Igår, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askunken
Hur var det i kommunens behandlingsgrupp? Fick du kontakt med andra i samma situation som dig? Känner du att det kan hjälpa att gå där igen?

För mig var det ovärderligt att få hjälp och prata med andra alkoholister. Folk som faktiskt har tagit tag i deras riktiga probelm som alkoholen bara var ett symptom på.

Ge inte upp, det finns hjälp att få.

Alltså kvinnan som höll i det hela var skitbra. Men gruppen gav mig verkligen noll då jag förmodligen var den enda riktiga alkisen. Resten var tjackisar eller tramtorskar. Har funderat på att testa AA
Citera
Igår, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Alltså kvinnan som höll i det hela var skitbra. Men gruppen gav mig verkligen noll då jag förmodligen var den enda riktiga alkisen. Resten var tjackisar eller tramtorskar. Har funderat på att testa AA
AA: antingen blir man helt såld och klarar sin nykterhet genom det. Eller så fungerar det inte alls. Vissa grejer är svåra att ta till sig som ateist.
Citera
Igår, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
AA: antingen blir man helt såld och klarar sin nykterhet genom det. Eller så fungerar det inte alls. Vissa grejer är svåra att ta till sig som ateist.

Var på något möte häromåret och Gillade inte direkt snacket om högre makter. men vafan man kan ju alltid testa igen.
Citera
Igår, 20:23
Medlem
Dimaks avatar
Körde rätt bra i mellandagarna och tog kanske 1,2 fyllor under två veckor men nu har jag druckit varje helg, dock bara lördagen resten har jag varit nykter, men nu idag vaknade jag med en riktig ordentlig bakfylla där med halsbränna från helvete och kroppen helt utslagen, Hällde ut de tre ölen jag hade och bestämde mig för att må bra nu igen.

Börjat träna så det är en motivation till att sluta.

Dag ett nu då! Uppdaterar varje söndag. Lycka till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in