA-möte i närheten om du inte bor långt ut på vischan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in