2022-10-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Nu har jag varit nykter precis ett dygn! Har en del abstinens, svettningar, lite darrningar, men mest av allt trött. Går och lägger mig nykter ikväll igen.
Bra jobbat! Kämpa på!
Citera
2022-10-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra jobbat! Kämpa på!

Tack! Ett under att jag alls orkade jobba idag. Sov ruskigt dåligt inatt, men vet att det tar några dagar innan sömnen blir bättre. Plus att jag känner mig sååå trött, känns nästan som att man håller på och blir sjuk, men är bara kroppen som håller på att läka. Som sagt, ikväll somnar jag nykter!
Citera
2022-10-11, 17:39
Medlem
Citat:
Tack! Ett under att jag alls orkade jobba idag. Sov ruskigt dåligt inatt, men vet att det tar några dagar innan sömnen blir bättre. Plus att jag känner mig sååå trött, känns nästan som att man håller på och blir sjuk, men är bara kroppen som håller på att läka. Som sagt, ikväll somnar jag nykter!
Ja, den fysiska abstinensen efter alkohol är verkligen överjävlig, men som du säger så går den över. Känner igen tröttheten med, har alltid varit samma för mig de perioder man höll upp. Tog nog 4-5 dagar innan man var någorlunda återställd.

Hoppas du kan sova lite bättre inatt och kämpa på
Citera
2022-10-11, 19:16
Medlem
skönt att man inte esam, spiriten sätter sina spår.
Citera
2022-10-11, 19:32
Medlem
Ni som klarat av nykterhet längre perioder, har ni behövt byta umgänge helt eller hänger ni med samma personer?

Jag känner att, varje gång jag har en kort nykter period så försöker gamla kompisar dra ner en igen.
Jag var nyligen nykter en kort period men föll tillbaka i spriten igår, kan ju inte heller skylla på någon annan än mig.
Citera
2022-10-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrg
skönt att man inte esam, spiriten sätter sina spår.
Ja visst sjutton gör den det. Hur mås det idag?

Citat:
Ursprungligen postat av galaxensindivid
Ni som klarat av nykterhet längre perioder, har ni behövt byta umgänge helt eller hänger ni med samma personer?

Jag känner att, varje gång jag har en kort nykter period så försöker gamla kompisar dra ner en igen.
Jag var nyligen nykter en kort period men föll tillbaka i spriten igår, kan ju inte heller skylla på någon annan än mig.
Har nästan uteslutande supit solo senaste 10+ åren så det enda umgänge jag behövde fly var mitt eget så att säga. Kan tänka mig det är jävligt svårt om jag haft polare som ville dra med mig ner i fyllan igen!

Men det kanske inte är en dum idé att ta en break från dessa vänner?
Citera
2022-10-11, 23:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Kriga på!

Själv uppe i tio dagar helvit utan antabus, inte hänt på år... ("fuskar" iofs m lågdos ikto o Z).

Men fan vad bra man mår när man slipper skiten! Mår illa när jag ser bolagsskylten, så jävla skönt!
Citera
2022-10-12, 05:11
Medlem
Ett jävla rävgift, trodde senaste inläggningen på torken skulle göra sitt men icke.
Citera
2022-10-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Kriga på!

Själv uppe i tio dagar helvit utan antabus, inte hänt på år... ("fuskar" iofs m lågdos ikto o Z).

Men fan vad bra man mår när man slipper skiten! Mår illa när jag ser bolagsskylten, så jävla skönt!
Grymt! Kämpa på
Citera
2022-10-12, 18:33
Medlem
Somnar nykter ikväll igen. Imorrn planerar jag gå på ett AA-möte
Citera
2022-10-12, 19:31
Medlem
Pruttmuffs avatar
Nu har jag en halv folköl kvar. Sen så blir det nyktert.
Citera
2022-10-12, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Nu har jag en halv folköl kvar. Sen så blir det nyktert.
Hoppas du fixar det! Har väl en vecka sjäv nu och är på antabusen igen och då dricker jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in